Coronatopic #5

hahah lekker hoe rutte er ook over praat. ‘Ferd vind het jammer dat er zo’n schaduw over zijn huwelijk is komen te liggen’

categorietje ‘sorry dat jij je gekwetst voelt’

8 likes

Ik weet niet of dit artikel al gedeeld is, maar vind het wel een interessante recap van het corona beleid en totstandkoming ervan. https://www.groene.nl/artikel/je-moet-erbovenop-zitten-om-de-controle-te-houden

Ja Ferd wij vinden het jammer dat je een schaduw had liggen over de regels die je zelf had gemaakt ??? Echt hoe kun je zo hypocriet zijn zonder schaamte?

3 likes

alsof hij aflaten koopt zodat hij nog naar de hemel kan.

11 likes

lekker aflaatje kopen en alles is oke

:thumbsdown:

3 likes

Hahaha zie jouw reactie nu pas

1 like

Uiteraard vind ik het niet goed van Ferd en vooral omdat hij een voorbeeldfunctie heeft en zelf zo streng sprak over jongeren en mensen die geen afstand houden (hypocriet). Nu mag je trouwen met weet ik veel hoeveel mensen in een zaal op 1,5 m afstand, maar iedereen weet dat dat écht niet de hele tijd gebeurd op zo’n dag… Ik zie ook BNs die met elkaar of met fans op de foto gaan, je mag met 4 vreemden in een auto gaan zitten, en nog talloze voorbeelden te noemen waar totaal geen afstand is, of waar de regels krom zijn.
Ik snap de ophef zeker wel gezien zijn functie.
Maar, en hier kom ik weer hoor, mijn man doet dus een worstelsport en dat mag, en daar hebben ze gister ook een groepsfoto gemaakt met 30 man, heel dicht tegen elkaar aan en omarmend, en daarvoor natuurlijk lekker geworsteld en in elkaars gezicht gehijgd. Ik vind dat dus zo krom hoe het 1 wel mag en als iemand dat op een bruiloft doet nou dan ontploft de zaak.

9 likes

Maar die groepsfoto mag ook niet he? Alleen contact wat puur noodzakelijk is voor sport mag. Warming-up etc moet allemaal op afstand. Bij een bruiloft is het contact niet noodzakelijk en al helemaal als je gewoon buiten in een groepje staat. Dat vind ik wel een verschil. Bovendien heeft het OMT een document gepubliceerd waarin staat dat het belangrijk is dat mensen met een publieke functie een goed voorbeeld geven haha. Dus dat maakt het wel erg hypocriet

6 likes

Ja tuurlijk overtreedt iedereen de regels wel eens. Maar het is niet alleen streng spreken over jongeren en mensen die geen afstand houden, hij is de initiatiefnemer van de coronaboete waardoor mensen nu een strafblad hebben. En ook al heeft een zo’n boete geen consequentie voor het afgeven van een VOG, uiteindelijk kan het wel meespelen in het grotere plaatje, bij meerdere overtredingen (niet per se alleen voor corona). Plus er is ook veel kritiek op de juridische houdbaarheid van de boete en er wordt ook aanbevolen om de boete aan te vechten, wat ook weer veel gedoe met zich meebrengt waar echt niemand op zit te wachten.

Kan hij wel lekker 2x 390 euro doneren aan het Rode Kruis, zoals hij nu heeft gedaan, maar voor hem heeft het geen enkele consequenties, dat is wat ik er persoonlijk zo wrang aan vind.

9 likes

Helemaal met je eens, met 1 aanvulling: niet iedereen die de regels overtreedt krijgt meteen een boete. Dat is met alle overtredingen zo natuurlijk. Wrang is natuurlijk wel dat Ferd onder een vergrootglas ligt en dit gebeurt en dat hij het met zoiets flauws afdoet. Misschien had hij zelf oprecht de hoop dat 1,5 meter gewoon ging lukken. Ik denk dat iedereen inmiddels wel de ervaring heeft dat dat simpelweg niet gaat. Toch even die groepsfoto, maar ook iemand passeren in de supermarkt.

Wat ik wel flauw vind is dat ik denk dat iedereen dit dus wel doet, maar nu Ferd ook een gewone burger blijkt te zijn die niet altijd en overal afstand houdt, is de wereld te klein.:woman_shrugging:t3:

2 likes

Maar het grote verschil is dat Ferd juist geen gewone burger is.

3 likes

Nee, zo’n situatie had hij natuurlijk vanuit zn positie op alle mogelijke manieren moeten voorkomen. Alleen gedraagt hij zich, als ik het zo zie op social media etc, eigenlijk gewoon -jammer genoeg!- als de gemiddelde Nederlander. En ik vind het jammer dat dat totaal uit zn verband wordt getrokken.

Alleen dat geld wat ie dan overmaakt, tja. Aparte move wel.

Ik vind dit ook zo heftig met vlagen. Na de schok in het begin ging het wel redelijk hier, maar het besef dat dit nog niet klaar is, we mogelijk weer een nieuwe piek krijgen in het najaar en überhaupt het najaar/winter in zicht…oef.

1 like

Ik vond die excuses vd staatssecretaris die het huwelijk voltrok ook echt om te kotsen. Iets van ik betreur het als de regels niet constant zijn nageleefd en als dat zo is biedt ik daar mn excuses voor aan. Begin maar eens met dat als vervangen voor dat pipo :rage:

Edit; oke nevermind ik zie nu een foto waar het bruidspaar zelf ook ogenschijnlijk te dicht op de gasten staat. Oerdom gewoon en had dat huwelijk lekker uitgesteld joh. Het is met grote groepen gewoon bijna onmogelijk om 100% vd tijd die afstand te bewaren, bv met in en uitlopen. Dus als je dan zon voorbeeldfunctie hebt, doe het lekker niet.

4 likes

Je hebt domme mensen, je hebt mensen die denken dat dat niet voor hen geldt… en dan heb je Ferd :sweat_smile:

3 likes

Ik had gisteren een plechtigheid en er liep iemand te verkondigen dat de regering ons angst aan wilt praten. Zij deed ook niet aan corona. Gelukkig werd er al snel geroepen dat anderen er wel rekening mee wilde houden.

Dit soort mensen zijn gevaarlijk als het km besmetting gaat.

5g werd ook nog genoemd.

2 likes

Een van de collega’s die al kuchend riep dat ik een risico ben omdat ik met het vliegtuig ben gegaan (geel gebied, alleen kort heen voor afspraak) is op vakantie en haar gebied is net op oranje gegaan. Hehehehe

13 likes

Ik kreeg ook een mail dat mijn vlucht niet doorgaat volgende week naar Boedapest.Had er ook al wel rekening mee gehouden.Niks aan te doen,gezondheid voorop! Wel balen inderdaad maar had nog geen hotel geboekt want had dit wel al verwacht.

Hahahaha.
Coronavirus: Hallo ik ben hier om je te besmetten!
Deze mevrouw: Nee, ik doe daar niet aan.
Coronavirus: Oh oke sorry dan ga ik maar weer, nou, fijne dag nog!

42 likes

Voor degene hier die recent een test hebben gedaan, binnen hoeveel tijd hadden jullie bericht? Er staat 2-3 dagen in de flyer, hoop echt op 2 :weary: dan hoor ik het morgen.