Coronatopic #5

Bellen is ook echt drama, afspraak inplannen ging 3x fout bij mij en heb uiteindelijk persoonlijk de GGD maar gebeld of zij meer info hadden. Snap dat ze het druk hebben, maar mijn ervaring was ronduit slecht en heel chaotisch.

Mocht ik nog een keer moeten testen probeer ik het wel online.

Team genootje van mij heeft een test laten doen, ze wacht nog op uitslag. Ik heb haar vorige week nog gezien. Ik ben heel erg benieuwd.

Ik zit weer klaar. Ben benieuwd

1 like

Ik ook!

Ookal wisten we vanaf maart dat dit minstens het hele jaar zou beheersen, vind ik het toch een dingetje om te realiseren dat het nu al een halfjaar zo is, zo lang!

16 likes

Hugo lijkt op Harvey van Suits

5 likes

Er worden wel echt al-tijd dezelfde gare vragen gesteld he

10 likes

Echt hoor, vragen stellen voor het vragen stellen
“moeten we tot er een vaccin is rekening houden met de 1,5 meter samenleving?”

7 likes

Haha oh ik zie dit zĂł niet?! Qua sexappeal zijn het wat mij betreft ook wel echt twee uitersten :rofl:

Overigens zou ik wel helemaal kriegel worden van die gare vragen van de journalisten steeds.

2 likes

Hahaha o god nooooo

Bij een positieve test vh kind thuisblijven van de opvang zei rutte.

Liegen bij de GGD denk ik? net als met de SOA-testen? Anders weet ik het ook niet haha

En verder is klachten herkennen bij ouderen lastig omdat klachten van veel verschillende dingen vaak atypisch verlopen bij hen. Ik ben absoluut geen expert ouderengeneeskunde dus correct me if I’m wrong als iemand hier meer van weet, maar ouderen hebben vaak (en dus ook bij corona) vagere klachten. Zo zien ze veel ouderen met corona bijv. (in eerste instantie) alleen met verwardheid of met vaak vallen. En verder heb je ook wel bij ouderen dat ze hun klachten minder goed communiceren of minder goed opmerken, bijv. omdat ze al meerdere klachten chronisch hebben of last hebben van dementie.

3 likes

Hahahaha alles verpest

Ja ik denk dat communicatie ook lastig is hoor
 Er is een groep mensen die je keihard moet aanmoedigen om zich bij klachten Ă©cht te gaan testen en niet voor eigen dokter te spelen, en een groep mensen die bij het minste of geringste (“oh de bijenkorf is dicht en ik was daar drie weken geleden ook!”) een test willen en op de capaciteit drukken. Maar ja, je kan die groepen niet echt apart bereiken met berichtgeving waarschijnlijk

2 likes

Vind het ‘apart’ dat men eerst werd opgeroepen om te laten testen. En dan men nu zegt dat er eigenlijk niet genoeg capaciteit is.

Ookal hebben ze contracten nu met Duitsland, die opbouwend zijn als het om capaciteit gaat.

Zeker!

Hier een linkje voor degenen die het nog niet hebben gezien

2 likes

Ik denk dat het nog wel eens kan meevallen hoeveel ‘reguliere’ verkoudheden we gaan hebben deze winter. Aan het begin van de coronacrisis was na de eerste speech van Mark Rutte peracuut de influenza-epidemie voorbij, als we allemaal een beetje afstand houden, niet ziek naar kantoor gaan en geen handen schudden sterft de griep blijkbaar direct uit, dat gaat denk ik ook voor de andere verkoudheidsvirussen die normaal rondgaan een hele hoop schelen.

26 likes

ja en er waren ook een stuk minder mensen met buikgriep ineens.

Lekker bezig hoor Ferdje :roll_eyes: Ik vraag me af hoe dit in zijn hoofd is gegaan, je kan er toch wel vanuit gaan dat zoiets ‘uitlekt’?

8 likes

De T blijft de T, had hij moeten weten :wink:

17 likes