Coronatopic #5

Liegen bij de GGD denk ik? net als met de SOA-testen? Anders weet ik het ook niet haha

En verder is klachten herkennen bij ouderen lastig omdat klachten van veel verschillende dingen vaak atypisch verlopen bij hen. Ik ben absoluut geen expert ouderengeneeskunde dus correct me if I’m wrong als iemand hier meer van weet, maar ouderen hebben vaak (en dus ook bij corona) vagere klachten. Zo zien ze veel ouderen met corona bijv. (in eerste instantie) alleen met verwardheid of met vaak vallen. En verder heb je ook wel bij ouderen dat ze hun klachten minder goed communiceren of minder goed opmerken, bijv. omdat ze al meerdere klachten chronisch hebben of last hebben van dementie.

3 likes

Hahahaha alles verpest

Ja ik denk dat communicatie ook lastig is hoor… Er is een groep mensen die je keihard moet aanmoedigen om zich bij klachten écht te gaan testen en niet voor eigen dokter te spelen, en een groep mensen die bij het minste of geringste (“oh de bijenkorf is dicht en ik was daar drie weken geleden ook!”) een test willen en op de capaciteit drukken. Maar ja, je kan die groepen niet echt apart bereiken met berichtgeving waarschijnlijk

2 likes

Vind het ‘apart’ dat men eerst werd opgeroepen om te laten testen. En dan men nu zegt dat er eigenlijk niet genoeg capaciteit is.

Ookal hebben ze contracten nu met Duitsland, die opbouwend zijn als het om capaciteit gaat.

Zeker!

Hier een linkje voor degenen die het nog niet hebben gezien

2 likes

Ik denk dat het nog wel eens kan meevallen hoeveel ‘reguliere’ verkoudheden we gaan hebben deze winter. Aan het begin van de coronacrisis was na de eerste speech van Mark Rutte peracuut de influenza-epidemie voorbij, als we allemaal een beetje afstand houden, niet ziek naar kantoor gaan en geen handen schudden sterft de griep blijkbaar direct uit, dat gaat denk ik ook voor de andere verkoudheidsvirussen die normaal rondgaan een hele hoop schelen.

26 likes

ja en er waren ook een stuk minder mensen met buikgriep ineens.

Lekker bezig hoor Ferdje :roll_eyes: Ik vraag me af hoe dit in zijn hoofd is gegaan, je kan er toch wel vanuit gaan dat zoiets ‘uitlekt’?

8 likes

De T blijft de T, had hij moeten weten :wink:

17 likes

Hoe meer ik hier over lees hoe meer verontwaardiging ik heb, kan toch echt niet?
Hoe bedenk je het? Dit is toch gewoon een bewuste keuze, ik bedoel misschien ga ik er dan heel heilig mee om maar niemand in mijn omgeving geeft een hand of knuffel, dus je lapt dan gewoon echt alles aan je laars. Plus dat je in een persconferentie boos staat te doen over dingen die je zelf doet.

let’s poll, anoniem:

Ik heb in de afgelopen tijd mensen geknuffeld buiten mijn huishouden

• Nee
  • Ja

0 stemmers

Ik heb de afgelopen tijd handen geschud met mensen buiten mijn huishouden

• Nee
  • Ja

0 stemmers

Handen schudden was met me voorstellen, en nadat we 't deden keken die persoon en ik ook allebei zo van nooo (heb geen werk of iets waar ik normaal gesproken veel handen schud, dus had dat nog niet afgeleerd)

Vrienden knuffelen was wel bewust, dat was vooral toen ik sommigen voor 't eerst weer zag na maanden.

1 like

Ja. Voor ik het door had. M’n vader, nadat onze dochter geboren was. Nu is hij ook dagelijks bij ons om voor te helpen met onze oudste. En dat was in de zwangerschap ook al haha. Dus hij hoort semi bij ons meubilair :joy:, maar het is op papier niet m’n huishouden.

En de kraamzorg, maar die hadden handschoentjes aan toen bedenk ik me :see_no_evil:

4 likes

Ja toen ik dronken was (en iedereen met mij ook) had daarna zoveel spijt dat ik nu alle situaties met meer dan 1 persoon en alcohol vermijd.

Ik werk trouwens met kinderen en daar houd ik geen afstand van, en knuffel ik evt ook als ze die behoefte hebben.
En m’n babyneefje knuffel ik heel veel :heart::heart:

4 likes

Ik vraag me al een tijdje iets af. Er zijn geluiden dat we misschien komend voorjaar/zomer een vaccin kunnen verwachten… Alleen als ik bijv berichten als dit lees:

Dan lijkt het toch dat deze fase vanaf september weer een jaar gaat duren? En daarna moet het dan nog beoordeeld worden etc.
Dan is het toch simpelweg niet mogelijk? Heeft iemand hier een idee hoe dat mogelijk zou zijn?

Ik hoop echt zo dat ik iets over het hoofd zie, haha.

Ah zo, dankjewel!

Poll 1 mag toch gewoon zolang je het maar bij 1 persoon houdt. Het knuffelmaatje.

Ik weet dat ik sowieso in de weekenden de coronaregels zal overtreden. Omdat ik geen 1 huishouden meer vorm met mijn ouders. Alleen ik kan mijn vrijwilligerswerk niet meer doen zonder bij mijn ouders te slapen en mijn ouders vinden het ook fijn om mij te zien. Dus heb een soort van twee huishoudens. Nou zal het opzich wel meevallen want 1,5 meter houden moet te doen zijn en anders wordt mijn vader mijn knuffelmaatje dan is het ook opgelost.

1 like

Mag dat ook als je met huisgenoten woont? Ik heb dit dus nergens kunnen vinden maar er al eerder iemand over gehoord. Heb je mss een linkje?

Ik googlede hiernaar maar dit ligt volgens mij in de lijn met die seksbuddy regel (maar gaat dus meer over daten)

Ik weet niet precies hoe het zit staat ook blijkbaar niet meer op hun website en veel nuances, maar dit was het verhaal destijds https://www.nu.nl/coronavirus/6051680/rivm-wijzigt-singlesadvies-weer-seksbuddy-misschien-te-ongenuanceerd.html

Dus ja misschien doe ik het ook wel fout met mijn knuffelmaatje want geen LAT constructie. Gewoon een vriend die ik af en toe even een knuffel geef.

zijn positie is nu volledig onhoudbaar imo, zeker omdat hij eerder verklaard heeft dat er gewoon maatregelen zijn genomen en de bordesfoto een soort ‘ongelukje’ was. Dat heeft hij dus duidelijk gelogen. Vind dit echt bizar eerlijk gezegd, hoop dat de oppositie het hem flink heet onder de voeten maakt

9 likes