Dit is wel een beetje creepy, waarom kunnen ze polio daar niet uitbannen als er blijkbaar al jaren besmettingen zijn?
https://www.ad.nl/binnenland/poliovirus-aangetroffen-in-riool-bij-grote-vaccinproducent~a5496cbe/
Dit is wel een beetje creepy, waarom kunnen ze polio daar niet uitbannen als er blijkbaar al jaren besmettingen zijn?
https://www.ad.nl/binnenland/poliovirus-aangetroffen-in-riool-bij-grote-vaccinproducent~a5496cbe/
Er zijn niet echt “al jaren besmettingen”, er zijn nu in de afgelopen jaren 3 incidenten geweest?
En wat bedoel je met uitbannen? Het gaat niet rond in de populatie, het is daar nodig om vaccins mee te maken.
DIT!! The audacity om zelf te regels te maken, andere te vuren als ze die niet naleven en dreigen met zware boetes en dan ondertussen zelf alle regels aan je laars lappen? schaamteloos
Dit. En dat je blijkbaar zelf denkt dat de regels dan niet voor jou gelden? Ik snap dat constant 1,5 meter afstand houden op een bruiloft lastig is, maar het het lekker uitgesteld je bent notabene de persoon die de regels maakt/communiceert. Maar dan ook nog gewoon handjes schudden enzo… dan ben je echt te dom op te poepen en mag je wat mij betreft ene heel groot eind oprotten en aftreden.
Ik heb het waarschijnlijk onhandig geformuleerd, sorry. Wat ik bedoelde te zeggen is dat ik niet begrijp hoe daar telkens polio-incidenten kunnen gebeuren onder medewerkers. Hoe polio toch op plekken terecht kwam waar het niet hoorde.
Oh nu ben ik wel benieuwd, vind jij dat Grapperhaus moet aftreden?
0 stemmers
Hij is wel zijn geloofwaardigheid verloren natuurlijk. Hij kan moeilijk ‘het volk’ weer streng toespreken dat men zich aan de regels moet houden. Maar dat praktische stukje van iemand inwerken is inderdaad ook niet ideaal.
Maar de persoon die de regels communiceert houdt zichzelf er totaal niet aan. En als hij met die nieuwe foto’s wordt geconfronteerd zegt hij “ik heb nikd toe te voegen aan mijn eerdere verklaring” (wat was van de regels zijn gecommuniceerd en rekening mee gehouden maar op een kort moment is er toch te weinig afstand geweest tussen gasgen helaas). Nou sorry die verklaring is bullshit, je hebt zelf mensen de hand geschud en omhelst. Dus mensen zullen nu denken ja als hij het mag, waarom ik dan niet? Ik vind persoonlijk dat hij nu echt zijn geloofwaardigheid kwijt is (en vond na het eerste incident nog niet zo handig, maar kan gebeuren).
Mannen zoals Grapperhaus en Blok zouden eigenlijk überhaupt niet op zulke posities moeten zitten
Ik vind die foto’s echt heel ongelukkig en dom van hem en ik vind zijn verklaring ook lafjes. Maar ik krijg ook een naar gevoel van dat stiekem foto’s maken. Ook dat die journalist zegt ‘‘ik publiceer niet alles tegelijk, want dan verdien ik er maar 1 keer aan’’, bluh. Ik vraag me wel af wat er nu gaat gebeuren.
Ja enerzijds wel, anderzijds wist hij dat zijn bruiloft onder een vergrootglas zou liggen. De nu gepubliceerde foto’s zijn ook allemaal foto’s die buiten zijn gemaakt, bij publieke gelegenheden en niet in zijn achtertuin ofzo. En als je dan zo dom bent om te denken haha ik ga toch felicitaties doen terwijl ik het anderen verbied, doe dat dan binnen.
(De foto’s heb ik het dan over he, niet het er vaker aan willen verdienen).
Ik vind dit geen reden om te moeten aftreden. Ben het er mee eens dat hij door het stof moet en zijn geloofwaardigheid deels weg is. Maar ik vind ook wel dat hij een kans moet krijgen om dat te herstellen en het meer kwaad doet als er weer iemand nieuws op deze ministerpost komt. Begrijp me niet verkeerd, ik ben het vrijwel met niets eens wat hij doet en vindt dit weer typisch zo’n geval waaruit blijkt dat veel politici zich onschendbaar wanen. Alleen dat gaat niet veranderen als hij aftreedt. Maar ja, zal me ook niets verbazen als het wel gebeurt want politiek is soms niet logisch haha.
Ja klopt ook hoor. Maar toch, iedereen is volop herkenbaar in beeld enzo. Ik vind dat zo sneaky. Maar dat praat het hele gebeuren verder niet goed, hoe meer ik erover nadenk hoe dommer ik het vind van hem. Als publieke persoon lijkt het me toch dat je extra voorzichtig bent met dit soort gelegenheden, juist omdat je weet dat iedereen op de loer ligt om je te betrappen op een fout. Net als die foto’s van de koning en koningin laatst. Nou ja ik ben benieuwd wat er vandaag in het debat gezegd gaat worden…
Maar eerlijk, ik denk ook dat aftreden een breder signaal kan afgeven. Er zijn vaker politici geweest met bijzondere uitspraken of acties (ik noem onze Stef Blok maar weer eens) en die dan consequent door kunnen gaan met hun onzin. Als Grapperhaus een vrouw was geweest of iemand met een niet-Westerse achtergrond, ben ik echt benieuwd of het gebleven zou zijn bij een donatie aan het Rode Kruis?
Ja, de gasten vragen hier inderdaad zeker niet om. Heb ook heel benieuwd, denk dat Wilders weinig van hem heel laat. Heb normaal echt een hekel aan de manier waarop Wilders debatten aangaat, maar denk dat dit wel eens heel vermakelijk kan worden
Ja daar twijfel ik dus over of aftreden de enige manier is om een krachtig signaal af te geven. Ik voel die verontwaardiging wat dit betreft gewoon niet. Wat hadden we dan verwacht? Dat alle politici zich 100% aan alle regels zouden houden, net zoals het merendeel van de gewone burgers ook niet doet? En ja ik weet dat hij een politicus is en het beleid uitdraagt en dus een stap extra zou moeten doen. Maar als we om dit soort redenen politici afzetten dan blijft er niemand meer over, want ik kan wel 10 besluiten benoemen die schadelijker zijn dan je moeder knuffelen voor de gehele samenleving en waar niemand over klaagt. Ik keur het uiteraard af maar vind het gewoon geen reden om af te treden.
En geen idee of het bij vrouwen of mensen een met een niet-Westerse achtergrond anders zou zijn. Is ook niet zo relevant imo
Ik denk dat niemand verwacht dat politici zich compleet aan de regels houden, maar als je degene bent die het beleid maakt en verwacht dat heel het land zich wel aan die regels houdt en je pleit voor strenge boetes (een strafbeschikking is niet niks he), mensen asociaal noemt die in deze tijd een feestje organiseren en vervolgens zelf alle regels aan je laars lapt, ja dan ben ik wel verontwaardigd.
Daarnaast denk ik zeker dat het relevant is dat de kans best groot is dat er met twee maten zou zijn gemeten als Grapperhaus een ander geslacht/achtergrond had gehad (Halsema werd nogal anders aangepakt in de media) Zou houd je bepaalde ongewenste structuren namelijk in stand…
Nee klopt een strafbeschikking is niet niks, maar dat is weer een andere discussie toch of we vinden dat dat proportioneel is gezien het soort overtreding.
En ik ben in het zeker eens dat ongewenste structuren moeten worden aangepakt, alleen die situaties zijn helemaal niet te vergelijken dus vind het wat dit betreft niet zo relevant.
Ik probeer al de hele middag een test in te plannen maar het lukt gewoon niet. Ik kreeg twee keer een optie op ruim een uur rijden te zien voor vrijdag maar meestal is er gewoon niks beschikbaar. Aan de telefoon zeiden ze dat ik moest blijven proberen, dat ze maar tot de komende 48 uur kunnen inplannen. Pfff.