Ja maar hier staat t ongeveer 10 meter van waar de wagens staan. Dan heb ik m al lang en breed aangeraakt. Als ik t zou doen dan zijn mn wagentje en handen weer schoon. Maar daarna raak ik alle producten aan dus ben ik weer “vies”. Hoewel ik echt wel corona angstig was in het begin heb ik dit de hele tijd al raar gevonden. Gewoon niet aan je gezicht komen en thuis handen wassen.
Ik doe het niet omdat ik me afvraag hoeveel zin het heeft. In de winkel raak ik zoveel dingen aan en dat wordt allemaal niet ontsmet na elke aanraking. Dus ik was dan liever m’n handen thuis gewoon extra goed en maak m’n auto/telefoon/sleutels vaak schoon
Ik heb eigenlijk bijna nooit mijn mandje/wagentje schoongemaakt en ik snap ook niet goed hoe ze dat kunnen verplichten. Het is toch aan mij of ik een schoon mandje wil? Of degene na mij nou van 2 mensen schoonmaakt of van 1.
Ik denk nu opeens ‘als iedereen zo denkt verspreidt het wel natuurlijk’. Maar dan ga ik er toch teveel vanuit dat mensen met klachten niet in de winkel komen.
Anyhow, ik ben niet anarchistisch of ik bepaal m’n eigen regels wel schijt aan de roverheid, ik snapte het gewoon niet. En eigenlijk nog steeds niet goed. Ik ontsmet m’n handen voor en na. En dat mandje krijg ik in die 2 seconde toch nooit grondig genoeg schoon.
Ik doe het meestal niet omdat ik het nut niet zie van op een kluitje gaan staan om je wagen te ontsmetten met een fles die 100 mensen hebben aangeraakt. Ik houd dan liever afstand en was mijn handen zodra ik thuis ben. Lijkt me meer effect hebben.
Bij ons staat een sprayfles met alcohol, ik spuit dat een paar keer flink wat op mn handen en gebruik dat gelijk om het wagentje schoon te maken, scheelt ook weer papier en die alcohol is zo verdampt. Maar goed, ik vind winkelwagentjes sowieso smerig, net als trapleuningen en pinautomaten.
@Ivory maar je kunt toch ook gelijk je handen ontsmetten?
Ik hoop stiekem dat die schoonmaakstations gewoon blijven als corona voorbij is. Elke keer als ik zo’n plakkerig kind in een winkelwagentje zie zitten ben ik weer blij met dat ontsmettingsspul :’)
Bij ons staat er geen speciaal spul voor je handen en ik ga het niet met zo’n vieze fles allesreiniger doen. Lijkt me niet goed voor mijn huid en again: dan moet ik die fles weer aanraken.
Ik vertrouw dat ontsmettingsspul bij de supermarkten echt niet. Waarschijnlijk tot de druppel verdund, want is goedkoper. Ik heb in de auto een flesje handalcohol en dat gebruik ik voor en na ik boodschappen ga doen. Ondertussen raak ik mijn gezicht niet aan.
Dat is bij de supermarkt hier al weer verdwenen. Een frommeltje papier en een lege spuitflacon ergens op een tafeltje in de hoek. Andere supermarkt heeft helemaal niks meer staan. Wagentjes ook weer allemaal vast.
Edit: ook geen optie meer om je eigen handen te reinigen.
Volgens mij sturen ze iedereen met de auto verder weg, wij hebben er geeneen en ik kon in mijn eigen stad (wel gebeld)
Die bij mijn Jumbo ruikt zo sterk naar alcohol,dat durf ik wel aan 

Mijn vriend zit in de risicogroep dus ik wil geen risico nemen, al zijn het maar lichte klachten.
Ik had lichte klachten en wilde gaan testen. Maar er was pas plek over een paar dagen en ver weg, dus heb het niet gedaan, ook omdat mijn klachten de dag erna alweer minder waren.
Als er wel snel/dichtbij plek was geweest was ik waarschijnlijk wel geweest.
Vanochtend vroeg gebeld voor een test omdat online geen test opties gaf. Eerst een half uur in de wacht gestaan… Uiteindelijk een test ingepland op zaterdag.
En dan natuurlijk ook nog twee dagen wachten op de uitslag. Is niet echt motiverend!
Dat was sarcastisch hè?
Ik maak mijn mandje ook niet schoon. Na het ikea verhaal dat mensen brandwonden hebben ben ik al een beetje wantrouwend geworden voor al die flessen die maar random in winkels worden neergezet.
En ik vind de flessen zelf al super vies. Dus ik pak een mandje hang het om mijn arm, pak mijn eigen desinfectie en maak mijn handen dan ff snel ‘schoon’. En ik ga na de AH gelijk naar huis dus dan was ik mijn handen bij binnenkomst.
Bij de hema worden de mandjes nog wel trouw schoon gemaakt maar daar gebruik ik ook niet de desinfectie pomp die bij de ingang staat.
Ja sorry, had ik later pas door!
Een item in EenVandaag gaat over viruswaanzin t.o.v. andere meningen en welke invloed dat kan hebben in relaties (vriendschap/ouders/partner). Best interessant. Merk dat ik daar zelf ook wel mee bezig ben. Ik heb in mijn familie drie viruswaanzinners, maar ook dichterbij mensen die de regels ander interpreteren.
Wat een super random tijden ook?
Als straks geen enkele maatregel meer nageleefd wordt kunnen ze altijd dit nog overwegen 
Indonesiërs kunnen coronaboete ontlopen met minuut in grafkist