Coronatopic #5

Wtf :face_with_hand_over_mouth:

Haha wow, iedereen die er ook op een kluitje naar zit te kijken :no_mouth::sweat_smile: (wel met mondkapje, maar toch).

Ik vind niet dat Graperhouse moet aftreden om deze fout maar ik vind het wel een minister onwaardig dat hij niet heeft ingeschat dat zijn gedrag deze reactie tot gevolg zou hebben. Dit huwelijk bevestigt voor mij alleen nog maar meer zijn domheid en arrogantie. Ik hoop dat men dit onthoudt de komende verkiezingen.

3 likes

Een collega van mn vader vertelde bij de lunch doodleuk dat hij gister zn dochter naar de teststraat had gebracht. Kom op mensen. (Uiteraard naar huis gestuurd, maar waarom bedenken mensen dit niet zelf? Het wordt letterlijk verteld als je een afspraak maakt, wordt iemand uit het gezin getest, blijft iedereen thuis)

2 likes

Voor de mensen die een test hebben gedaan? Binnen hoelang hadden jullie de uitslag?

Ik heb dezelfde vraag, vooral als je het via DigiD hebt aangevraagd?

Iets minder van 48u, maar dat was vorige week. Volgens mij is het nu een stuk drukker… in de folder die ik meekreeg stond 2/3 werkdagen.

@unwrittensmiles ik heb via telefoon aangevraagd maar uitslag stond op de site via DigiD.

Kreeg je eerst een melding van dat je test resultaat bekend was of keek je gewoon af en toe op DigiD?

@Jones ik kreeg binnen 24 uur de uitslag

Ik hoop echt redelijk snel. Ik moet over een uurtje testen, maar wil toch wel echt maandag weer werken. (als de uitslag er niet is, kan het natuurlijk niet maar dat zou wel echt k*t zijn).

Ik had nƩt gekeken (mega ongeduldig) en 5 min daarna kreeg ik mail dat het erop stond.

@Amoruccio ik heb vrijdag 11u getest en zondag 10u uitslag. Kan dus wel! :crossed_fingers:

1 like

Ik snap wat je zegt, echter staat op de website van het RIVM dat het alleen hoeft als huisgenoot, in dit geval dochter, zware klachten heeft.

" Situaties waarbij u thuisblijft

Als u besmet bent met het coronavirus, kan het 2 tot 10 dagen duren voordat u klachten krijgt. Zoals hoesten of benauwdheid. U kunt het coronavirus dus ook zonder klachten die passen bij COVID-19 verspreiden. Om dit te voorkomen blijft u in sommige situaties thuis en ontvangt u geen bezoek.

In de volgende situaties gaat u in thuisquarantaine door corona:

het ligt misschien op het randje, dat snap ik. Maar officieel is er nog geen corona vast gesteld en bij zware klachten hoeft die vader dus eigenlijk nog niet thuis te blijven.

Persoonlijk zou ik het ook doen hoor, thuis blijven.

1 like

Vorig weekend getest en ik had binnen 24 uur de uitslag al.

@Pluk @oversized @Blush @Amoruccio @unwrittensmiles

Vet toevallig, ik las jullie berichtjes en ging meteen kijken en m’n uitslag (negatief woehoe) stond erop!
Ik heb gister om 10 uur getest dus dat is in ieder geval na 30 uur uitslag.

8 likes

Ah gelukkig!!!

Ja, ik ging er eigenlijk al een beetje vanuit. Niet dat ik m’n huis uit ben geweest maar als ik Corona zou hebben zou ik toch wel even in shock zijn haha. Maar dat zegt natuurlijk iedereen

1 like

Ik vond de test best meevallen, gelukkig! Was het echt zo gedaan, dus dat scheelt. Beetje jammer alleen dat ik ruim een uur in de auto heb gezeten (heen en terug samen) voor iets dat nog geen 2 minuten duurde…

Ik heb de test ook net gehad en ik vond het heel erg meevallen! Echt niks om je druk over te maken mocht je het spannend vinden. Waren bij mij ook hele fijne, rustige mensen. Ben heel benieuwd wanneer ik uitslag krijg

2 likes

Ik was ook wel een beetje nerveus voor de test maar ik zou het zo nog een keer doen, vond het echt heel erg meevallen! Ik had om 11:00 een afspraak en om 19:00 de uitslag al, echt heel snel.

7 likes

Fijn deze berichten, ik moet donderdag haha, dit stelt me gerust.