Hij maakte inderdaad zijn zin af, kwam wat ongelukkig uit met het hoesten tussendoor
Hmm, ok. Geef hem het voordeel van de twijfel.
Ik vind Klaver zo irritant.
Femke Merel was wel scherp.
wat een lachertje dit.
Hij komt totaal niet uit zijn woorden nu ook. Vind het een slechte vertoning.
Ja nou er zijn ook nog mensen die zich wel helemaal aan de regels houden zonder fouten, maar die verdwijnen steeds meer naar de achtergrond omdat ze niet zoveel mensen kunnen ontmoeten
Jazeker, het is echt triest en dit werpt wel een schaduw op zijn trouwdag. Ik had ook echt met hem te doen toen hij aan het woord was. Het was te pijnlijk om er naar te kijken.
Alleen heeft hij mensen die de regels overtreden ‘asociaal’ genoemd. Anderen krijgen direct een boete (ipv eerst een waarschuwing). waarom zou hij geen aantekening moeten krijgen? Alleen maar omdat hij minister is?
Omdat ik geen vertrouwen meer heb in de politiek. Ten minste, niet in Rutte en co.
Als je dit kabinet zat bent dan moet je toch juist stemmen? :’)
wat een smoesjes weer. Echt even serieus…
Haha, tuurlijk! Ik stem ook al 10 jaar. En dus niet VVD, of iets wat daar op lijkt. En dit soort partijen hebben het altijd voor het zeggen. Vind ik frustrerend en maakt me moedeloos.
Er zijn toch elke dag duizenden mensen die in overtreding zijn en geen boete krijgen, er is simpelweg niet 24/7 overal controle. Ik krijg een boete voor te hard rijden omdat ik langs een flitser rij, jij trapt vanavond het gas in en die flitser heeft net z’n camera ingepakt, jij krijgt geen boete. Superoneerlijk zeg, maar zo is het leven.
Je hebt toch een voorbeeldfunctie als minister? Hij is toch verantwoordelijk voor de handhaving? Het is vooral heel erg hypocriet dat hij anderen asociaal noemt, maar zelf ook moeite heeft met afstand houden. In eerste instantie ontkent hij ook dat de de regels zijn geschonden. Pas wanneer er foto’s worden gepubliceerd geeft hij het schoorvoetend toe.
Zijn geloofwaardigheid ligt nu ergens ver onder het vriespunt. Ik vraag me oprecht af of de burgers hem nu gaan geloven en naar hem zullen luisteren. BOA’s geven nu geen boetes meer, omdat ze het niet recht kunnen praten. De minister die verantwoordelijk is voor deze sancties houdt zich zelf hier niet aan.
Dit is weer een kamerdebat van niets. Hij zit te hakkelen… euh… euh… euh… En blijft nog altijd minister. Bah.
Vind het sneu dat hij en zijn vrouw nu niet echt een fijn terugblik op de huwelijksdag hebben, maar mijn vriend en ik hebben bewust onze trouwdag uitgesteld om deze redenen. En met ons nog meer mensen en zelfs locaties die hierdoor geen bruiloften kunnen geven. Ik vind dat hij als minister hetzelfde had moeten doen, wat maakt dat jaartje later nou uit.
Eens! Je hoeft als simpele werknemer echt niet bij iedere fout je ontslag in te dienen. Maar Ferd is geen simpele werknemer, Ferd is een minister. Dus aftreden lijkt me op zijn plaats. Maar dat vind/vond ik ook van Halsema. Wacht nog steeds op de krantenkop: Halsema dient alsnog ontslag in.
Nee, jij stelt dat hij alleen geen boete krijgt omdat hij minister is, dat is niet zo, er zijn duizenden mensen die elke dag geen boete krijgen, die zijn niet allemaal minister. Als er nu 2 BOA’s bij hadden gestaan met rijst te gooien had je een punt gehad, dan had het wel erg op een voorkeursbehandeling geleken.
Waar heeft hij gezegd dat er geen regels zijn geschonden? Ik kan me alleen dit herinneren:
Daar lees ik (volgens mij, naar de huidig naar buiten gekomen beelden) geen onwaarheden.
Ik vind het echt waanzinnig dom dat hij mensen een hand heeft gegeven, maar ik vind dat hele aftreden voor een menselijke fout zo’n onwijs contra-productief gebruik in de politiek. Dan gaan we iemand anders aanwijzen als minister, die is ook gegarandeerd niet Roomser dan de Paus, daar vinden we met z’n allen vast wel weer een foto van dat hij uit hetzelfde chipsbakje eet als tante Truus en dan kunnen we die aan de schandpaal nagelen. Daar wordt het beleid in Nederland toch geen steek beter van?
Ik lees dat het debat nog laaaaaamg niet afgelopen is. Grapperhaus maakt op mij geen bijster heldere indruk. Ik herinner me dat debat met Bruins nog goed en zou het wel vervelend vinden als er iets vergelijkbaars zou gebeuren. Ze hakken nu wel heel erg op hem in. Het is duidelijk. Iedereen in de oppositie* vindt hetzelfde, behalve het kabinet.
Ja, hij zei ook dat het aan zijn “roze bril” zou hebben gelegen.
Samenvatting van het debat: euhhhh uhhh ehhhh uhhhh ehhmmmm ehhh euhhhh ehh eh uhh ehhheheheh uhhmmm.
Ik ben vandaag voor de tweede keer sinds lockdown in het centrum geweest (ik mijd het tegenwoordig) en het is echt absurd, corona bestaat hier gewoon niet meer ofzo. Het is momenteel la rentrée (terug naar school/werk na de zomervakantie) en dat is hier best een groot ding. In heel de stad zag ik vanavond (grote) groepen studenten op straat, samen alcohol drinken op het trottoir, roepen, elkaar aanraken, … Niet eens met mondmaskers aan, alsof het een jaar als ieder ander is.
Ik probeer me tegenwoordig zelf vooral aan de regels te houden, zonder me nog druk te maken in wat anderen doen (heeft toch geen zin), maar dit is gewoon zo bizar. Ik wist niet wat ik zag.
Ipv: “zullen we alle boetes vrijschelden want deze man heeft ook geen boete gekregen!!1!”
Terwijl we van deze man alleen beeldmateriaal is en er geen BOA aanwezig was. Dus wie had hem moeten beboeten?
Kunnen we ook: “we geven iedereen die ook beeldmateriaal post van al die bruiloften, babyshowers, vlogs van feestjes en housewarmings, gewoon alsnog een boete! En Ferd dus ook .”
Waarom Ferd wel een boete geven achteraf op basis van beeldmateriaal en anderen niet ? Ik denk dat je met de gemiddelde insta/Facebook feed de staatskas flink kan spekken