Coronatopic #5

Ik heb het idee dat er veel getest wordt, omdat er lichte verkoudheidsklachten zijn. Vandaar de poll, is anoniem.

Heb je een coronatest gedaan?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Heb/had je corona?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ik ging vanmiddag naar het kleiner winkelcentrum bij mij in de buurt
Bleek er gewoon een markt te zijn met kraampjes met van alles en nog wat . Spelletjes voor kinderen ook en een zanger ect
Liep zelfs door naar binnen waar al niet mega veel ruimte is en zowel buiten als binnen alles mega druk en niemand die afstand hield niks
Leek alsof er geen Corona was !
Zelfs een winkel medewerkster was in shock
Ben snel me spullen gehaald die ik moest hebben en ben weg gegaan , maar echt wie verzint het om in deze tijd zo iets nu te organiseren

Wel een test gedaan, maar wacht nog op de uitslag. Gisteren begin van de middag getest.

Ook ik vond de test heel erg meevallen. Keelswap voelde ik niks van (ging wel testen vanwege oa keelpijn dus wellicht dat dat invloed had).
Neus was vervelend maar niet pijnlijk. Ik vergelijk het zelf met een brainfreeze zonder kou. Dat neusgat voelde daarna nog een hele tijd lekker open haha. Kreeg ineens veel meer lucht dan normaal :biggrin:

1 like

Ja mensen volgen ook gewoon de looprichtingen totaal niet. Er staan hier in Zoetermeer onwijs grote pijlen op straat een een gele lijn die alles door middel deelt en toch komen zoveel mensen recht op je af gelopen. En dan is midden in het centrum wonen wel echt een nadeel, want ik moet dus voor alles door het centrum.

Oh wat gek! In de folder die ik vandaag meekreeg stond dat jij en je huishouden thuisblijven tot de uitslag, huisgenoten mogen alleen voor de noodzakelijke boodschappen naar buiten.

1 like

Pff vrienden van ons gaan vandaag op vakantie met allebei erge keelpijn en een verkouden kind. Maar ze ā€œweten bijna zeker dat het een gewone verkoudheid isā€.

Ehhh verkoudheid is een symptoom van corona en je kan niet voelen door welke ziekteverwekker dat is veroorzaakt dus ze zouden gewoon thuis moeten blijven en een test moeten doen.

Zo ignorant deze mensen en ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan?

2 likes

Mijn uitslag was iets voor half 6 al binnen! Negatief gelukkig. Nog geen 27u later dus.

4 likes

Hopelijk krijg je positief nieuws!

Ik ga vanavond voor het eerst binnen in een kroeg wat drinken met vriendinnen. Hiervoor alleen terrassen gedaan… alleen eentje heeft de locatie uitgekozen… en wat kiest ze… eentje op leidseplein :woman_facepalming:t5:… terwijl we pre corona ook amper op leidseplein afspraken. Hoezo gaan we dan nu in de drukte zitten met ook nog eens weet ik hoeveel toeristen.

Ik hoop negatief :glee:

Edit: gelijk nog even ingelogd en heb net de uitslag gekregen. Negatief :cheer:

6 likes

lekker het hele vliegtuig besmetten :sweat_smile:

Late reactie maar ik heb totaal geen medelijden met Ferd. Je weet dat je onder een vergrootglas ligt als je zo’n functie aangaat. Als je echt denkt dat je met zoiets kunt wegkomen dan ben je of niet zo slim (sorry maar als je zo’n situatie niet kunt overzien moet je misschien geen minister zijn) of heb je gewoon echt het idee dat je onschendbaar bent. Dat laatste hebben helaas wel meer personen op machtsposities. Als hij moet aftreden dan krijgt hij gewoon wachtgeld en heeft hij over een paar jaar een hoge functie bij ƩƩn of ander groot bedrijf. Daarbij was hij meer dan bereid Femke Halsema hetzelfde aan te doen.

27 likes

Ik hoop negatief :crazy_face:

Positief nieuws en negatief uitslag… Klopt toch?

1 like

Help ik word zo moedeloos van t feit dat ik in mijn omgeving de enige ben die zich uberhaupt met de cijfers bezighoudt. Niet dat iedereen dat moet doen, maar als ik dan zeg dat t veel is dan wordt er amper op in gegaan. Of ā€œja de ic’s liggen niet volā€. Uh moet dat dan? Gelukkig heb ik geen hele wilde mensen qua uitgaan en reizen in mn omgeving, maar t boeit ze ook totaal niet.

Het is niet dat ik meteen in de paniek schiet maar met cijfers als vandaag denk ik wel oei als dit moet niet zo doorgaan. En als dan t enige argument is ja maar de ic’s liggen niet vol krijg ik echt kortsluiting. We moeten toch juist voorkomen dat die ic’s volkomen?
We weten allemaal niet hoe het zal gaan maar snappen toch allemaal wel dat een stijging niet iets positiefs is.

Weet niet wat ik hiermee wil, maar wilde t gewoon even kwijt.

Tegelijkertijd denk ik dat t bij de ggd ook een zooitje is. Heb vorige week vrijdag gesolliciteerd en aanstaande woensdag is er een bijeenkomst en heb nog niks gehoord. En er is nog een bijeenkomst later gepland. Dus ze verwachten wel veel mensen nodig te hebben denk ik dan?

5 likes

Oo boehoehoeeee. Kan zo slecht tegen dit gejank.

3 likes

Ik vind het geen gejank en ik kan mij best voorstellen dat het vervelend is als je nu aan je studie begint.

60 likes

Maar iemands cavia is toch altijd doder? Dan kun je niets meer zeggen want er is altijd wel iets erger dan jouw situatie

Ik baal nog steeds dat 2 vakanties en 1 weekendje weg in de lente niet doorgingen. Natuurlijk ga ik dat niet zeggen na een begrafenis ofzo maar baal er wel van

1 like

Ik vind het echt gezeur. Get over it.

Feit dat jij het gezeur vindt neemt toch niet weg dat het lastig is/kan zijn voor eerstejaarsstudenten?

3 likes