Coronatopic #5

Nog even over de discussie van Ferdje; ik vind het meest schadelijk dat hij in eerste instantie gelogen heeft. Na de eerste foto gaf hij aan dat de rest van de dag wel de Corona-maatregelen maatregels nageleefd werden.

Op mijn werk heb ik ook de rol van preventiemedewerker en vind dat ik daarbij ook een ‘voorbeeldfunctie’ (in het klein) heb. Ik spreek mensen ook aan als ze zich niet aan de maatregelen houden en ik weet nu al welke opmerkingen ik ga horen…

7 likes

Eerlijk gezegd vind ik het niet zo sterk als mensen hun hele beeld van de politiek valt en staat met de poppetjes erin. Politiek is zo veel groter dan dat. Politici vertegenwoordigen idealen en het beleid dat daaruit voortvloeit. Ze hoeven het niet met elke beslissing persoonlijk eens te zijn, maar ze varen op hetgeen waarvoor ze gekozen zijn. De persoon van de politicus is in die zin helemaal niet interessant. Het zijn maar gewoon mensen met een baan, niets meer en niets minder.

9 likes

Een vriendin die ik gister nog gezien heb appt net dat ze wat klachten heeft en een test gaat doen. Ik kan dan denk ik beter ook thuisblijven in elk geval tot haar uitslag bekend is of niet?

Ik heb een zelfde situatie gehad, thuis gebleven en maar goed ook want bij mij was de vriendin in kwestie positief

2 likes

Mensen hebben de hele tijd toch al allerhande excuses om zich niet aan de regels te houden?
Uit een artikel van het Parool over de meest voorkomende:
‘Als je kapper dichtbij je mag komen, dan mag ik dat ook.’
‘Niemand is hier verkouden, dus kom gerust dichtbij’
‘Buiten is veel minder risico, dus kom er maar bij op mijn kleedje.’
‘Hier in Friesland is amper corona, dus hoeven we ook geen anderhalve meter afstand te houden’
‘We hebben al uit hetzelfde schaaltje chips gegeten’
‘We hebben al zo lang ons best gedaan!’
1 die ik bij ons op het werk vaak hoor: ‘De collega’s van afdeling 3a zitten ook zo dicht bij elkaar en die worden toch ook niet ziek?’
Daar kunnen we dan nu het even kansloze argument ‘Ferdje doet het ook dus ik mag het ook’ aan toevoegen.

15 likes

@marley een vergelijking tussen Halsema en Grapperhaus slaat echt als een tang op een varken, alsjeblieft zeg.

3 likes

Ik heb even online gekeken waar en wanneer ik terecht kan als ik wil testen (fictief!). Sowieso kan het pas morgenmiddag en ik moet naar Naaldwijk of Dordrecht… terwijl ik nog boven Leiden woon. Niet heel stimulerend allemaal, zoals @Frambozentaartje ook al zegt.

maar echt, plus het sluwe karakter van Ferdiboy werd toen al pijnlijk duidelijk

1 like

Haha

40 likes

Ja maar hier staat t ongeveer 10 meter van waar de wagens staan. Dan heb ik m al lang en breed aangeraakt. Als ik t zou doen dan zijn mn wagentje en handen weer schoon. Maar daarna raak ik alle producten aan dus ben ik weer “vies”. Hoewel ik echt wel corona angstig was in het begin heb ik dit de hele tijd al raar gevonden. Gewoon niet aan je gezicht komen en thuis handen wassen.

11 likes

Ik doe het niet omdat ik me afvraag hoeveel zin het heeft. In de winkel raak ik zoveel dingen aan en dat wordt allemaal niet ontsmet na elke aanraking. Dus ik was dan liever m’n handen thuis gewoon extra goed en maak m’n auto/telefoon/sleutels vaak schoon

11 likes

Ik heb eigenlijk bijna nooit mijn mandje/wagentje schoongemaakt en ik snap ook niet goed hoe ze dat kunnen verplichten. Het is toch aan mij of ik een schoon mandje wil? Of degene na mij nou van 2 mensen schoonmaakt of van 1.
Ik denk nu opeens ‘als iedereen zo denkt verspreidt het wel natuurlijk’. Maar dan ga ik er toch teveel vanuit dat mensen met klachten niet in de winkel komen.
Anyhow, ik ben niet anarchistisch of ik bepaal m’n eigen regels wel schijt aan de roverheid, ik snapte het gewoon niet. En eigenlijk nog steeds niet goed. Ik ontsmet m’n handen voor en na. En dat mandje krijg ik in die 2 seconde toch nooit grondig genoeg schoon.

2 likes

Ik doe het meestal niet omdat ik het nut niet zie van op een kluitje gaan staan om je wagen te ontsmetten met een fles die 100 mensen hebben aangeraakt. Ik houd dan liever afstand en was mijn handen zodra ik thuis ben. Lijkt me meer effect hebben.

15 likes

Bij ons staat een sprayfles met alcohol, ik spuit dat een paar keer flink wat op mn handen en gebruik dat gelijk om het wagentje schoon te maken, scheelt ook weer papier en die alcohol is zo verdampt. Maar goed, ik vind winkelwagentjes sowieso smerig, net als trapleuningen en pinautomaten.

@Ivory maar je kunt toch ook gelijk je handen ontsmetten?

1 like

Ik hoop stiekem dat die schoonmaakstations gewoon blijven als corona voorbij is. Elke keer als ik zo’n plakkerig kind in een winkelwagentje zie zitten ben ik weer blij met dat ontsmettingsspul :’)

7 likes

Bij ons staat er geen speciaal spul voor je handen en ik ga het niet met zo’n vieze fles allesreiniger doen. Lijkt me niet goed voor mijn huid en again: dan moet ik die fles weer aanraken.

1 like

Ik vertrouw dat ontsmettingsspul bij de supermarkten echt niet. Waarschijnlijk tot de druppel verdund, want is goedkoper. Ik heb in de auto een flesje handalcohol en dat gebruik ik voor en na ik boodschappen ga doen. Ondertussen raak ik mijn gezicht niet aan.

4 likes

Dat is bij de supermarkt hier al weer verdwenen. Een frommeltje papier en een lege spuitflacon ergens op een tafeltje in de hoek. Andere supermarkt heeft helemaal niks meer staan. Wagentjes ook weer allemaal vast.

Edit: ook geen optie meer om je eigen handen te reinigen.

1 like

Volgens mij sturen ze iedereen met de auto verder weg, wij hebben er geeneen en ik kon in mijn eigen stad (wel gebeld)

Die bij mijn Jumbo ruikt zo sterk naar alcohol,dat durf ik wel aan :joy::joy:

1 like