Coronatopic #5

Mijn vriend zit in de risicogroep dus ik wil geen risico nemen, al zijn het maar lichte klachten.

2 likes

Ik had lichte klachten en wilde gaan testen. Maar er was pas plek over een paar dagen en ver weg, dus heb het niet gedaan, ook omdat mijn klachten de dag erna alweer minder waren.
Als er wel snel/dichtbij plek was geweest was ik waarschijnlijk wel geweest.

1 like

Vanochtend vroeg gebeld voor een test omdat online geen test opties gaf. Eerst een half uur in de wacht gestaan
 Uiteindelijk een test ingepland op zaterdag.
En dan natuurlijk ook nog twee dagen wachten op de uitslag. Is niet echt motiverend!

Dat was sarcastisch hĂš?

Ik maak mijn mandje ook niet schoon. Na het ikea verhaal dat mensen brandwonden hebben ben ik al een beetje wantrouwend geworden voor al die flessen die maar random in winkels worden neergezet.

En ik vind de flessen zelf al super vies. Dus ik pak een mandje hang het om mijn arm, pak mijn eigen desinfectie en maak mijn handen dan ff snel ‘schoon’. En ik ga na de AH gelijk naar huis dus dan was ik mijn handen bij binnenkomst.

Bij de hema worden de mandjes nog wel trouw schoon gemaakt maar daar gebruik ik ook niet de desinfectie pomp die bij de ingang staat.

Ja sorry, had ik later pas door!

Een item in EenVandaag gaat over viruswaanzin t.o.v. andere meningen en welke invloed dat kan hebben in relaties (vriendschap/ouders/partner). Best interessant. Merk dat ik daar zelf ook wel mee bezig ben. Ik heb in mijn familie drie viruswaanzinners, maar ook dichterbij mensen die de regels ander interpreteren.

3 likes

Wat een super random tijden ook?

Als straks geen enkele maatregel meer nageleefd wordt kunnen ze altijd dit nog overwegen :flushed:

Indonesiërs kunnen coronaboete ontlopen met minuut in grafkist

https://www.ad.nl/buitenland/indonesiers-kunnen-coronaboete-ontlopen-met-minuut-in-grafkist~ad18e371/

3 likes

Wtf :face_with_hand_over_mouth:

Haha wow, iedereen die er ook op een kluitje naar zit te kijken :no_mouth::sweat_smile: (wel met mondkapje, maar toch).

Ik vind niet dat Graperhouse moet aftreden om deze fout maar ik vind het wel een minister onwaardig dat hij niet heeft ingeschat dat zijn gedrag deze reactie tot gevolg zou hebben. Dit huwelijk bevestigt voor mij alleen nog maar meer zijn domheid en arrogantie. Ik hoop dat men dit onthoudt de komende verkiezingen.

3 likes

Een collega van mn vader vertelde bij de lunch doodleuk dat hij gister zn dochter naar de teststraat had gebracht. Kom op mensen. (Uiteraard naar huis gestuurd, maar waarom bedenken mensen dit niet zelf? Het wordt letterlijk verteld als je een afspraak maakt, wordt iemand uit het gezin getest, blijft iedereen thuis)

2 likes

Voor de mensen die een test hebben gedaan? Binnen hoelang hadden jullie de uitslag?

Ik heb dezelfde vraag, vooral als je het via DigiD hebt aangevraagd?

Iets minder van 48u, maar dat was vorige week. Volgens mij is het nu een stuk drukker
 in de folder die ik meekreeg stond 2/3 werkdagen.

@unwrittensmiles ik heb via telefoon aangevraagd maar uitslag stond op de site via DigiD.

Kreeg je eerst een melding van dat je test resultaat bekend was of keek je gewoon af en toe op DigiD?

@Jones ik kreeg binnen 24 uur de uitslag

Ik hoop echt redelijk snel. Ik moet over een uurtje testen, maar wil toch wel echt maandag weer werken. (als de uitslag er niet is, kan het natuurlijk niet maar dat zou wel echt k*t zijn).

Ik had nét gekeken (mega ongeduldig) en 5 min daarna kreeg ik mail dat het erop stond.

@Amoruccio ik heb vrijdag 11u getest en zondag 10u uitslag. Kan dus wel! :crossed_fingers:

1 like