Coronatopic #5

Ja klopt, was een flauw grapje :stuck_out_tongue: omdat jij zei dat je op positief nieuws hoopte, ik op negatief haha

Ik vind dat van jou nu ook gezeur :sweat_smile:

6 likes

:+1:t2:

1 like

Pfff ik ben echt pissig, de baas van de huisgenoot van een vriendin van me heeft meerdere dagen gewerkt met coronaklachten met haar zonder dat te zeggen en is blijkbaar gisteren positief op corona getest, maar meldde dat pas vandaag aan z’n medewerkers. Nu heb ik gisteravond met die vriendin gegeten en hebben zij en haar huisgenoot vandaag een snotneus dus ze gaan getest worden. Ik mag nu niet werken
 Echt als die man gewoon gisteren even gebeld had dat hij positief getest was hadden die vriendin en ik elkaar ook niet gezien gisteren.

Sorry lekker chaotisch verhaal dit maar moet m’n irritatie even kwijt hoor

1 like

Oh jeetje wat irritant! Mensen zijn echt zo dom gewoon

1 like

Ja ik zat te twijfelen wat je bedoelde :sweat_smile:

Zeker als je positief getest wordt, zeg je dat toch meteen?? Echt dom, hopelijk vallen de gevolgen mee voor jou.

1 like

Ja het heeft echt ontzettend veel impact op studenten! Snap echt niet hoe je dat gejank kan noemen tbh @DonnieDarko De meeste studenten hebben gewoon andere studenten om hen heen nodig om wegwijs te worden binnen de opleiding, elkaar te helpen, opdrachten samen te maken, sociale contacten op te doen. Ik durf wel te zeggen dat ze kwaliteit van het onderwijs op deze manier echt minder goed is en je bepaalde vaardigheden gewoon niet goed aangeleerd krijgt via online onderwijs. Verwachting is ook dat er veel meer studenten gaan afvallen. Dat zijn echt wel ernstige dingen, hoezo zouden ze daar niet hun verhaal over mogen doen?

19 likes

Coronavirus heeft op bijna iedereen ontzettend veel impact. Ik vind dat studenten en jongeren over het algemeen zich onwijs aanstellen over “wat er allemaal wel niet meer kan” momenteel. Ja, iedereen moet wat inleveren. Deal with it.

4 likes

Ik wil niet zeggen dat studenten/jongeren het zwaarder hebben dan anderen, maar ik snap heel goed dat ze het kut vinden allemaal. Het zijn niet alleen een paar introdagen. Ze hebben eindexamens, examengala’s, diplomeringen en introweken moet missen. En veel jongeren werken in de horeca, die hebben ook gewoon maanden inkomen van een bijbaantje gemist.

Is allemaal niet het einde van de wereld, maar ik vind het echt niet meer dan logisch dat ze daar over klagen hoor.

7 likes

Ik haat haat haat het zo dat ik soms tv kijk, mensen dan vlakbij elkaar zijn of elkaar aanraken en ik automatisch “NEE ANDERHALVE METER oh wacht oude aflevering” denk.
De eerste paar keer, in maart, was het nog op een lugubere manier wel grappig dat je dat zo dacht. Maar nu denk ik laaaaaaat me gewoon relaxt tv kijken!!!

17 likes

Een beetje empathie kost ook niks

26 likes

Ik moet mij laten testen en keek wel vreemd op door de uitspraken van verschillende GGD’s. Ik zit in een risicogroep, heb geen vervoer + een kapotte fiets dus 5KM verderop naar een testlocatie lopen vind ik vrij onhandig. GGD 1: ‘absoluut niet met moeder meerijden, taxi mag ook niet je regelt maar een fiets’. GGD 2 ‘je kan best met iemand meerijden jij achterin allebei mondkapje op, taxi’s hebben spatschermen dus dat kan ook!’ Je kan ook gewoon 10 dagen binnen blijven want er is toch geen medicijn dus of je het nu hebt of niet maakt niet uit’
 Goed ik plak wel 10 dagen quarantaine aan de laatste 6 maanden vast.

Misschien hoor, maar ik vind gewoon dat er steeds zon nadruk op wordt gelegd wat studenten en jongeren allemaal wel niet moeten missen, terwijl er veel mensen zijn die veel harder geraakt zijn door het virus en maatregelen.

Het komt over het algemeen ( en dat is niet dit artikel alleen) zo verwend over allemaal. Ik heb idd ergere artikelen gelezen waarbij het veel meer klagerig en zeurderig over kwam, het is gewoon zo dat iedereen iets moet inleveren en jongeren alweer lekker los willen gaan omdat ze het “zo gewend” zijn.
Ze niets willen missen omdat het nou eenmaal altijd zo is geweest en “zo hoort”.

Ja nu even niet dus. Zoals ik zei, iedereen moet wat inleveren en ik vind het gewoon totaal in het niet vallen bij de situaties waarbij mensen bijv. familie zijn verloren en situaties die imo veel heftiger zijn dan dit.

Kan je geen fiets lenen van iemand? Of vragen of iemand je fiets naar de fietsenmaker kan brengen?

1 like

Nope al mijn vrienden zitten helaas niet in mijn omgeving. En mijn fiets is eigenlijk afgeschreven. Krijg de sleutels er niet in door de roest.

Misschien kun je een OV-fiets huren? Of een deelscooter, als ze die bij jou in de buurt hebben.

Dit hoopte ik ook! Maar zelfs een ovfiets halen is nog een half uur lopen :’) En deelscooters zo te zien ook niet. (al ben ik zo onhandig dat een scooter misschien ook niet een heel goed idee is).

Ik ga nog wel even de huisarts zo bellen, GGD gaf wel aan dat die soms ook testen maar vaak snel doorverwijzen naar de GGD. En de huisarts is sowieso te belopen allemaal.

1 like

Ik geloof dat als je meer dan 24 uur geen klachten hebt je niet meer hoeft te testen (want dan zouden ze ook niks meer kunnen detecteren waarschijnlijk). Dat werd in elk geval door de GGD tegen een vriendin van me gezegd die in die situatie zat!

1 like

Ja, dit zei de GGD ook tegen mijn zus die pas na een dag of 3-4 terecht kon voor een test @Solsikke. Dus zou het even in de gaten houden, als je geen klachten meer hebt is het mss goed om af te bellen zodat de testcapaciteit kan gaan naar iemand die wel klachten heeft. Maar snap ook dat het natuurlijk fijn is om een (hopelijk negatieve) uitslag in handen te hebben.

1 like