Ik snap wat je zegt, echter staat op de website van het RIVM dat het alleen hoeft als huisgenoot, in dit geval dochter, zware klachten heeft.
" Situaties waarbij u thuisblijft
Als u besmet bent met het coronavirus, kan het 2 tot 10 dagen duren voordat u klachten krijgt. Zoals hoesten of benauwdheid. U kunt het coronavirus dus ook zonder klachten die passen bij COVID-19 verspreiden. Om dit te voorkomen blijft u in sommige situaties thuis en ontvangt u geen bezoek.
In de volgende situaties gaat u in thuisquarantaine door corona:
- u heeft klachten die passen bij corona;
- u heeft corona;
- uw huisgenoot heeft zware klachten die passen bij corona (koorts, benauwdheid of beide);
- uw huisgenoot heeft corona;
- u bent dicht in de buurt geweest van iemand met corona (minimaal 15 minuten binnen 1,5 meter);
- u komt terug uit een land waarbij in het reisadvies staat dat u in thuisquarantaine gaat."
Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/openbaar-en-dagelijks-leven/in-thuisquarantaine-door-corona
het ligt misschien op het randje, dat snap ik. Maar officieel is er nog geen corona vast gesteld en bij zware klachten hoeft die vader dus eigenlijk nog niet thuis te blijven.
Persoonlijk zou ik het ook doen hoor, thuis blijven.