Coronatopic #5

Ik snap wat je zegt, echter staat op de website van het RIVM dat het alleen hoeft als huisgenoot, in dit geval dochter, zware klachten heeft.

" Situaties waarbij u thuisblijft

Als u besmet bent met het coronavirus, kan het 2 tot 10 dagen duren voordat u klachten krijgt. Zoals hoesten of benauwdheid. U kunt het coronavirus dus ook zonder klachten die passen bij COVID-19 verspreiden. Om dit te voorkomen blijft u in sommige situaties thuis en ontvangt u geen bezoek.

In de volgende situaties gaat u in thuisquarantaine door corona:

het ligt misschien op het randje, dat snap ik. Maar officieel is er nog geen corona vast gesteld en bij zware klachten hoeft die vader dus eigenlijk nog niet thuis te blijven.

Persoonlijk zou ik het ook doen hoor, thuis blijven.

1 like

Vorig weekend getest en ik had binnen 24 uur de uitslag al.

@Pluk @oversized @Blush @Amoruccio @unwrittensmiles

Vet toevallig, ik las jullie berichtjes en ging meteen kijken en m’n uitslag (negatief woehoe) stond erop!
Ik heb gister om 10 uur getest dus dat is in ieder geval na 30 uur uitslag.

8 likes

Ah gelukkig!!!

Ja, ik ging er eigenlijk al een beetje vanuit. Niet dat ik m’n huis uit ben geweest maar als ik Corona zou hebben zou ik toch wel even in shock zijn haha. Maar dat zegt natuurlijk iedereen

1 like

Ik vond de test best meevallen, gelukkig! Was het echt zo gedaan, dus dat scheelt. Beetje jammer alleen dat ik ruim een uur in de auto heb gezeten (heen en terug samen) voor iets dat nog geen 2 minuten duurde…

Ik heb de test ook net gehad en ik vond het heel erg meevallen! Echt niks om je druk over te maken mocht je het spannend vinden. Waren bij mij ook hele fijne, rustige mensen. Ben heel benieuwd wanneer ik uitslag krijg

2 likes

Ik was ook wel een beetje nerveus voor de test maar ik zou het zo nog een keer doen, vond het echt heel erg meevallen! Ik had om 11:00 een afspraak en om 19:00 de uitslag al, echt heel snel.

7 likes

Fijn deze berichten, ik moet donderdag haha, dit stelt me gerust.

Ik heb het idee dat er veel getest wordt, omdat er lichte verkoudheidsklachten zijn. Vandaar de poll, is anoniem.

Heb je een coronatest gedaan?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Heb/had je corona?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ik ging vanmiddag naar het kleiner winkelcentrum bij mij in de buurt
Bleek er gewoon een markt te zijn met kraampjes met van alles en nog wat . Spelletjes voor kinderen ook en een zanger ect
Liep zelfs door naar binnen waar al niet mega veel ruimte is en zowel buiten als binnen alles mega druk en niemand die afstand hield niks
Leek alsof er geen Corona was !
Zelfs een winkel medewerkster was in shock
Ben snel me spullen gehaald die ik moest hebben en ben weg gegaan , maar echt wie verzint het om in deze tijd zo iets nu te organiseren

Ik moest vanmiddag bij de opticien zijn omdat ik geen drol meer zie en ik telkens hoofdpijn heb. Vond ik zelf een goede reden. Maar blijkbaar heb je geen goede reden meer nodig om naar de stad te gaan. Althans niet in Eindje. Mijn god, zo druk en mensen lopen dwars door je heen. Was liever maandag of dinsdag gegaan.

Wel een test gedaan, maar wacht nog op de uitslag. Gisteren begin van de middag getest.

Ook ik vond de test heel erg meevallen. Keelswap voelde ik niks van (ging wel testen vanwege oa keelpijn dus wellicht dat dat invloed had).
Neus was vervelend maar niet pijnlijk. Ik vergelijk het zelf met een brainfreeze zonder kou. Dat neusgat voelde daarna nog een hele tijd lekker open haha. Kreeg ineens veel meer lucht dan normaal :biggrin:

1 like

Ja mensen volgen ook gewoon de looprichtingen totaal niet. Er staan hier in Zoetermeer onwijs grote pijlen op straat een een gele lijn die alles door middel deelt en toch komen zoveel mensen recht op je af gelopen. En dan is midden in het centrum wonen wel echt een nadeel, want ik moet dus voor alles door het centrum.

Oh wat gek! In de folder die ik vandaag meekreeg stond dat jij en je huishouden thuisblijven tot de uitslag, huisgenoten mogen alleen voor de noodzakelijke boodschappen naar buiten.

1 like

Pff vrienden van ons gaan vandaag op vakantie met allebei erge keelpijn en een verkouden kind. Maar ze ā€œweten bijna zeker dat het een gewone verkoudheid isā€.

Ehhh verkoudheid is een symptoom van corona en je kan niet voelen door welke ziekteverwekker dat is veroorzaakt dus ze zouden gewoon thuis moeten blijven en een test moeten doen.

Zo ignorant deze mensen en ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan?

2 likes

Mijn uitslag was iets voor half 6 al binnen! Negatief gelukkig. Nog geen 27u later dus.

4 likes

Hopelijk krijg je positief nieuws!

Ik ga vanavond voor het eerst binnen in een kroeg wat drinken met vriendinnen. Hiervoor alleen terrassen gedaan… alleen eentje heeft de locatie uitgekozen… en wat kiest ze… eentje op leidseplein :woman_facepalming:t5:… terwijl we pre corona ook amper op leidseplein afspraken. Hoezo gaan we dan nu in de drukte zitten met ook nog eens weet ik hoeveel toeristen.

Ik hoop negatief :glee:

Edit: gelijk nog even ingelogd en heb net de uitslag gekregen. Negatief :cheer:

6 likes