Coronatopic #5

Iemand die ik ken en gezien heb gaat ook testen, hoop wel dat het vals alarm is

Ja ik heb dat ook. Voel me ook zwaar schuldig dat ik nu thuis zit met lichte verkoudheid en diarree. Klopt gewoon echt niet voor mijn gevoel, maar eigenlijk is het natuurlijk best stom dat er normaal wordt verwacht dat je met dit soort dingen door werkt terwijl je zwakke mensen in je omgeving daar ook erg ziek mee kan maken.

Haha wat een onzin. Sowieso wordt je baas natuurlijk niet bericht door de GGD dat er een werknemer positief is, dat krijgt de werknemer toch eerst zelf te horen. En lekker even de stad ingaan omdat de corona test rij te lang is? Ga anders meteen even langs het bejaardenhuis, als je toch bezig bent met besmetten, stelletje gekken

3 likes

Ik gok inderdaad dat de AVG wel zo ingericht is dat je baas niet kan bellen met jouw bsn nummer of welke constructie ze dan wel niet denken te hebben bedacht?

1 like

Niet normaal man. Kunnen ze niet mensen inzetten om telefoon te beantwoorden die nu toch thuis zitten in afwachting van een test??

Ja precies die.
Ik dacht dat je geen screenshot mocht delen ookal is 't niet je eigen gesprek.
Maar echt zoo bizar.

1 like

Zeker ook iemand die onder elk bericht wat over Corona gaat zet dat het fake news is en dat zij wel wakker zijn?

Ik mag me alleen ziekmelden met een afspraakbevestiging maar je kan je nergens laten testen :frowning: heb nu geen klachten maar wat een grap

Echt jammer wanneer mensen niet eens openstaan voor een uitleg hĆØ. Ik zie het ook steeds vaker in mijn omgeving.
Zou trouwens wat zijn zeg dat je geen vaccin kan maken tegen een virus.

1 like

Die geen lijnen vrij had ik dus echt de hele ochtend. Heb het van 9 tot 1 lopen proberen, zonder succes.

Hoe denkt zij dat je de uitslag krijgt via je baas??? En je moet het met je digid aanvragen niet als een soort gaarkeuken in de rij gaan staan??

En wat heeft die baas er voor baat bij om die persoo. nep positief te laten testen, dan kan diegene niet meer werken??

4 likes

Geen idee wat ze doen. Las wel dat er best veel mensen niet op komen dagen, vind je het gek als je niet eens door de telefoonlijn heen komt om hem af te zeggen.

Iemand die nu wel een afspraak kan maken in omgeving Amsterdam? Heb net allerlei postcodes geprobeerd, ook in totaal andere delen van Nederland maar krijg alleen maar dat er geen testlocaties te vinden zijn. :confused:

Als ik hem met mijn postcode doe krijg ik a.s. donderdagmiddag de Rai door als optie. Ik dm je wel even mijn postcode?

Oh thanks, die postcode werkt wel, ik had die van m’n werk ook al geprobeerd wat daar niet ver vandaan is, maar dat werkte niet. Vreeeeemd.

2 likes

Ik heb een beetje rond zitten kijken of ze bij de GGD nog mensen zoeken voor het callcenter (lijkt me van wel gezien de berichten hier), maar ik vind het best bizar dat ze nog zoveel ā€˜eisen’ hebben voor werknemers.

Je moet dus HBO-niveau hebben en ervaring hebben met callcenterwerk of MBO-niveau maar dan met een medische achtergrond. En je moet dagelijks beschikbaar zijn vanaf 08.00.

Ik wilde solliciteren, maar ik voldoe dus niet aan de eisen. Wel HBO, maar geen ervaring met callcenter. En vrijwel elke dag beschikbaar, maar niet altijd vanaf 08.00 uur.

Vind dat best gek eigenlijk. Lijkt mij dat je in een situatie als deze zoveel mogelijk mensen nodig hebt. En ik kan me voorstellen dat de gemiddelde student die dan wel callcenterervaring heeft niet bij de GGD gaat werken voor het salaris dat ze betalen (€10,- bruto).

2 likes

Ik zou gewoon solliciteren, die eisen zetten ze waarschijnlijk alleen neer om te voorkomen dat elke gek gaat solliciteren. Als je HBO denk- en werkniveau hebt doen ze denk ik wat minder moeilijk over je gebrek aan ervaring, zo moeilijk is callcenter werk nou ook weer niet. Zwaar soms, ja, maar moeilijk, neuh.

2 likes

Ik woon totaal ergens anders maar had hetzelfde, kreeg met mn eigen postcode ook ā€œer zijn geen testlocaties gevondenā€, echt heel raar. Daarna andere postcodes van m’n dorp/van stage/van de testlocatie geprobeerd, niks hielp. Toen weer m’n eigen postcode een paar keer en was er wel opeens een plek bij de dichtstbijzijnde testlocatie en kon ik een afspraak maken. Maar heb dus wel 5x opnieuw m’n postcode ingevoerd ofzo

Hier WO afgestudeerd, en sollicitatie afgewezen. Terwijl de vacature nog steeds online staat. Daarbij was ik op enkele dagen na gewoon fulltime beschikbaar.
De vacature staat ook op diverse andere sites en de eisen die gesteld worden wisselen ook. Bij de ene 10 euro bruto, bij de ander 12 euro.

Zo met je eens. We leven in een land met ongelooflijk veel domme en egoĆÆstische mensen. Sorry, kan het echt niet anders verwoorden.

1 like