Coronatopic #5

Ik haat haat haat het zo dat ik soms tv kijk, mensen dan vlakbij elkaar zijn of elkaar aanraken en ik automatisch “NEE ANDERHALVE METER oh wacht oude aflevering” denk.
De eerste paar keer, in maart, was het nog op een lugubere manier wel grappig dat je dat zo dacht. Maar nu denk ik laaaaaaat me gewoon relaxt tv kijken!!!

17 likes

Een beetje empathie kost ook niks…

26 likes

Ik moet mij laten testen en keek wel vreemd op door de uitspraken van verschillende GGD’s. Ik zit in een risicogroep, heb geen vervoer + een kapotte fiets dus 5KM verderop naar een testlocatie lopen vind ik vrij onhandig. GGD 1: ‘absoluut niet met moeder meerijden, taxi mag ook niet je regelt maar een fiets’. GGD 2 ‘je kan best met iemand meerijden jij achterin allebei mondkapje op, taxi’s hebben spatschermen dus dat kan ook!’ Je kan ook gewoon 10 dagen binnen blijven want er is toch geen medicijn dus of je het nu hebt of niet maakt niet uit’… Goed ik plak wel 10 dagen quarantaine aan de laatste 6 maanden vast.

Misschien hoor, maar ik vind gewoon dat er steeds zon nadruk op wordt gelegd wat studenten en jongeren allemaal wel niet moeten missen, terwijl er veel mensen zijn die veel harder geraakt zijn door het virus en maatregelen.

Het komt over het algemeen ( en dat is niet dit artikel alleen) zo verwend over allemaal. Ik heb idd ergere artikelen gelezen waarbij het veel meer klagerig en zeurderig over kwam, het is gewoon zo dat iedereen iets moet inleveren en jongeren alweer lekker los willen gaan omdat ze het “zo gewend” zijn.
Ze niets willen missen omdat het nou eenmaal altijd zo is geweest en “zo hoort”.

Ja nu even niet dus. Zoals ik zei, iedereen moet wat inleveren en ik vind het gewoon totaal in het niet vallen bij de situaties waarbij mensen bijv. familie zijn verloren en situaties die imo veel heftiger zijn dan dit.

Kan je geen fiets lenen van iemand? Of vragen of iemand je fiets naar de fietsenmaker kan brengen?

1 like

Nope al mijn vrienden zitten helaas niet in mijn omgeving. En mijn fiets is eigenlijk afgeschreven. Krijg de sleutels er niet in door de roest.

Misschien kun je een OV-fiets huren? Of een deelscooter, als ze die bij jou in de buurt hebben.

Dit hoopte ik ook! Maar zelfs een ovfiets halen is nog een half uur lopen :’) En deelscooters zo te zien ook niet. (al ben ik zo onhandig dat een scooter misschien ook niet een heel goed idee is).

Ik ga nog wel even de huisarts zo bellen, GGD gaf wel aan dat die soms ook testen maar vaak snel doorverwijzen naar de GGD. En de huisarts is sowieso te belopen allemaal.

1 like

Ik geloof dat als je meer dan 24 uur geen klachten hebt je niet meer hoeft te testen (want dan zouden ze ook niks meer kunnen detecteren waarschijnlijk). Dat werd in elk geval door de GGD tegen een vriendin van me gezegd die in die situatie zat!

1 like

Ja, dit zei de GGD ook tegen mijn zus die pas na een dag of 3-4 terecht kon voor een test @Solsikke. Dus zou het even in de gaten houden, als je geen klachten meer hebt is het mss goed om af te bellen zodat de testcapaciteit kan gaan naar iemand die wel klachten heeft. Maar snap ook dat het natuurlijk fijn is om een (hopelijk negatieve) uitslag in handen te hebben.

1 like

Ja, gek dat ze dat niet gelijk zeggen aan de telefoon, dat zou wellicht de werkdruk wat verlagen bij de teststraten. Hoop dat je verkoudheid gauw over is iig!

1 like

Ik hoor net op de radio dat de mondkapjesplicht op Schiphol juist is uitgebreid, dus wellicht dat mensen daarom die vraag stellen?

1 like

België heeft Limburg op oranje gezet. Ik weet niet of er belgen belden? Dat zou het kunnen verklaren

Argh m’n beste vriendin viert dit weekend haar verjaardag met 6 mensen max, maar nu blijkt dat om 6 mensen + partners gaat want ja, dat zijn allemaal dezelfde huishoudens dus wat maakt het uit :woman_shrugging:. Nouja het argument dat je dan in een studiootje al helemaal geen afstand kan houden komt niet aan :unamused:. Mocht iemand nog kickass argumenten hebben dan houd ik me aanbevolen, haha. Maar hoe dan ook super irritant dat mensen op deze manier de maatregelen ‘slim’ verdraaien, denk dat ik nu maar niet ga.

5 likes

Woon je toevallig in Amsterdam of ergens in de randstad? Dit klinkt heel bekend.

Mijn collega zit nu in Griekenland. Zou einde van de week terugkomen en moet volgende week weer werken. Denk dat het laatste niet meer doorgaat :sweat_smile:

1 like

Hoe lang duurde het bij degene die al getest zijn trouwens voordat jullie de mail hadden met de afspraak? Er staat dat je een sms en mail krijgt maar ik heb nog niks gekregen?

na ongeveer een uurtje

Ok dank je! Dan wacht ik nog even af.

Bellen voor een afspraak is zoveel beter he,
Keek eerder inline en toen moest ik 80km rijden.
Vanmorgen was er online helemaal geen mogelijkheid.
En met bellen kan ik donderdagochtend terecht bij de dichtstbijzijnde teststraat