Coronatopic #5

Ik kwam er met bellen totaal niet doorheen

Pffff ik zit sinds gisteren thuis want ik heb klachten die bij Corona kunnen horen. Blijkbaar krijgt het onderwijspersoneel nog geen voorrang bij het testen dus ik kan woensdagmiddag pas terecht. Met een beetje pech kan ik de hele week niet werken. Ik ben wel heel erg blij dat er nog een invaller beschikbaar was. Zo aan het begin van groep is online les niet echt te doen.

Als ze een pakket reis hebben via TUI of Corendon heb je geen keuze volgens mij, die zijn per direct gestopt met vliegen. Losse vluchten gaan nog wel geloof ik, Transavia vliegt gewoon door

Alleen zijn ze totaal niet vriendelijk en maken ze spelfouten in mailadres, tot 2x toe moest ik daarom een nieuwe afspraak maken.

Ja haha, was echt gezeik! Ben 2,5 bezig geweest met een afspraak maken. Sorry :joy:

1 like

Wanneer krijg je die mail met de QR code? Ik heb gisterochtend gebeld en een afspraak gemaakt voor woensdagmiddag maar ik heb nog geen mail binnen gehad…

Eerste keer geen lijnen maar later kreeg ik toch de uitleg te horen en na 15 minuten had ik iemand aan de lijn!

Ik heb nu voor een tweede keer een afspraak gemaakt (eerste in juni) en alles gaat netjes en geen fouten.
Maar er kan altijd iets fout gaan als je ziet hoeveel testen er gedaan worden

1 like

Ik heb mijn streepjescode een uur later ontvangen. Misschien in je spam?

Nee daar zit ie ook niet in. Ik heb wel 2 herinneringssmsjes gehad maar geen mail. Dan moet ik misschien nog een x bellen om mijn e-mailadres te checken.

Dan maar voor de zekerheid wel even bellen

Ja echt stom. Vond dit trouwens wel verhelderend: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3255821/topman-prijsvrij-schrijft-open-brief-aan-rutte-stop-vluchten-naar-oranje-gebieden

En heb het bij mn man ook gemerkt, die zouden afgelopen weekend op vriendenweekend naar Mallorca gaan met 20 man, die vliegtickets zijn echt in januari al geboekt. Mallorca op oranje, maar geld terug kregen ze niet, ze konden omboeken naar later dit jaar. Gelukkig zit er iemand tussen die in de verzekeringswereld zit en met veel verstand van dit soort zaken dus die heeft zich er nu in vast gebeten, maar vooralsnog zijn ze dat geld gewoon kwijt. Nou is het gelukkig geen groot bedrag en kunnen ze het allemaal missen, maar zo stimuleer je wel dat mensen naar oranje gebieden blijven reizen.

Dit had ik ook, helaas hebben ze in de twee telefoontjes daarna ook mn adres fout overgenomen.

Ik zou inderdaad even bellen, maar sms’je is voldoende voor de test. Bij mij hebben ze ter plekke in de test straat mijn e-mail nog aangepast en kreeg de uitslag netjes via mail dat ā€˜ie klaarstond in mijn digiD.

Door al dat verplaatsen vraag ik me ook af hoe volgende zomer er uit zal zien.
Zowel voor de toerisme branche (want als iedereen volgend jaar een verplaatste vakantie doet, komen ze in the end alsnog een jaar omzet tekort).
Maar ook als je bijv wilt boeken in januari (althans wij boeken altijd tussen kerst en februari haha), of alles dan vol zit? Of vet hoge prijzen om het te compenseren etc.

1 like

Ik vind het trouwens wel echt rot. Kan pas donderdag getest worden. En ik zit nu dus thuis en weet dat het druk is op werk. En thuiswerken kan niet bij het werk wat ik doe.

1 like

Nou zij konden dus niet omboeken naar volgend jaar (ze gaan altijd eerste weekend van september op vriendenweekend dus dachten dan gokken we het erop dat het volgend jaar wel kan als we ons geld niet terug krijgen) maar max 4 of 5 maanden vooruit :woman_shrugging:t2: Snap wel dat de vluchten voor dan nog niet bekend zijn, maar geef dan een voucher ofzo?

Ik verwacht ook hogere tarieven, maar als ik zie wat vliegtickets nu kosten op vluchten die wel gaan vat het ook wel weer mee…

Ja maar als het oranje blijft wordt het steeds verschoven denk ik? Tot het zomer is weer haha. En dan zit alles ineens bom en bomvol :thinking:

Het zit geloof ik anders als je een ticket boekt omdat als iets al oranje is. Maarja, als ze alles blijven doorschuiven zit alles volgend jaar bommetje vol. Plus iedereen die een voucher heeft van afgelopen maanden die ze binnen een jaar moeten gebruiken … Maar dat zal sowieso wel, want mocht het straks weer kunnen (nog maar de vraag) denkt waarschijnlijk het merendeel het kan weer, we gaan want afgelopen jaar is ons ook al afgepakt!

Dussse als je je vakantie buiten de schoolvakanties om kan plannen komen jaar, doen :stuck_out_tongue:

1 like

Nou die vriendin die getest moest worden kreeg gelukkig supersnel de uitslag (zondagmiddag afspraak gemaakt, gistermiddag getest, vanmorgen 8u uitslag) en was negatief dus ik kon ook weer aan het werk :slight_smile: dat ik daar zo blij mee kon zijn joh hahaha kapitalisme heeft 't van me gewonnen

4 likes

Zo irritant. Hier duurt het niet alleen lang voor je getest kunt worden maar die uitslag laat dan ook nog eens lang op zich wachten. Zie veel berichtjes van mensen die gisteren zijn getest, later dan mijn man en nu al uitslag hebben.