Coronatopic #5

‘Er bellen op dit zoveel mensen dat wij geen telefoonlijnen meer beschikbaar hebben’

Grrrrr :angry:

Ik kwam er na 15 keer proberen eindelijk doorheen.

Oh zou je willen laten weten wat ze zeggen?

Ik heb sinds zondag verkoudheidsklachten, vandaag een afspraak kunnen maken voor donderdagochtend maar ik denk dat het gewoon een verkoudheid is. Zou best wel kunnen dat mijn klachten al voorbij zijn voor ik aan de beurt ben.

Probeer online info te vinden over afzeggen als je klachten voorbij zijn maar vind gek genoeg bijna niks

“Goed nieuws vanuit ~het zwembad!~ Vanaf vandaag schalen zij het aantal bezoekers van hun activiteiten op. Bij het recreatief zwemmen zijn er 75 volwassenen welkom.”

:neutral_face:
Ik snap hier helemaal niets van hoor. Het zwembad is mega klein en druk bij de in- en uitgang. Iedereen loopt rakelings langs elkaar in de smalle gangen… Waarom een nachtclub dan niet ook opengooien :worried:

2 likes

Alsof je een huis in de Sims aan het bouwen bent

4 likes

Ik zag gister een story waarbij iemand vertelde dat ze al meerdere keren had gehoord van mensen die gingen testen maar de rij te druk vonden, daarom de stad in gingen en dat hun baas de dag erop werd gebeld dat de uitslag positief was.

Echt zooveel dingen die ik niet snapte eraan (tis een screenshot van een gesprek dus ik mag het helaas niet delen)

:joy::joy::joy::joy::joy::joy:

Neeeeeeeeeee dit kan niet. Je kan niet echt zo simpel denken???

1 like

Huh hun baas? Waarom zou die gebeld worden ipv de persoon zelf?

Dat die mensen zelf hun baas belde dat uitslag negatief was. Zo lees ik hem.

Ik ben vorige week getest (negatief) maar het viel me echt mee qua drukte, ik was 5 minuten na mn afspraaktijd getest.

Had juist allemaal podcasts afleveringen uitgezocht om te luisteren in de auto, helaas.

Wat ik me nu trouwens realiseer is dat ik normaal met verkoudheid en griep alles gewoon nog normaal doe, werken op kantoor, boodschappen. Dat slaat buiten corona eigenlijk ook nergens op want daarmee kan ik natuurlijk ook kwetsbare groepen aansteken…

3 likes

Iemand die ik ken en gezien heb gaat ook testen, hoop wel dat het vals alarm is

Ja ik heb dat ook. Voel me ook zwaar schuldig dat ik nu thuis zit met lichte verkoudheid en diarree. Klopt gewoon echt niet voor mijn gevoel, maar eigenlijk is het natuurlijk best stom dat er normaal wordt verwacht dat je met dit soort dingen door werkt terwijl je zwakke mensen in je omgeving daar ook erg ziek mee kan maken.

Haha wat een onzin. Sowieso wordt je baas natuurlijk niet bericht door de GGD dat er een werknemer positief is, dat krijgt de werknemer toch eerst zelf te horen. En lekker even de stad ingaan omdat de corona test rij te lang is? Ga anders meteen even langs het bejaardenhuis, als je toch bezig bent met besmetten, stelletje gekken

3 likes

Ik gok inderdaad dat de AVG wel zo ingericht is dat je baas niet kan bellen met jouw bsn nummer of welke constructie ze dan wel niet denken te hebben bedacht?

1 like

Niet normaal man. Kunnen ze niet mensen inzetten om telefoon te beantwoorden die nu toch thuis zitten in afwachting van een test??

Ja precies die.
Ik dacht dat je geen screenshot mocht delen ookal is 't niet je eigen gesprek.
Maar echt zoo bizar.

1 like

Zeker ook iemand die onder elk bericht wat over Corona gaat zet dat het fake news is en dat zij wel wakker zijn?

Ik mag me alleen ziekmelden met een afspraakbevestiging maar je kan je nergens laten testen :frowning: heb nu geen klachten maar wat een grap

Echt jammer wanneer mensen niet eens openstaan voor een uitleg hè. Ik zie het ook steeds vaker in mijn omgeving.
Zou trouwens wat zijn zeg dat je geen vaccin kan maken tegen een virus.

1 like

Die geen lijnen vrij had ik dus echt de hele ochtend. Heb het van 9 tot 1 lopen proberen, zonder succes.