Coronatopic #5

En hoe zien ze zo’n teamuitje dan voor zich? Echt ik snap werkgevers soms echt niet.

Ik heb binnenkort werkoverleg, dan zitten we met 35 man in een kringetje dicht op elkaar. Ik vind dat ze dat maar online moeten doen hoor, of stuur een verslag van wat je had willen bespreken.

1 like

Ik kreeg er 1 in zuidland( nog nooit van gehoord dus ik heb ook weer Topografieles gehad). Ik woon in Zoetermeer en had aangegeven geen vervoer te hebben,

Er wordt nog nagedacht over wat een coronaproof uitje is. Maarja ik ga dat nu sowieso niet riskeren in de herfst/winter, met een partner in het onderwijs etc. Ook al loop ik er een gewone verkoudheid op, ook helemaal kut. En ik ben echt geen heilig boontje (als in, speel bijvoorbeeld ook gewoon competitie etc waar je niet altijd afstand kan houden), maar een teamuitje met werk? Eh nee.

1 like

Wij doen binnenkort met z’n allen een leuke fietstocht, kun je ook gemakkelijk afstand houden. Iedereen krijgt een lunchpakket mee, dus ook daar is afstand geen probleem. Nou zijn we niet met een hele grote groep, maar misschien is het voor jullie ook een idee?

10 likes

Wow, bizar. Echt niet doen hoor! Ik zou in een brief netjes maar duidelijk aangeven dat ik niet kom, met de redenen erbij. Als ze dan nog niet luisteren dan zou ik de media schrijven. Mijn universiteit heeft helemaal geen fysieke aanwezigheidplicht meer vanwege corona, laat staan dat een student mee op kamp zou moeten.

1 like

Hier zou je melding van moeten maken als ze geen duidelijk plan hebben.
Heb je niet iets van een groep bij je studie waar je dit kan melden ?

2 likes

Hahahaha ja bij mijn man zijn ze helemaal van: niet teveel op kantoor. Ze hebben alles laten verbouwen voor Corona proof etc etc.

En toen kwam er een mail over een teambuildingdag :joy:?! Wtf haha
Idd onder het: “we zien elkaar zo weinig en bonding etc”

2 likes

Oh, dat is nog wel een leuk idee! Onze hele locatie is wel heel groot (denk zomaar 60 mensen?), we hebben veel (bejaarde) vrijwilligers en veel moeten echt reizen naar kantoor. Maar zal het zeker opwerpen als idee!

1 like

Ja ik las een mooie complottheorie op FB over dat ze door de VRT betaald vakantie zouden hebben gekregen om zogenaamd te laten zien dat corona wel echt is terwijl het natuurlijk nep is!!

12 likes

Hahahahahaahahahaha :joy:

Werkoverleg met 20 man is bij ons afgelopen weken wel corona proof geweest. Er is een grote locatie gezocht waarbij je per twee personen aan een tafel zat allebei op de kopse kant steeds en dan rijen met tafels achter elkaar

1 like

Ik heb op m’n werk (onderwijs) een BHV cursus volgende maand, waarbij reanimeren verplicht is. De organisatie geeft aan wel telkens een nieuwe mondstuk erop te doen, maar ik voel mij daar nog niet prettig bij. Ze zeggen alleen dat ik anders geen pasje kan krijgen.

Wat gek, ik heb de cursus ook gehad in coronatijd, en bij ons was het niet verplicht als je je er niet prettig bij voelde.

1 like

Dan maar geen pasje toch?

2 likes

Huh van 't gooi naar Rosmalen, lekker uit de richting

Had laatst vanuit DB gekeken als ik zou moeten testen, had 1optie in Rosmalen/Nuland en anders dagen later in Tilburg en nog later Udenhout

Ja, dat begrijp ik. Dus uitstellen.

1 like

Ik moet morgenochtend testen en ben er best wel zenuwachtig voor. Ik heb een heel sterk kokhalsreflex (soms al bij tandenpoetsen :upside_down_face:) dus de gedachte dat ze met zo’n wattenstaafje bezig gaan :sob:

Oooh thanks dat stelt me wel een beetje gerust!

Net coronatest gehad en viel me 100% mee! Net als het vervelend wordt zijn ze al klaar.

1 like

Ze volgen alle mensen die het vaccin gekregen hebben op de voet en registreren alles wat er met ze gebeurt. Dan moeten ze bij elke gebeurtenis bedenken ‘komt dit door ons vaccin of niet?’ en ‘hoe ernstig is dit?’ (daar zijn uitgebreide tabellen voor om zo ongeveer alles wat kan gebeuren in te delen in mild/matig/ernstig/zeer ernstig).
Een proefpersoon gaan uit skaten en breekt z’n pols, een matig ernstig event, waarschijnlijk niet gerelateerd, de trail gaat door. Een proefpersoon wordt verkouden, een mild event, mogelijk gerelateerd, de trail gaat door. Een proefpersoon krijgt hersenvliesontsteking, zeer ernstig event, mogelijk gerelateerd, we stoppen even met het geven van dit nieuwe vaccin aan nieuwe proefpersonen tot we zeker weten of dit iets met het vaccin te maken heeft.
Niet alle ‘events’ waarvoor je in het ziekenhuis komt te liggen zijn per se ernstige bijwerkingen, niet alle ernstige bijwerkingen zijn per se reden om in het ziekenhuis te liggen. ‘In het ziekenhuis’ is dus niet de grens zeg maar.

16 likes