Coronatopic #5

Hoe denkt zij dat je de uitslag krijgt via je baas??? En je moet het met je digid aanvragen niet als een soort gaarkeuken in de rij gaan staan??

En wat heeft die baas er voor baat bij om die persoo. nep positief te laten testen, dan kan diegene niet meer werken??

4 likes

Geen idee wat ze doen. Las wel dat er best veel mensen niet op komen dagen, vind je het gek als je niet eens door de telefoonlijn heen komt om hem af te zeggen.

Iemand die nu wel een afspraak kan maken in omgeving Amsterdam? Heb net allerlei postcodes geprobeerd, ook in totaal andere delen van Nederland maar krijg alleen maar dat er geen testlocaties te vinden zijn. :confused:

Als ik hem met mijn postcode doe krijg ik a.s. donderdagmiddag de Rai door als optie. Ik dm je wel even mijn postcode?

Oh thanks, die postcode werkt wel, ik had die van m’n werk ook al geprobeerd wat daar niet ver vandaan is, maar dat werkte niet. Vreeeeemd.

2 likes

Ik heb een beetje rond zitten kijken of ze bij de GGD nog mensen zoeken voor het callcenter (lijkt me van wel gezien de berichten hier), maar ik vind het best bizar dat ze nog zoveel ā€˜eisen’ hebben voor werknemers.

Je moet dus HBO-niveau hebben en ervaring hebben met callcenterwerk of MBO-niveau maar dan met een medische achtergrond. En je moet dagelijks beschikbaar zijn vanaf 08.00.

Ik wilde solliciteren, maar ik voldoe dus niet aan de eisen. Wel HBO, maar geen ervaring met callcenter. En vrijwel elke dag beschikbaar, maar niet altijd vanaf 08.00 uur.

Vind dat best gek eigenlijk. Lijkt mij dat je in een situatie als deze zoveel mogelijk mensen nodig hebt. En ik kan me voorstellen dat de gemiddelde student die dan wel callcenterervaring heeft niet bij de GGD gaat werken voor het salaris dat ze betalen (€10,- bruto).

2 likes

Ik zou gewoon solliciteren, die eisen zetten ze waarschijnlijk alleen neer om te voorkomen dat elke gek gaat solliciteren. Als je HBO denk- en werkniveau hebt doen ze denk ik wat minder moeilijk over je gebrek aan ervaring, zo moeilijk is callcenter werk nou ook weer niet. Zwaar soms, ja, maar moeilijk, neuh.

2 likes

Ik woon totaal ergens anders maar had hetzelfde, kreeg met mn eigen postcode ook ā€œer zijn geen testlocaties gevondenā€, echt heel raar. Daarna andere postcodes van m’n dorp/van stage/van de testlocatie geprobeerd, niks hielp. Toen weer m’n eigen postcode een paar keer en was er wel opeens een plek bij de dichtstbijzijnde testlocatie en kon ik een afspraak maken. Maar heb dus wel 5x opnieuw m’n postcode ingevoerd ofzo

Hier WO afgestudeerd, en sollicitatie afgewezen. Terwijl de vacature nog steeds online staat. Daarbij was ik op enkele dagen na gewoon fulltime beschikbaar.
De vacature staat ook op diverse andere sites en de eisen die gesteld worden wisselen ook. Bij de ene 10 euro bruto, bij de ander 12 euro.

Zo met je eens. We leven in een land met ongelooflijk veel domme en egoĆÆstische mensen. Sorry, kan het echt niet anders verwoorden.

1 like

Jeetje, wat kinderachtig. Je vertrouwt er als werkgever toch op dat iemand 1. eerlijk is en een afspraak tracht te maken of 2. zijn/haar best doet om zo snel mogelijk een afspraak te maken zodat hij/zij snel weer aan het werk kan.

Ik kom ook even klagen. Kwam er niet doorheen met bellen en vond online geen testlocaties, ook niet met verschillende postcodes van andere steden (ik heb een auto en alle tijd, dus het maakt me niet zoveel uit waar ik heen moet). Na een paar uur kreeg ik ineens toch een testlocatie en voor morgenmiddag zelfs al, dus ik maak de afspraak. Ik blij, maar vervolgens heb ik geen e-mail of sms gehad met de bevestiging. Als dat aan de hand is dan… moet je bellen. :upside_down_face: Ik snap ook niet dat ik niet kan inloggen met DigiD en dan mijn afspraak zie, of kijk ik ergens overheen? Morgen maar weer proberen te bellen.

Oh okƩ, dat zou mooi zijn. Dan ga ik denk ik sowieso, of ik ze nou te pakken krijg of niet morgen. Ik zat te twijfelen of ik we of niet zou gaan zonder sms/mail, omdat het wel een eindje rijden is.

Ik ben echt zo benieuwd wat hier de verklaring voor is. Komt dat omdat de besmettingen vooral onder de jongere bevolking zijn? Zou top zijn als statistieken dat ook konden laten zien.

Het komt ook vooral omdat nu iedereen met milde klachten zich ook mag laten testen. Aan het begin van de hele ratjetoe waren er weinig testen en kreeg je alleen een test als je echt heel ziek was en dus in het ziekenhuis opgenomen moest worden. Daarom waren bijna alle positief geteste mensen ook meteen de mensen die in het ziekenhuis lagen/zijn overleden. Er waren toen waarschijnlijk ook heel veel jonge mensen met milde klachten besmet, maar die werden niet getest en zijn dus niet geregistreerd. Waarschijnlijk was de verhouding milde klachten:ernstige klachten (met ziekenhuisopname) ongeveer gelijk aan nu, maar werd alleen die laatste groep geregistreerd vanwege het gebrek aan testen.

En waarom er nu in absolute getallen minder (al dan niet ongeregistreerde) besmettingen/ziekenhuisopnames/overlijdens gevallen zijn: ik gok gewoon vanwege de maatregelen en ook vooral het aflasten van grote evenementen? Veel van de mensen die in maart ernstig ziek zijn geworden hebben dit waarschijnlijk opgelopen tijdens grote events met veel mensen, al dan niet indirect. Maar doordat er geen grote evenementen meer zijn, mensen en ook vooral de risicogroepen zich waarschijnlijk netjes aan maatregelen houden en er op plekken waar veel mensen komen goed gelet wordt op het voorkomen van besmetting (spatschermen, mondkapjes, desinfecteren), is het aantal besmettingen een stuk lager dan in maart toen het virus vrij om zich heen kon grijpen.

Ik vind dit echt bizar. Hoezo kun je je afspraak niet gewoon simpel online annuleren als je >24u klachtenvrij bent?

Hier hetzelfde liedje wat betreft telefonische gesprekken die veel meer kennis vereisen, maar ik heb geen Windows. :joy: Zo moeilijk moet het toch niet zijn om programmatie voor meerdere besturingssystemen te maken. Of gewoon een web-bassed applicatie.

1 like

Love zijn voetnoot ook. Gewoon heel feitelijk allemaal en ook nog even helder benoemen dat dit geen garantie is voor blijvend weinig opnames.

Oh, hier vrees ik dus ook zo voor, mijn vriend staat ook voor de klas. Beterschap!

Misschien een tip voor de mensen die moeilijk een afspraak konden maken, ik begon om 07:57 met bellen en had om 08:05 iemand aan de lijn. Je kunt het keuzemenu gewoon alvast doorlopen.