Coronatopic #5

Oh ja, dat is andere koek qua opvang.

Ah ja op die manier, ik snap helemaal wat je bedoelt inderdaad!

Ik snap wel dat mensen heel erg met dat vaccin bezig zijn en er vanuit gaan dat dat de oplossing gaat worden. Toch een stukje hoop denk ik en het maakt de situatie een stuk minder uitzichtloos. Maar het is natuurlijk ergens ook wel een beetje naĂŻef om te denken dat we er in januari/februari helemaal vanaf zijn en dat het vaccin meteen alles heeft opgelost.

Al maak ik me er ook wel een beetje schuldig aan. Ik ga als alles goed gaat (ligt aan meer factoren dan alleen corona) eind 2021 op wereldreis. Ik ga er in m’n hoofd telkens helemaal vanuit dat dat dan weer kan door het vaccin, maar ergens is het ook best een onrealistische gedachte dat ik over 1,5 jaar zomaar rond kan gaan reizen in Zuid-Amerika, AziĂ« en AustraliĂ«.

1 like

Ga dr gewoon heen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Neem een campingstoel en blijf lekker zitten tot ze plek hebben :blush:

1 like

Er waren allemaal mensen die gingen testen om me heen maar gelukkig allemaal negatief getest :+1:

@Suikerklontje Ja ik snap wel wat je zegt, aan de andere kant snap ik de gedachtegang “in het voorjaar een vaccin” wel want Hugo de Jonge heeft dat ook al geroepen en het is wel vaker gevallen volgens mij. Ik denk dat mensen in deze tijd enorm op zoek zijn naar iets van een einddatum voor in hun hoofd en daar naartoe werken. Zolang dat niet duidelijk wordt gezegd in zo’n persconferentie zal dat denk ik wel blijven. Hoe onrealistisch het misschien ook is.

1 like

Ja dat lijkt me ook een hele lastige balans: een soort “einddatum” geeft mensen hoop, maar wat nou als die einddatum niet wordt gehaald? Hoe verwerken mensen die klap? Wat gaat er dan gebeuren? Eerlijk: Ik zie ook op tegen een najaar en winter zo afgezonderd als maart/april/mei. Toen was het in ieder geval nog lekker weer. Ik hoop echt dat we zo door kunnen gaan als dat het nu is en de situatie niet verslechterd en we weer terug moeten naar nog strenger.

Dus ik snap die hoop willen geven en daaraan vasthouden heel goed. Overigens vind ik het voorjaar wel al realistischer klinken dan begin komend jaar (maar vraagt de sceptische ik zich af of dat haalbaar is) wat ik mensen om mij heen hoor roepen. En ook als er in het voorjaar een vaccin is, duurt het echt wel even voor er voldoende is gevaccineerd.

3 likes

Ja eens, ik merk dat ik zelf eigenlijk “nergens” op hoop, ik heb nu zoiets van “ik zie het wel, gaat waarschijnlijk tegenvallen”. Maar ja ik weet dat ik in die beginperiode ook echt dacht okĂ© 1 juno let’s go haha (en daarvoor zelfs hoop had dat grote evenementen nog door zouden gaan) sloeg natuurlijk achteraf gezien ook nergens op. Maar goed ik snap dus ergens wel dat mensen een tijd in hun hoofd hebben waar ze aan vast houden.

2 likes

Ben serieus een hele ochtend bezig geweest voor een test, terwijl ik zat thuis te werken. Via digid was onmogelijk, heb allerlei postcodes in de hele provincie geprobeerd, geen testlocatie beschikbaar. 50 min in de wachtrij, eruit getiefd. Daarna kwam ik met heel vaak bellen niet eens meer in de wachtrij. Daarna nog eens langer dan een uur in de wachtrij, wilde echt net opgeven, kreeg ik iemand aan de lijn. Zondagmiddag een test, half uur rijden. Als het een verkoudheid is (wat ik denk, heb ik elk jaar aan begin van het schooljaar, 1 of 2 dagen) ben ik zondagmiddag alweer 24 uur klachtenvrij :joy: Wat een chaos voor een snotneusje!

Men kan beter de teststraten gewoon opengooien zonder afspraak en dan daar drie uur in de rij gaan staan

1 like

De teststraten zelf zijn het probleem niet. Het is de beschikbare capaciteit van de laboratoria waar het vervolgens heen gaat. Die verschilt per locatie weer en is echt bizar slecht ingedeeld.

2 likes

Ik heb een vakantie van 15 april omgeboekt naar 15 mei met de gedachte “oh dan zijn we alweer een maand verder” :joy:

9 likes

Ja heb ik ook gelezen.
De verdeling klopt van geen kant, groningen heeft bijvoorbeeld veel capaciteit en daar zijn weinig besmettingen

Ik zag duitsland voor me in juni waar mensen uren in de rij stonden

Ik zou naar NY in april, wij dachten idd ook: joh anders gaan we in juni, desnoods in de zomervakantie. :joy::joy::joy:

2 likes

Volgens mij valt dat juist wel mee. Het wachten op een uitslag duurt hier bijna 60 uur ipv 48
 Terwijl ik van de Randstedelingen lees dat ze binnen 48 uur reactie hebben.

Misschien omdat iedereen naar groningen gestuurd wordt?
Geen idee hoor, maar zo las ik dat, in drente zijn weinig locaties en in groningen weer veel ten opzichte van aantal bewoners.

En ggz hollands noorden heeft mijn schoonzus vandaag met 44 uur de uitslag gehad

Ik zou dus voor zaterdagochtend mijn uitslag moeten hebben

Ja hoop doet leven toch, ookal weet je ergens wel okĂ© dit kan wel een jaar of langer duren, je moet iets met je hoofd om de moed erin te houden :joy: als we in maart 2020 allemaal de hele dag riepen nou jongens, de zomer van 2022 dĂĄt moet ‘m weer worden!! Dan werden we hartstikke radeloos. 1 juno lag nog net dichtbij genoeg om te denken okee hier werken we naartoe. En vanaf juni proberen we maar te denken, eind van het jaar is er vast al een doorbraak, begin volgend jaar wordt alles anders, volgende lente dat moet lukken, we kunnen dit. En misschien blijven we het steeds vooruitschuiven zoals 1 juno ook geen verlossing bood haha en 1 september ook niet. Maar we moeten ons brein een beetje voor de gek houden met kortetermijnhoop anders draaien we door :sweat_smile:

4 likes

Ik was van het weekend in maastricht en letterlijk niemand hield afstand. Stel je voor dat je even achter elkaar moet lopen op de stoep of moet wachten!!!

Maar het ergste was nog dat ik in de sissyboy was en ik ging de trap omhoog. Gewoon aan de rechterkant. Er komt een vrouw naar beneden maar aan de verkeerde kant, mijn kant dus. Dus ik dacht: zij moet aan de kant.

Nee hoor, ze maakte 0 aanstalten. En even later ging ik naar beneden, ging zij weer naar boven en toen gebeurde hetzelfde!!! Ik heb heel hard gezucht.

Wij hebben bijna een week moeten wachten op een afspraak (dinsdagavond begonnen met bellen en inloggen) en mijn man kon op maandagochtend pas terecht (en dit kwam omdat ik aan de telefoon wat had overdreven, anders had 'ie nog geen plek gehad denk ik haha). En dus pas woensdagavond laat hadden we uitslag.

Ze hebben misschien meer plek om te testen, maar niet voldoende labcapaciteit. Die is namelijk verhuisd naar het westen :sweat_smile:

Ik was vandaag ook op een boot met 3 verdiepingen, met het aan boord gaan was het al best wel druk en gedoe, vooral op de trappen. Dus ik dacht ze hebben waarschijnlijk wel een soort protecol met het aanmeren van verdieping 1-2-3 maar nee toen ging iedereen weer helemaal door elkaar heen. Ik keek ook echt zo :face_with_raised_eyebrow:

Ik hoop echt dat het snel anders wordt als we met duitsland kunnen samenwerken
Want dit kan toch niet zo!

1 like

Zou het coronavaccin niet hetzelfde gaan werken als een griep-prik? Dus elk jaar iets aangepaste vorm en met name risicogroepen?