Werkoverleg met 20 man is bij ons afgelopen weken wel corona proof geweest. Er is een grote locatie gezocht waarbij je per twee personen aan een tafel zat allebei op de kopse kant steeds en dan rijen met tafels achter elkaar
Ik heb op mân werk (onderwijs) een BHV cursus volgende maand, waarbij reanimeren verplicht is. De organisatie geeft aan wel telkens een nieuwe mondstuk erop te doen, maar ik voel mij daar nog niet prettig bij. Ze zeggen alleen dat ik anders geen pasje kan krijgen.
Wat gek, ik heb de cursus ook gehad in coronatijd, en bij ons was het niet verplicht als je je er niet prettig bij voelde.
Dan maar geen pasje toch?
Huh van 't gooi naar Rosmalen, lekker uit de richting
Had laatst vanuit DB gekeken als ik zou moeten testen, had 1optie in Rosmalen/Nuland en anders dagen later in Tilburg en nog later Udenhout
Ja, dat begrijp ik. Dus uitstellen.
Ik moet morgenochtend testen en ben er best wel zenuwachtig voor. Ik heb een heel sterk kokhalsreflex (soms al bij tandenpoetsen ) dus de gedachte dat ze met zoân wattenstaafje bezig gaan
Oooh thanks dat stelt me wel een beetje gerust!
Net coronatest gehad en viel me 100% mee! Net als het vervelend wordt zijn ze al klaar.
Ze volgen alle mensen die het vaccin gekregen hebben op de voet en registreren alles wat er met ze gebeurt. Dan moeten ze bij elke gebeurtenis bedenken âkomt dit door ons vaccin of niet?â en âhoe ernstig is dit?â (daar zijn uitgebreide tabellen voor om zo ongeveer alles wat kan gebeuren in te delen in mild/matig/ernstig/zeer ernstig).
Een proefpersoon gaan uit skaten en breekt zân pols, een matig ernstig event, waarschijnlijk niet gerelateerd, de trail gaat door. Een proefpersoon wordt verkouden, een mild event, mogelijk gerelateerd, de trail gaat door. Een proefpersoon krijgt hersenvliesontsteking, zeer ernstig event, mogelijk gerelateerd, we stoppen even met het geven van dit nieuwe vaccin aan nieuwe proefpersonen tot we zeker weten of dit iets met het vaccin te maken heeft.
Niet alle âeventsâ waarvoor je in het ziekenhuis komt te liggen zijn per se ernstige bijwerkingen, niet alle ernstige bijwerkingen zijn per se reden om in het ziekenhuis te liggen. âIn het ziekenhuisâ is dus niet de grens zeg maar.
https://peterstormt.nl/2020/09/09/vaccin-hulpmiddel-geen-wondermiddel/
Ik heb net dit artikel gelezen, het is een kritisch artikel over het beleid dat nu gevoerd wordt en waarom hij niet gelooft in wachten op een vaccin. Het artikel gaat over het waarom, zijn oplossing is containment van onderaf maar artikel daarover is er nog niet dus ik weet niet echt wat het inhoudt.
Ik vond het wel echt een interessant artikel, alleen het stuk over mondkapjes ben ik het niet mee eens, maar de rest dacht ik wel verrek idd. Nouja ik vond het een aanrader te lezen :).
@Ovenschaal het is mij ook meegevallen!! De medewerkster stelde me gerust haha en ze begon met mân neus, dat voelde ik amper. En toen mond, moest wel kokhalzen maar toen dat gebeurde was ze ook al klaar
Ik vind dit wel een beetje Maurice de Hond achtige info. De bronnen die hij aanhaalt zijn nieuwssites en de aannames die hij doet komen allemaal van hemzelf. Ik bedoel, het kan allemaal kloppen maar wie is deze meneer en waarom zou hij het beter weten dan het RIVM? (En niet alleen het RIVM, er zijn natuurlijk veel meer landen en instanties bezig met een vaccin en beleid op basis van een vaccin). Bijvoorbeeld wat hij zegt over testen kan allemaal, maar hoe dan beter? En is dit in andere landen ook hoe het gaat? Of is het echt een GGD probleem/overheidsprobleem zoals hij stelt? Gaat het goedkomen als er meer geld naar het GGD gaat of ligt daar het probleem niet?
Bij mij viel het gelukkig ook echt mee. Was echt superzenuwachtig, maar dat was dus eigenlijk helemaal niet nodig.
Ik vond deze video van de NOS wel fijn over de productie van vaccins. Vooral ook omdat ik me afvroeg hoe een vaccin dat in een jaar geproduceerd wordt veilig kan zijn terwijl er normaal veel meer tijd overheen gaat. Soort jip-en-janneketaal uitlegvideo.
Net voor de tweede keer een test gedaan, vond m deze keer iets vervelender dan de vorige keer, maar had om 10.30 uur de afspraak en was meteen aan de beurt, was om 10.48 thuis en het was een kwartier fietsen haha.
oproerkraaier en pretmaker wauw
Ook vanmorgen weer een keer getest!
En beter dan de vorige keer
Nu iets minder ver mijn neus in (zeg maar niet helemaal naar mijn huigelaar)
Oke dan, een aangetrouwd familielid heeft zojuist de coronatest gedaan en is nu op bezoek bij zijn moeder? Niet oke dit. Hoop niet dat hij ook naar mijn oma gaatâŠ
Wat gebeurd er nu met kinderen die niet naar school kunnen en ouders met vitaal beroep?
Daar is nu niks voor geregeld of wel?
Bijv, een cliëntje van mij, Speciaal Onderwijs , die juf is op maandag verkouden geworden - kon pas donderdag getest worden en dus is de hele klas de hele week thuis. In afwachting van haar test want er is geen vervanging.
Maar ouders werken in een vitale sector. Vond dat zo gek om te horen? Maar ze zeiden dat ze niets wisten over noodopvang oid