Ja heb ik ook gelezen.
De verdeling klopt van geen kant, groningen heeft bijvoorbeeld veel capaciteit en daar zijn weinig besmettingen
Ik zag duitsland voor me in juni waar mensen uren in de rij stonden
Ja heb ik ook gelezen.
De verdeling klopt van geen kant, groningen heeft bijvoorbeeld veel capaciteit en daar zijn weinig besmettingen
Ik zag duitsland voor me in juni waar mensen uren in de rij stonden
Ik zou naar NY in april, wij dachten idd ook: joh anders gaan we in juni, desnoods in de zomervakantie.
Volgens mij valt dat juist wel mee. Het wachten op een uitslag duurt hier bijna 60 uur ipv 48… Terwijl ik van de Randstedelingen lees dat ze binnen 48 uur reactie hebben.
Misschien omdat iedereen naar groningen gestuurd wordt?
Geen idee hoor, maar zo las ik dat, in drente zijn weinig locaties en in groningen weer veel ten opzichte van aantal bewoners.
En ggz hollands noorden heeft mijn schoonzus vandaag met 44 uur de uitslag gehad
Ik zou dus voor zaterdagochtend mijn uitslag moeten hebben
Ja hoop doet leven toch, ookal weet je ergens wel oké dit kan wel een jaar of langer duren, je moet iets met je hoofd om de moed erin te houden als we in maart 2020 allemaal de hele dag riepen nou jongens, de zomer van 2022 dát moet ‘m weer worden!! Dan werden we hartstikke radeloos. 1 juno lag nog net dichtbij genoeg om te denken okee hier werken we naartoe. En vanaf juni proberen we maar te denken, eind van het jaar is er vast al een doorbraak, begin volgend jaar wordt alles anders, volgende lente dat moet lukken, we kunnen dit. En misschien blijven we het steeds vooruitschuiven zoals 1 juno ook geen verlossing bood haha en 1 september ook niet. Maar we moeten ons brein een beetje voor de gek houden met kortetermijnhoop anders draaien we door
Ik was van het weekend in maastricht en letterlijk niemand hield afstand. Stel je voor dat je even achter elkaar moet lopen op de stoep of moet wachten!!!
Maar het ergste was nog dat ik in de sissyboy was en ik ging de trap omhoog. Gewoon aan de rechterkant. Er komt een vrouw naar beneden maar aan de verkeerde kant, mijn kant dus. Dus ik dacht: zij moet aan de kant.
Nee hoor, ze maakte 0 aanstalten. En even later ging ik naar beneden, ging zij weer naar boven en toen gebeurde hetzelfde!!! Ik heb heel hard gezucht.
Wij hebben bijna een week moeten wachten op een afspraak (dinsdagavond begonnen met bellen en inloggen) en mijn man kon op maandagochtend pas terecht (en dit kwam omdat ik aan de telefoon wat had overdreven, anders had 'ie nog geen plek gehad denk ik haha). En dus pas woensdagavond laat hadden we uitslag.
Ze hebben misschien meer plek om te testen, maar niet voldoende labcapaciteit. Die is namelijk verhuisd naar het westen
Ik was vandaag ook op een boot met 3 verdiepingen, met het aan boord gaan was het al best wel druk en gedoe, vooral op de trappen. Dus ik dacht ze hebben waarschijnlijk wel een soort protecol met het aanmeren van verdieping 1-2-3 maar nee toen ging iedereen weer helemaal door elkaar heen. Ik keek ook echt zo
Ik hoop echt dat het snel anders wordt als we met duitsland kunnen samenwerken
Want dit kan toch niet zo!
Zou het coronavaccin niet hetzelfde gaan werken als een griep-prik? Dus elk jaar iets aangepaste vorm en met name risicogroepen?
Ik ben terug aan het kijken in alles wat ik toen doorgestuurd heb gekregen. Heb helaas geen cijfers over aantal percentage opnames per leeftijdscategorie, maar wel percentage overlijdens aan covid19 per leeftijdsgroep. In groepen 10-19, 20-39, 30-39 is dit per groep 0.2% (1 op de 500). Groepen 40-49 0.4%, 50-59 1,3%, daarna loopt het snel op.
Ik denk dat ze hetzelfde kunnen eisen als bij hepatitis B, je hebt de keuze om je niet te laten vaccineren, maar dan mag de werkgever besluiten dat jij geen risicovolle handelingen mag uitvoeren waarbij jij hepatitis B aan een patiënt kan overdragen (zoals je handen in patiënten steken), en dat betekent dan voor een chirurg of verloskundige dat ze al hun werk niet mogen doen.
Als datzelfde opgaat voor Corona kan de werkgever besluiten dat je altijd met een mondneusmasker op moet werken, of alleen ergens mag werken waar geen patiëntencontact is bijvoorbeeld. Of het praktisch haalbaar is om die mensen helemaal buiten te sluiten weet ik niet.
Vandaag marks the day dat ik officieel 6 maanden 100% thuiswerk. Best een deprimerende gedachte eigenlijk
Same, ik vind het echt heftig maar eigenlijk is het ook wel heel snel gegaan. Bij jou ook of niet?
Bij mij ziet het er voorlopig ook niet naar uit dat ik naar kantoor kan/mag.
In het begin had ik het echt zwaar (relatief ofc) en nu ben ik afgestompt denk ik haha. Maar idd best wel voorbij gevlogen?!
Wij gaan ook echt nog niet terug, denk ook dat in de toekomst 1 kantoordag per week voor de meesten bij ons de norm wordt
Hahah afgestompt is wel passend geloof ik ja.
Ik ben tussendoor van werkgever gewisseld dus dat was wel even wennen, maar verder ging het zo snel.
Ja, bij ons zal dat ook gaan zijn denk ik, vind ik prima eigenlijk. Volgens mij werken wij ook ongeveer in dezelfde sector.
6 maanden, wow ik ook. Wat je zegt: aan ene kant mega lang en andere kant ook weer voorbij gevlogen.
Ik ga nu een dag per week en na het einde van het jaar hopelijk 2, dat zou ik best nog wel een tijdje prima vinden. Ga nu best lekker met thuis werken.
Liefst zou ik 3 dagen kantoor en 2 thuis willen, ooit.
Wow pfff respect hoor
Ik werkte vandaag 2 dagen thuis ivm isolatie tot corona test maar vind het drama. Heb ook helemaal geen plek om te werken dus zit op de bank
Ik ook van team en locatie, vorige week toevallig mijn nieuwe coach van 5 maanden en collega’s gezien op een pensioenfeest.
Gotta love de verzekeringswereld, risicomijdend maar ergens snap ik het. Nu zijn er weer nieuwen en die worden deels op kantoor ingewerkt, ben stiekem beetje jelly maarjaaa. Ik kreeg iig de feedback dat ik via teams ook leuk overkom .
Helemaal een switch vind ik ballen hoor! Dat had ik denk ik nu niet gedurfd want inwerken lijkt me dan pittig. Wel goed gegaan?