Coronatopic #5

Ja ik werk 4x9 en al een jaar 2 dagen thuis. Dat was wel ideaal maar reistijd is 3 uur dus niet naar kantoor heeft ook voordelen. En @MadameMignon ik ben een week voor thuiswerken verhuisd! Maar heb gelukkig een extra kamer die kantoor is dus ik kijk er niet de hele tijd tegenaan want anders :neutral_face:

1 like

Hahah oh dat is wel raar lijkt me! Ik heb alleen nog maar mijn manager en 1 directe collega in het echt gezien.

Hahah ja precies, liever dit dan dat je werkgever je nu dwingt onnodig naar kantoor te komen! Mensen die vanaf 1 juni zijn begonnen worden nu ook deels op kantoor ingewerkt

Ja ik ben 1 april begonnen en het is eigenlijk super goed gegaan. Gewoon stap voor stap ingewerkt dmv scherm delen etc. Wel veel sneller zelfstandig geworden denk ik door de letterlijke afstand.

1 like

De raad van bestuur van mijn bedrijf heeft al laten weten geen thuiswerkregeling in leven te brengen ‘na’ Corona. Inmiddels werken we al (over het algemeen) een half jaar thuis
 Ik ben nu alweer gedemotiveerd, de combinatie van thuiswerken en kantoor vond ik echt heel fijn!

1 like

Testresultaat is terug: heb geen Corona yeah. Heb overigens geen sms of e-mail gekregen maar logde zelf in.

9 likes

Hoe lang moest je wachten op de uitslag?

Minder dan 24 uur! Gisteren om 10.30 uur getest en nu om 8.00 uur stond het al online!

3 likes

Direct gekeken en yes!! Bij mij stond het er ook al op.
Gisteren 9:45 getest

Edit: geen corona gewoon een verotte keel

2 likes

Ik kan nergens terecht voor een test. Alleen in Rotterdam, dat is 70km verderop.:thinking:

mijn test is negatief terug gekomen :tada:

18 likes

Mijn vriend is vandaag terug naar huis gestuurd vanwege verkoudheidsklachten en moet nu van het weekend een test doen. Ik heb hem gisteravond nog gezien (wist niet dat hij hier last van had). Mocht op werk blijven maar krijg nu ineens last van een loopneus en spierpijn, terwijl ik vanochtend nergens last van had. Nu dus ook maar thuis verder werken :pensive:

Waaah ik wil m’n uitslag ook, gisteren 9:15 getest en ik zie hier mensen die later zijn getest en vanmorgen al uitslag hadden, ik wil ook haha

Mijn werkgever ( niet onderwijs) heeft nu bedacht zelf 10 van die commerciĂ«le testen in te kopen bij een huisartsenpraktijk die dat hier in de regio nu aanbiedt. Hij vindt het irritant dat wij soms met klachten wel 2-2,5 dag ‘wegblijven’ van werk.
Ik voel mij er helemaal niet prettig bij, ten eerste zijn die testen toch niet zo betrouwbaar (?? Toch??) en ten tweede snap ik zijn punt niet, wij hebben 2 wachtdagen bij ziekmelding, dus het ‘kost’ hem helemaal niets en ten derde ben ik zwanger en vind ik het prettiger om een ‘echte test’ bij de GGD te doen.

Mag hij dit van ons eisen? Dus zo’n test ipv een GGD test?
Anderzijds: als ik zelf het vermoeden heb meld ik mij gewoon ziek-ziek en regel die test zelf wel via de GGD.

Nee gewoon die commerciële Coronatesten!

@Ovenschaal ja dit dus!
Mijn werkgever heeft nu 10 keer ‘tegoed’ gekocht voor zo’n PCR test die wij dan aldaar kunnen laten afnemen.

Ik vraag mij gewoon af of deze net zo betrouwbaar zijn

Weet iemand misschien of de uitslag van de test ook ‘s avonds/‘s nachts in je DigiD kan komen? Of alleen binnen kantoortijden?

Het is morgenochtend 48 uur geleden dat ik getest ben, dus wil even weten of ik sowieso dan pas de uitslag krijg of dat dit ook vanavond nog online kan komen. Ook ivm bereikbaar zijn via de telefoon enzo

Kan ook ‘s avonds. Mijn uitslag stond er rond 20.30 nog niet op maar 23.30 wel

1 like

Ik ben gelukkig niet besmet! Gisterochtend om 10 uur getest en vandaag de uitslag

9 likes

Ik hoop echt dat de IC- of afdelingsopnames niet verder gaan stijgen in mijn ziekenhuis. We hebben nu in het ziekenhuis (Brabant) 0 Coronapatienten. De vorige keer hadden we in week 2-3 al 100-en patienten :sob: Niemand is nog echt bekomen van die heftige periode. Je merkt aan iedereen dat men moe is. Hoop dat het (nog lang) weg blijft.

5 likes

Even een gekke vraag, maar mocht ik mij ooit moeten laten testen, bellen ze je dan altijd of kan het ook via een mail oid?
Mijn telefoon heeft echt heel erg veel bereik problemen waardoor ik vaak onbereikbaar ben met bellen
 Ik lees hier dingen met je digid?

Ja, je kunt inloggen met digid. Je krijgt een mailtje als er een bericht klaar staat. Zodra je de uitslag hebt gelezen, bellen ze niet meer.
Is via coronatest.nl