Coronatopic #5

Ik heb een collega (school) die ook positief is getest. Ik gok dat mijn besmetting daar vandaan komt, maar dit is niet te bewijzen.

Ik heb tijdens mijn besmettelijke periode weinig contacten gehad omdat ik vrij snel door had dat ik verkouden begon te worden en dus thuis ben gebleven. Testen duurde lang. Ik moest 4 dagen wachten + 2 dagen op de uitslag. Ik zit dus al bijna een week binnen.

2 likes

Bedankt! Ja, echt goed, denk dat heel veel mensen het toch relativeren en zo het aantal besmette mensen in je omgeving vrij rap kan oplopen. Hoop dat je weinig last hebt en snel beter bent!

Ik heb dus collega’s die hun kinderen naar school sturen want: ‘ach, is maar een verkoudheid’ en ‘valt wel mee joh’. Mijn vader (risico groep) werkt in het VO en ik begin me steeds meer zorgen te maken om hem. Als mijn collega’s (toch wel weldenkende en intelligente mensen) zich al niet aan de regels houden, zal de gemiddelde ouder dat dan wel doen?

Ik ben zo bang dat er iets gebeurd. Ik ben sinds maart redelijk rustig geweest maar nu de scholen weer open gaan en het volgens mijn vader onmogelijk is om afstand te houden, begin ik me toch wel angstig te voelen.

Snap je wel. Ik denk dat veel mensen zich niet beseffen dat een verkoudheid gewoon erg besmettelijk is en dat het nu even ander is dan ‘normaal’. En ondertussen wel zeiken wanneer de klas naar huis gestuurd wordt omdat de leraar verkouden is. Hoe denk je dat die leraar besmet is geraakt???

1 like

Thanks, ben ik heel benieuwd naar, zag het linkje niet zo snel. Kan er gewoon echt niet bij.

1 like

Wat vervelend, beterschap! Heeft je vriend ook klachten of voelt hij zich nog goed? Wat fijn dat je niet zoveel (nauwe) contacten hebt gehad en dat de vriendin het ook serieus neemt en in zelfisolatie zit. Hoop dat je gauw weer opknapt en dat je niemand hebt aangestoken!

Oké ik heb het net gevonden @Sedana, dank je! Ik zou echt van mijn opleiding gegooid zijn als ik met dit verhaal aan kwam zetten. Jaaa, we gaan camerabeelden van relevante gebieden vergelijken, maar o ja er was niet van alles beeld van tevoren beschikbaar, o en we kijken alleen maar naar 1 camera in 1 straat (wat ook een belangrijke toegangsweg is voor gewoon ov gebruik, werkverkeer etc), dus niks zegt over daadwerkelijke bezoekers die blijven in de binnenstad/ winkels/restaurants. Er waren bij ons zelfs BOA’s die geen kapje droegen :joy:

Echt wow.

3 likes

Collega zit tegenover me lekker te snotteren en afentoe zelfs hoesten. Blijf verdomme thuis. Zit gelukkig wel een paar meter en 2 beeldschermen tussen, maar toch echt zo idioot

Hij heeft helaas dezelfde klachten als ik, dus hij gaat morgen voor een test.

Thanks!

Ik zou wel proberen hier iets van te zeggen. Lukt dat denk je?

Ik heb iemand op Twitter die het er iedere keer over heeft dat ze COVID had toen ze in 2016 op een schip werkte en nu dus ook positief zou testen. Zulke aandachttrekkerij. Hoe kan ze trouwens weten dat ze in 2016 COVID had???

1 like

Ze hadden zeker Microsoft op de computers aan boord, zul je altijd zien!!! Prototype van Bill voordat het wereldwijd gelanceerd werd, dat móet wel!

8 likes

Nee zie het niet echt zitten om er wat van te zeggen (niet helemaal gelijke verhoudingen onderling etc). Hou vooral vanaf nu gewoon maar extra veel afstand

Ik ben in februari echt super verkouden geweest, zo erg had ik het nog nooit gehad, en ik vraag me nog steeds af of dat wel of niet corona is geweest… Ik heb me in mei ofzo laten prikken op antistoffen maar ik heb de uitslag daarvan nog steeds niet opgevraagd :tired_face:

Ik heb morgen een coronatest, plek was echt paar seconden daarvoor vrijgekomen en de laatste plek voor de hele week in mijn stad. In mijn regio zijn er dus 3 testlocaties, waarvan de grootste nu dus al vol zit voor deze week. Hopelijk komen er binnenkort meer testlocaties, want dit is niet echt stimulerend voor mensen om zich te laten testen, terwijl het juist zo belangrijk is.

Waarom vraag je dat niet op dan.

20 likes

Ik vind het eng om de dokter te bellen en om dan nu ineens te bellen voor een uitslag in mei… ik wacht wel tot ik weer móet bellen en dan vraag ik t meteen

Ja klopt, dat wou ik nog bij vermelden maar was even vergeten. In mijn regio zijn ze nu druk bezig en wel gegadigden, maar mag nog niet van de minister. Maar in dit geval is het ook dat het voor een vrije grote regio maar 3 locaties zijn, dus je hebt sowieso best wat reistijd. Dan zou misschien iets meer locaties maar zelfde aantal testen handiger zijn, al is dat denk ik niet haalbaar.

1 like

Nog even los van corona, er heerste Mexicaanse griep afgelopen winter. Er waren veel mensen met griep en vervolgens langdurige keel- en neusklachten. Gewoon even bellen, die assistentes krijgen iedere dag wel vreemdere vragen.

4 likes

Ik heb gisteravond een afspraak gemaakt en kon vandaag meteen terecht bij een locatie in mijn stad!
Vind het nu wel spannend want ik heb koorts, hoofdpijn en ben aan het hoesten. De vorige keren dat mijn partner en ik een test hadden ging het steeds om milde klachten. Ik heb op werk ook vrij veel klantcontact van langer dan 15 min, dus dat is helemaal shit.