Coronatopic #5

Maar er staat toch ook waarom het nodig is? Om hun verlies van een half miljard euro weg te werken. Je kan veel zeggen over de NS, maar noodzakelijk zijn ze wel, je wilt echt niet dat die failliet gaan. Zo’n campagne zal ook echt alleen maar ingezet mogen worden met groen licht van de overheid/RIVM dus 80% bezetting zal ook wel gewoon veilig zijn dan.

2 likes

Ja precies. We zouden voor 4 dagen gaan. Wist al dat Ryanair moeilijk ging doen. Maar morgen gaat de regering bepalen of er weer een lockdown komt in Dublin. Als dat het geval is, dan is de situatie natuurlijk anders. En zo niet, jammer van ons geld :woman_shrugging:t3:

1 like

Ik laat het dan op een gegeven moment ook maar zo, als ik vriendelijk alles heb proberen uit te leggen en de ander lijkt niet eens te willen lúisteren dan kan ik er ook niks meer aan doen. Als ik er dan over door ga word ik er alleen maar opgefokt van en ben ik zelf nog dagenlang met het gesprek bezig in mijn hoofd en dat breekt gewoon op :sweat_smile: Dus I feel you! Wel goed dat je het geprobeerd hebt, sommige mensen zijn onverbeterlijk.

2 likes

Er is vaak geen discussie mee te voeren, uiteindelijk is iemand overtuigd van z’n gelijk ook al komen er feiten en wetenschappelijke dingen bij kijken, gebaseerd op een “gevoel”. Veel mensen kunnen wetenschappelijke artikelen niet duiden (ik inclusief trouwens) maar halen er uit wat ze willen halen, kunnen ook niet toegeven dat ze het niet begrijpen of dat een ander er misschien meer vanaf weet. Want dat betekent dat je zelf iets niet goed gegaan hebt, of dat je minder kennis hebt dan een immunoloog ofzo. Dat doen mensen niet graag, naar zichzelf kijken. Ik ben er altijd heel fel in geweest, maar soms heeft het gewoon geen zin en levert het alleen maar frustratie op.
Trouwens, hoeveel krijg jij van de illu.min.ati om te liegen over het corona virus?

5 likes

Geen discussie mee voeren. Het heeft toch geen zin. Ze blijven overtuigd van hun eigen gelijk, ondanks dat je alles onderuit veegt.

Zo hadden we gisteren een aangetrouwde neef van mijn man op bezoek. Die beste man is halverwege de 50 en ging als een klein kind lopen zeuren dat zijn verjaardagsfeestje niet door kan gaan en dat toen Grapperhaus op zijn bruiloft geen 1,5 meter hield, hij het toen groter heeft gevierd in een kroeg. Dan ga ik ook alleen maar zitten knikken hoor. Tegen zulke dommigheid ben ik niet bestand haha.

6 likes

Hahahaha wat een klein kind :joy: wel precies wat ik zo dom vind aan die bruiloft van ferdje, je hebt altijd van die sneue mensen die dan nu menen dat de regels dus niet meer voor hun gelden uit protest :shushing_face:

@Ovenschaal met zulke mensen valt gewoon geen discussie te voeren.

2 likes

Ja echt… Kon moeilijk een facepalm doen recht in zijn gezicht maar mijn god. Hoe kan je zo zijn?
Mijn vader is met pensioen gegaan en heeft zijn feestje niet kunnen (en willen) vieren. Dat vind ik nog heel wat anders, want dat is wel een life event als je het mij vraagt. Maar een verjaardag… kom op.

Haha ik denk in m’n hoofd alleen maar: “als ferd grappenhauser van de brug springt, doe jij het dan ook?” Zo kinderachtig.

7 likes

“Gewoon veilig” lijkt me niet echt opgaan, ik bedoel we zitten toch niet voor niks in deze situatie met z’n allen. Het is voornamelijk financieel belang denk ik? Dat zal zijn afgewogen tegen de kans op besmetting maar er wordt wel duidelijk gekozen voor economie toch.

Ik las ook dat die mondkapjesplicht in Rotterdam o.a. weer is teruggedraaid omdat het te rustig werd in de winkels. Fascinerend vind ik dat wel hoor. Staat ook in schil contrast met maart/april/mei.

7 likes

Dit is echt iedereen in mijn schoonfamilie. Ik knik ook maar mee en zeg niks, is toch zinloos.

Over dit onderzoek heeft menig Rotterdammer zich trouwens echt verbaasd. Die hebben denk ik op een random middag 1 steekproef gedaan.

Ik woon in dit gebied en het was gewoon echt vele malen rustiger. Winkels waren veel leger, restaurants gaven aan dat reserveringen werden gecanceld. De markt die altijd goed bezocht wordt is tot zeker tweemaal toe heel vroeg afgebouwd omdat er gewoon niemand was.

Ik heb dus het idee dat ze dit beweren om winkeliers ed niet schadeloos te hoeven stellen, want niemand die daadwerkelijk consequent in Rotterdam centrum geweest is die dagen kan dit met droge ogen beweren.

Er werd hier ook niet gehandhaafd zoals in Amsterdam (alleen in winkels zorgde de beveiliging er wel goed voor) zodat er toch best veel mensen nog waren zonder of bijv onder hun kin ed.

6 likes

Als mensen gaan zeggen ‘tja dat is jouw mening’ terwijl ik weet dat ik een steekhoudend argument heb zie ik het voor mezelf dat ik de discussie gewonnen heb. De ander gaat schermen met rare inhoudsloze opmerkingen omdat ie uitgeput is qua argumenten. En verder discussiëren heeft dan ook geen zin meer. Ik hoop dan altijd maar dat de ander nog een keer na gaat denken over de inhoud, maar met ‘mijn mening’ kun je niets :joy:

3 likes

Ja dit is wat ik bedoel met “veilig”: veilig genoeg. Dit kan echt niet worden uitgevoerd als ze het risico op besmetting te groot achten, ik vind dat je best mag vertrouwen op de expertise waarmee zo’n beslissing wordt gemaakt. In feite volgen ze gewoon de adviezen van het RIVM op, net als wij. “Kiezen voor de economie” vind ik ook wat kort door de bocht, het gaat niet (alleen) om een commercieel bedrijf waar veel geld om gaat, het gaat ook grootschalige infrastructuur en een (inter)nationale vervoerder waar heel veel mensen en diensten van afhankelijk zijn. Als de NS omvalt heeft dat veel meer gevolgen dan alleen economische dus ik snap best dat dat ook wordt meegenomen.

Ik vraag me dit elke keer af bij stoplichtknopjes :sweat_smile: wil het liefst meteen daarna mijn handen ontsmetten, bijna smetvrees aan t ontwikkelen.

2 likes

Ik heb donderdag een operatie in het ziekenhuis gepland staan en werd vanochtend wakker met klachten. Heb nu morgenochtend een test kunnen plannen, hoop zo dat de uitslag er dan al woensdag is…

@Molotov ik doe het altijd met een sleutel of m’n knokkel (haha is dit een echt woord? Lijkt ineens zo op mokkel haha). En bij stoplichten met zo’n sensor doe ik het met m’n elleboog.

3 likes

Volgens mij is dit een hele domme vraag, maar ik ga hem toch stellen. Maar als iemand t al gehad heeft, en dus (hopenlijk) immuun/meer bestand is, en die persoon komt daarna weer in aanraking met Corona. Kan diegene het dan wel oppikken en verspreiden? Nee toch? Er vanuit gaande dat je immuun bent, wat niet zeker is toch.

Kun je niet het ziekenhuis bellen? Wij testen onze eigen patiënten gewoon en dan hebben we de uitslag sowieso dezelfde dag, indien nodig al binnen 2 uur.

Dit is nog een goed idee! Ik ga ze even bellen.

Dat weten ze nog niet. Ze weten niet of mensen immuun er voor zijn. Het blijkt namelijk uit de plasma’s van bloeddonoren, dat er maar heel weinig antistoffen zijn aangemaakt tegen corona.

2 likes