Over de situatie met je vriend: Niet zo hard voor jezelf zijn joh! Super logisch dat je daar van baalt en verdrietig om bent, ook al is het “maar” een maand (hallo das ook gewoon lang). Je maakt allrmaal nieuwe dingen mee die je gewoon live wilt delen en zo’n coronasituatie brengt enorm veel onzekerheid met zich mee over het “wanneer dan wel?”. Want bij zo’n teleurstelling helpt het als je je dan kan verheugen op de volgende keer, maar ja, wanneer is onduidelijk (althans, is mijn ervaring). Ik denk te lezen dat je daar van jezelf niet te veel om mag treuren, maar dat is echt zonde, mag gewoon.
Hebben jullie ook tijdens deze coronatijd dat je met jezelf afspreekt het nieuws niet te veel te volgen (je kan er immers weinig mee). Wel de regels te volgen, maar het verder naast je neer te leggen. En dan nu weer zo’n nieuwsbericht dat het aantal nieuwe gevallen verdubbeld is tov vorige week en je gelijk paniek voelt van shiitttt.
Ik heb dat in ieder geval de hele tijd, beetje achtbaan gevoel terwijl er praktisch niks veranderd is als het om corona in mijn omgeving gaat. Ik merk dat mijn vriend dit echt helemaal niet heeft (is ook een koele kikker, misschien moet ik er een voorbeeld aan nemen)
Oja natuurlijk, zorgmedewerkers zijn echt eersteklas zakkenvullers he, dat moet maar eens afgelopen zijn!!1!
Die heb ik ook gehoord. Een corona gekkie zei tegen mij dat het nep was en de IC medewerkers zijn acteurs. Toen zei ik dat is vreemd een van mijn beste vriendinnen werkt op een IC / covid afdeling. Nou dan hield zij mij voor de gek. Haha sure corona gekkie ik geloof jou wel over een vriendin van 25 jaar 
Ah shit jongens, jullie hebben ons door! 
Een familielid van mij is ook zo’n corona gekkie. Schaam me dood! 
Kan iemand mij alsjeblieft uitleggen hoe een uitvaart tijdens deze corona periode gaat? (Uitvaart niet voor een corona patiënt overigens, mocht dat uitmaken)
Ik begrijp dat het niet overal hetzelfde gaat, maar ik wil een beetje weten wat ik kan verwachten. Normaal ben ik altijd al gespannen, maar nu helemaal.
Is het bijvoorbeeld wel zo dat je na afloop langs het gezin loopt? (Op afstand uiteraard)
Ik heb twee meegemaakt in het begin van de coronacrisis. Beide keren was het zo dat iedereen na de dienst per huishouden de zaal verliet. Er werd meerdere keren nadrukkelijk gezegd dat iedereen meteen naar huis moesten gaan en absoluut niet buiten op elkaar mocht wachten hoe graag je ook de familie wil condoleren 
Wij hadden drie weken geleden een uitvaart waar we de avond voor de dienst condoleance hadden in de kerk en toen mocht iedereen op afstand afscheid nemen en condoleren.
De dag erna was de dienst en na de dienst moesten de gasten blijven zitten, maar de familie mocht rondlopen en op afstand praten.
Ik heb deze maand een uitvaart gehad. Maar het is heel erg hoe de familie dat wilt. Bij deze uitvaart was alles op een prachtige buiten locatie bij een soort van tent. Dus de locatie was al coronaproof.
De kist werd door de kinderen van de overledenen naar de tent gebracht.
Naast de tent en eronder werd gewoon koffie en gebak genuttigd.
Vervolgens de ceremonie in de tent. Stoelen waren al klaar gezet per gezin.
Erna ook wat lekkers gegeten.
Volgens brachten de kinderen de overledenen naar het crematorium.
Bij ons mochten mensen wel langs de familie lopen, maar uit elkaar (volgens mij gingen ze gefaseerd de zaal uit na de dienst ook?) en wij als familie stonden achter een tafel zodat er wel sowieso afstand gehouden werd van ons. Er was ook wel koffie/thee maar het was wel vrij kort allemaal. Bij de condoleance avond daarvoor was het wel gewoon doorlopen langs de kist en weer naar bhiten
Ongeveer een maand geleden heb ik een uitvaart gehad. Tijdens het afscheid nemen, in het uitvaartcentrum mochten maar 3 mensen tegelijkertijd in de ruimte zijn. Tijdens de kerkdienst zelf moesten de mensen na afloop afscheid nemen bij de kist, met gepaste afstand natuurlijk en is ervoor gekozen om de daadwerkelijke begrafenis op de bragraafplaats in besloten kring te doen. Er werd ook niet langs het gezin gelopen en een koffietafel na afloop was ook niet echt mogelijk.
Wow, ik kom niet eens in de wacht. Ik krijg sinds zaterdag altijd meteen een bandje te horen met ‘druk, er geen lijn vrij, probeer het over 30 minuten nog eens’. En op internet idd ook dat ik geen test straat opties krijg.
Sinds zaterdag dus al he! Ik probeer het elke dag. :’)
In de regio Rotterdam is er voor zorgmedewerkers al een versnelde testregeling.
Ik belde maandag en kreeg gelijk een plek in het “zorgmedewerkersuurtje” op dinsdag tussen 11.00 en 12.00u.
Omdat je voor 12u getest bent ga je mee in de eerste lab ronde en is je uitslag mogelijk de volgende dag al binnen.
Nou, dat blijkt. Ik keek vanmorgen om 07.30u en mijn uitslag is er al.
Dus voor zorgmedewerkers regio Rotterdam-Rijnmond die getest willen worden, er is een snellere manier!
Gisteren om kwart voor 10 getest en nu al de uitslag, gelukkig negatief! Op internet stonden allemaal klachten over deze GGD, dus was al bang dat het lang zou duren.
Bedankt iedereen voor alle antwoorden betreft de uitvaart! Zo te lezen is het bij iedereen best wel anders verlopen. Wel fijn om de verschillende mogelijkheden te lezen. 
We zien mensen die zich meerdere keren per week komen laten screenen, die kennen ze bij de teststraat al bij voornaam.
Ik vind dit trouwens wel echt bijzonder. In welke situatie zou je jezelf meerdere keren per week laten testen… Kan er niet echt een bedenken? Als je getest hebt, wacht je toch gewoon de uitslag af. Negatief = je kan gewoon naar buiten en ‘normaal’ verder. Positief = in quarantaine.
Huisarts bellen! Heb ik drie weken terug ook gedaan. Had andere klachten meer buikgriep maar ging op en neer. En dat laatste zou passen bij de Corona. Moest toch speciaal op de covid kamer komen en kreeg meteen een kweek in m’n neus geduwd.
Zo - heftige docu hoor op Videoland… (Veerkracht)
Denk mensen die heel bang zijn om ziek te worden? Smetvrees types of sowieso altjjd al bang voor ziek worden wat nu nog meer versterkt wordt.