In lijn met dat NS verhaal lees ik net dat het aantal auto’s op de weg bijna op het oude niveau is (93%).
Hoe dan? Advies is toch alsnog: werk zoveel mogelijk thuis? Waar gaan al die mensen dan heen
Ov is nog echt veel rustiger dan eerst. Ik kan niet thuis werken dus ben al die tijd met het ov (Tram) blijven gaan. Het is nu wel drukker dan eerst, maar het is nog niet eens op de helft van wat het eerst was.
Vraag ik me ook steeds af.
Het is zooooo druk op de weg, volgens mij zijn er ook gewoon nog heel veel mensen vrij ofzo? Want in de stad vind ik het ook nog steeds mega druk terwijl iedereen toch weer zon beetje aan het werk zou moeten zijn dacht ik.
Het valt mij op dat het vooral sinds het einde van de zomervakantie drukker is geworden. Ik werk in het onderwijs, dus al een lange tijd weer op school aan het werk en ik zie het eigenlijk iedere week weer drukker worden op de weg.
Ik ben 1 van de mensen die wel naar het werk moet, maar ik ben geswitcht van OV naar auto. Ik denk dat dat wel voor meer mensen geldt.
Afgelopen week was ik een dagje met het OV, maar ik stond echt hutje mutje in de tram. Trein was inderdaad wel oké.
Ja verplaatsing OV - auto zou natuurlijk kunnen!!
Ik betwijfel of de NS dat kan oplossen met hun campagne ! Je voelt je logischerwijs veiliger in de auto, in je “uppie” dan in een drukke coupe.
My god. Ik ben gister positief getest op het coronavirus en het is echt niet normaal hoeveel berichten mijn vriend en ik krijgen van alles en iedereen die onze buurt is geweest. Echt 90% is eigen belang.
Ps. ik heb godzijdank maar twee nauwe contacten gehad (waarvan één mijn vriend is) afgelopen twee weken dus de GGD vond dat heel fijn en goed.
Ik heb dit ook met stoplichtknopjes. Misschien een beetje overdreven, maar nu druk ik gewoon en zit niet aan m’n gezicht oid totdat ik thuis ben/m’n handen ontsmet heb. Of met m’n elleboog idd.
Was in het begin moeilijk maar wordt er steeds beter in.
Ik snap het ook heus ergens wel, maar ik ben gewoon gister van 14:00 - 23:00 uur continu bezig geweest met mensen op de hoogte brengen en gerust te stellen en vanmorgen ontvangen we echt weer mega veel berichtje (kantoor en school weer open natuurlijk, geroddel etc.) en de toon waarop de vragen aan ons worden gesteld is echt bizar.
Helemaal prima als je je zorgen maakt. Maar er is buiten mijn vriend om maar één vriendin langer dan een kwartier binnen mijn 1,5 meter geweest waardoor ze nu ook in isolatie zit.
Sorry als ik de duizendste ben die deze vraag stelt, maar ik ken niemand die positief is getest. Ben heel nieuwsgierig, omdat je aangeeft bijna geen contact te hebben gehad met mensen wat je vermoeden is hoe je het virus hebt opgelopen?
Ik begrijp het wel als je naar feestjes gaat, of familieverjaardagen en elkaar knuffelt en zo. Is je vriend dan wel in contact geweest met veel mensen? Of idd door werk.
Ik heb een collega (school) die ook positief is getest. Ik gok dat mijn besmetting daar vandaan komt, maar dit is niet te bewijzen.
Ik heb tijdens mijn besmettelijke periode weinig contacten gehad omdat ik vrij snel door had dat ik verkouden begon te worden en dus thuis ben gebleven. Testen duurde lang. Ik moest 4 dagen wachten + 2 dagen op de uitslag. Ik zit dus al bijna een week binnen.
Bedankt! Ja, echt goed, denk dat heel veel mensen het toch relativeren en zo het aantal besmette mensen in je omgeving vrij rap kan oplopen. Hoop dat je weinig last hebt en snel beter bent!
Ik heb dus collega’s die hun kinderen naar school sturen want: ‘ach, is maar een verkoudheid’ en ‘valt wel mee joh’. Mijn vader (risico groep) werkt in het VO en ik begin me steeds meer zorgen te maken om hem. Als mijn collega’s (toch wel weldenkende en intelligente mensen) zich al niet aan de regels houden, zal de gemiddelde ouder dat dan wel doen?
Ik ben zo bang dat er iets gebeurd. Ik ben sinds maart redelijk rustig geweest maar nu de scholen weer open gaan en het volgens mijn vader onmogelijk is om afstand te houden, begin ik me toch wel angstig te voelen.
Snap je wel. Ik denk dat veel mensen zich niet beseffen dat een verkoudheid gewoon erg besmettelijk is en dat het nu even ander is dan ‘normaal’. En ondertussen wel zeiken wanneer de klas naar huis gestuurd wordt omdat de leraar verkouden is. Hoe denk je dat die leraar besmet is geraakt???
Thanks, ben ik heel benieuwd naar, zag het linkje niet zo snel. Kan er gewoon echt niet bij.
Wat vervelend, beterschap! Heeft je vriend ook klachten of voelt hij zich nog goed? Wat fijn dat je niet zoveel (nauwe) contacten hebt gehad en dat de vriendin het ook serieus neemt en in zelfisolatie zit. Hoop dat je gauw weer opknapt en dat je niemand hebt aangestoken!
Oké ik heb het net gevonden @Sedana, dank je! Ik zou echt van mijn opleiding gegooid zijn als ik met dit verhaal aan kwam zetten. Jaaa, we gaan camerabeelden van relevante gebieden vergelijken, maar o ja er was niet van alles beeld van tevoren beschikbaar, o en we kijken alleen maar naar 1 camera in 1 straat (wat ook een belangrijke toegangsweg is voor gewoon ov gebruik, werkverkeer etc), dus niks zegt over daadwerkelijke bezoekers die blijven in de binnenstad/ winkels/restaurants. Er waren bij ons zelfs BOA’s die geen kapje droegen
Echt wow.
Collega zit tegenover me lekker te snotteren en afentoe zelfs hoesten. Blijf verdomme thuis. Zit gelukkig wel een paar meter en 2 beeldschermen tussen, maar toch echt zo idioot
Hij heeft helaas dezelfde klachten als ik, dus hij gaat morgen voor een test.
Thanks!
Ik zou wel proberen hier iets van te zeggen. Lukt dat denk je?