… en ondertussen wordt bij mijn schoonfamilie het volgende familie weekend al gepland over 2wkn.
“Ja maar dat is meer dan 6 toch…”
“Ja we zijn toch familie.”
Joe.
… en ondertussen wordt bij mijn schoonfamilie het volgende familie weekend al gepland over 2wkn.
“Ja maar dat is meer dan 6 toch…”
“Ja we zijn toch familie.”
Joe.
Pff ik word hier toch wel een beetje zenuwachtig van moet ik zeggen hoor… zeker icm met het falende testbeleid nu.
@Ovenschaal ahhh wel echt rot is je familie wel al langs geweest maak ik hier uit op?
Wij hebben eind oktober een weekend weg gepland staan met de familie, was eigenlijk met Pasen maar toen ging het niet door.
Ik dacht we gaan hier nog wel een gesprek over voeren maar m’n vader appte:
Laten we de praktische zaken bespreken, zoals wie met wie meerijdt en wie er vroeg of laat op de dag willen gaan.
Fyi we houden als familie al sinds corona afstand van elkaar, spreken enkel buiten af en m’n moeder werkt in de zorg en ik kan geen afstand houden op m’n werk.
Ik heb dan ook teruggeappt hoe we afstand kunnen houden onderling maar daar is geen reactie op gekomen.
Ik wil ook eigk gewoon lekker weg met ze maar ik zie niet in hoe
Je kan t virus toch gewoon uitleggen dat je familie bent ?!
Ja zonder dollen, er is natuurlijk gezegd dat je “thuis” niet meer dan 6 mensen moet hebben.
Wat hebben deze slimme mensen bedacht: we huren een vakantie huisje, en dan gaan we daar met z’n 16’en een middag bbq’en enzo.
WaNt dAt Is nIeT ThUiS
I can’t. Seriously. Deze mensen
Gelukkig,en slim van je vader! Tis inderdaad gewoon onuitvoerbaar… Ik heb wel een aantal collega’s en vrienden wiens familie inderdaad in het buitenland woont en die dus dan ook technisch gezien wel langs mogen gaan, maar ja dan kun je dus eigenlijk een maand niet werken ook en dat werkt ook niet.
Ik ben op vakantie in een landal park. Moet zeggen dat er goed omgegaan wordt met de corona regels.
Heb wel deurklinken en lichtknopjes en oppervlaktes in het huisje goed schoon gemaakt. Maar de gedeelde dingen op het park zijn echt goed geregeld. Ben er wel blij mee.
Ja, dit gebeurt zoveel volgens mij! Ik was dit weekend kamperen op een camping in de buurt. Waar voldoende ruimte en afstand was, goed werd schoongemaakt en je op veel punten je handen kon wassen. Was een groep vrolijke vrijbuiters van zeker 20 personen en dan nog een hoop kinderen. Zo ontzettend asociaal. De tenten stonden ook wel op een prima afstand van elkaar, maar ze zaten natuurlijk constant naast elkaar, de kinderen speelde samen en ze kookte samen.
Ja, dan kan je toch net zo goed in de tuin gaan zitten?!
Maar nee we zijn intelligente mensen en Rutte heeft NIET de camping benoemd, dus daar geldt het niet.
Logisch als wat!
Ja! Dat denk ik ook elke keer. Want als er dan 5 overleden zijn op zo’n dag en 2 minder op de ic denk ik altijd: ah, en waar waren die andere 3
Mijn collega die eigenlijk 10 dagen in quarantaine moet (en dus niet werkt) wilde me wel bijna knuffelen in de gamma. Ik zei ook iets te hard Je moet thuisblijven als je in quarantaine zit en niet naar werk mag. Kan er zo boos om worden.
Over de situatie met je vriend: Niet zo hard voor jezelf zijn joh! Super logisch dat je daar van baalt en verdrietig om bent, ook al is het “maar” een maand (hallo das ook gewoon lang). Je maakt allrmaal nieuwe dingen mee die je gewoon live wilt delen en zo’n coronasituatie brengt enorm veel onzekerheid met zich mee over het “wanneer dan wel?”. Want bij zo’n teleurstelling helpt het als je je dan kan verheugen op de volgende keer, maar ja, wanneer is onduidelijk (althans, is mijn ervaring). Ik denk te lezen dat je daar van jezelf niet te veel om mag treuren, maar dat is echt zonde, mag gewoon.
Hebben jullie ook tijdens deze coronatijd dat je met jezelf afspreekt het nieuws niet te veel te volgen (je kan er immers weinig mee). Wel de regels te volgen, maar het verder naast je neer te leggen. En dan nu weer zo’n nieuwsbericht dat het aantal nieuwe gevallen verdubbeld is tov vorige week en je gelijk paniek voelt van shiitttt.
Ik heb dat in ieder geval de hele tijd, beetje achtbaan gevoel terwijl er praktisch niks veranderd is als het om corona in mijn omgeving gaat. Ik merk dat mijn vriend dit echt helemaal niet heeft (is ook een koele kikker, misschien moet ik er een voorbeeld aan nemen)
Oja natuurlijk, zorgmedewerkers zijn echt eersteklas zakkenvullers he, dat moet maar eens afgelopen zijn!!1!
Die heb ik ook gehoord. Een corona gekkie zei tegen mij dat het nep was en de IC medewerkers zijn acteurs. Toen zei ik dat is vreemd een van mijn beste vriendinnen werkt op een IC / covid afdeling. Nou dan hield zij mij voor de gek. Haha sure corona gekkie ik geloof jou wel over een vriendin van 25 jaar
Ah shit jongens, jullie hebben ons door!
Een familielid van mij is ook zo’n corona gekkie. Schaam me dood!
Kan iemand mij alsjeblieft uitleggen hoe een uitvaart tijdens deze corona periode gaat? (Uitvaart niet voor een corona patiënt overigens, mocht dat uitmaken)
Ik begrijp dat het niet overal hetzelfde gaat, maar ik wil een beetje weten wat ik kan verwachten. Normaal ben ik altijd al gespannen, maar nu helemaal.
Is het bijvoorbeeld wel zo dat je na afloop langs het gezin loopt? (Op afstand uiteraard)
Ik heb twee meegemaakt in het begin van de coronacrisis. Beide keren was het zo dat iedereen na de dienst per huishouden de zaal verliet. Er werd meerdere keren nadrukkelijk gezegd dat iedereen meteen naar huis moesten gaan en absoluut niet buiten op elkaar mocht wachten hoe graag je ook de familie wil condoleren
Wij hadden drie weken geleden een uitvaart waar we de avond voor de dienst condoleance hadden in de kerk en toen mocht iedereen op afstand afscheid nemen en condoleren.
De dag erna was de dienst en na de dienst moesten de gasten blijven zitten, maar de familie mocht rondlopen en op afstand praten.
Ik heb deze maand een uitvaart gehad. Maar het is heel erg hoe de familie dat wilt. Bij deze uitvaart was alles op een prachtige buiten locatie bij een soort van tent. Dus de locatie was al coronaproof.
De kist werd door de kinderen van de overledenen naar de tent gebracht.
Naast de tent en eronder werd gewoon koffie en gebak genuttigd.
Vervolgens de ceremonie in de tent. Stoelen waren al klaar gezet per gezin.
Erna ook wat lekkers gegeten.
Volgens brachten de kinderen de overledenen naar het crematorium.