Bij ons mochten mensen wel langs de familie lopen, maar uit elkaar (volgens mij gingen ze gefaseerd de zaal uit na de dienst ook?) en wij als familie stonden achter een tafel zodat er wel sowieso afstand gehouden werd van ons. Er was ook wel koffie/thee maar het was wel vrij kort allemaal. Bij de condoleance avond daarvoor was het wel gewoon doorlopen langs de kist en weer naar bhiten
Ongeveer een maand geleden heb ik een uitvaart gehad. Tijdens het afscheid nemen, in het uitvaartcentrum mochten maar 3 mensen tegelijkertijd in de ruimte zijn. Tijdens de kerkdienst zelf moesten de mensen na afloop afscheid nemen bij de kist, met gepaste afstand natuurlijk en is ervoor gekozen om de daadwerkelijke begrafenis op de bragraafplaats in besloten kring te doen. Er werd ook niet langs het gezin gelopen en een koffietafel na afloop was ook niet echt mogelijk.
Wow, ik kom niet eens in de wacht. Ik krijg sinds zaterdag altijd meteen een bandje te horen met âdruk, er geen lijn vrij, probeer het over 30 minuten nog eensâ. En op internet idd ook dat ik geen test straat opties krijg.
Sinds zaterdag dus al he! Ik probeer het elke dag. :â)
In de regio Rotterdam is er voor zorgmedewerkers al een versnelde testregeling.
Ik belde maandag en kreeg gelijk een plek in het âzorgmedewerkersuurtjeâ op dinsdag tussen 11.00 en 12.00u.
Omdat je voor 12u getest bent ga je mee in de eerste lab ronde en is je uitslag mogelijk de volgende dag al binnen.
Nou, dat blijkt. Ik keek vanmorgen om 07.30u en mijn uitslag is er al.
Dus voor zorgmedewerkers regio Rotterdam-Rijnmond die getest willen worden, er is een snellere manier!
Gisteren om kwart voor 10 getest en nu al de uitslag, gelukkig negatief! Op internet stonden allemaal klachten over deze GGD, dus was al bang dat het lang zou duren.
Bedankt iedereen voor alle antwoorden betreft de uitvaart! Zo te lezen is het bij iedereen best wel anders verlopen. Wel fijn om de verschillende mogelijkheden te lezen.
We zien mensen die zich meerdere keren per week komen laten screenen, die kennen ze bij de teststraat al bij voornaam.
Ik vind dit trouwens wel echt bijzonder. In welke situatie zou je jezelf meerdere keren per week laten testen⊠Kan er niet echt een bedenken? Als je getest hebt, wacht je toch gewoon de uitslag af. Negatief = je kan gewoon naar buiten en ânormaalâ verder. Positief = in quarantaine.
Huisarts bellen! Heb ik drie weken terug ook gedaan. Had andere klachten meer buikgriep maar ging op en neer. En dat laatste zou passen bij de Corona. Moest toch speciaal op de covid kamer komen en kreeg meteen een kweek in mân neus geduwd.
Zo - heftige docu hoor op Videoland⊠(Veerkracht)
Denk mensen die heel bang zijn om ziek te worden? Smetvrees types of sowieso altjjd al bang voor ziek worden wat nu nog meer versterkt wordt.
Bij mij begon het met keelpijn, heel veel hoofdpijn (al je je ogen beweegt vooral), gevolgd door lichte verkoudheidsklachten na 3 dagen.
Mijn vriend kreeg het in zijn spieren en gewrichten, koorts en verkoudheidsklachten.
Heb gisterochtend getest, hoop echt dat ik begin deze middag de uitslag ontvang⊠Hoelang duurde het bij jullie gemiddeld? Heb echt veel (werk) afspraken staan die ik niet wil verzetten maar zonder negatieve uitslag moet het welâŠ
Hoe gaat het nu met jullie? Lijkt me heel erg schrikken als je het te horen krijgt.
Ik kreeg het 9 dagen na mijn eerste klachten te horen dat is het coronavirus had (doordat de testen hier in NL zo langzaam gaan), dus ik heb niet zoveel angst ervoor gehad. Het virus was bij mij al over het hoogtepunt heen. Mijn vriend vond het allemaal wel iets spannender hoe het zou gaan lopen.
Ik maakte me het meest zorgen om de mensen die bij mij in de buurt zijn geweest.
Inmiddels 49u later en nog geen uitslag, ik weet dat ze het enorm druk hebben en dat er vandaag weer een recordaantal besmettingen bijgekomen zijn maar ik wil het weten! Heb ondertussen ook al bijna alle klachten (gehad).
Ik heb ook gisterochtend getest en bij mij stond de uitslag vanmorgen al online. Binnen 24 uur dus.
Toen mijn man zich liet testen kregen wij pas na 52 uur de uitslag (omgeving Rotterdam).
Ik ben gisterochtend vroeg getest en had vandaag eind van de ochtend de uitslag.
Toen ik moest testen voelde ik me zĂł schuldig tegenover mensen die ik had gezien, ook al was er nog niks aan de hand tot de uitslag. Maar toch.
Herkent iemand dit?
Oh ja ik herken dit heel erg. Ik zat me al helemaal te bedenken hoe die mensen allerlei dingen af moesten zeggen vanwege mij. Uiteindelijk bleek de uitslag gewoon negatief gelukkig haha