Dit doet mij echt denken aan die voicememo die aan het begin van de crisis rondging waarbij er uit betrouwbare bronnen was vernomen dat het leger het zou overnemen in Nederland haha
Er komen volgens Rutte maatregelen aan morgen voor oa Rotterdam en Amsterdam. Wat denken jullie dat dat gaat inhouden? Misschien horeca s avonds eerder dicht en weer samenkomstverbod?
In Rotterdam gaan er veel besmettingen onder studenten/jongeren, misschien sluiten ze wel de sociëteiten.
Ik kan eigenlijk niks bedenken behalve weer restrictie op aantal mensen in horeca en een avondklok (al klinkt het laatste al bizar).
Sociëteiten sluiten lijkt me zo een averechts effect hebben? Ik heb nl het idee dat het juist door huisfeestjes wordt veroorzaakt, krijg je lijkt me alleen maar meer als de sociëteit ook geen enkele invloed meer heeft.
Was er eerst een restrictie op aantal mensen in horeca dat dat veranderd is? Wist ik niet.
Ik las iets over dat ze zich afvroegen of hospiteren ed moet doorgaan. Maarja effectief veel achter de voordeur handhaven lijkt mij ook niet echt een maatregel die ingevoerd gaat worden.
De horeca een paar uurtjes eerder sluiten gaat denk ik geen verschil maken, het mag wat mij betreft wel wat rigoureuzer allemaal.
Ik denk inderdaad de horeca eerder dicht. Samenkomstverbod lijkt me heel lastig te handhaven omdat de zomer natuurlijk voorbij is en mensen eerder binnen dingen gaan doen en niet meer in parken gaan zitten met zân allen. Ik hoop alleen echt heel erg dat er geen avondklok komt, dat lijkt me echt een heel naar idee. En voor alle contactberoepen, sportscholen etc. hoop ik echt dat er geen hele strenge maatregelen komen.
En ik hoop heel erg dat ze ook iets gaan doen aan dat gezeik bij de GGD in Rotterdam (geen idee wat hoor). Maar is toch bizar dat je op woensdag al geen afspraak meer kan maken voor zaterdag. Als het zo doorgaat, ben je dus gewoon een hele week bezig met zoân test.
Ja, in het begin mocht je binnen maar met beperkt aantal mensen zitten. Nu officieel meer maar dan op 1,5 meter (wat niet echt gehandhaafd wordt).
Tja hospiteeravonden zou ik al bijzonder vinden om door te laten gaan want lijkt me teveel mensen op te weinig oppervlakte, maar hoe willen ze dat controleren? Net als dat je x mensen op bezoek mag hebben?
Ze controleren niet eens op de huidige maatregelen, lijkt me eigenlijk een eerste stap dan strengere verzinnen die je ook niet gaat handhaven straks.
@Bunnyslippers blijkbaar doen veel studentenhuizen dat wel nog!
Die test met mondkapjes in centrum zou toch geëvalueerd worden? Benieuwd of daad iets uit komt.
(Trouwens zodra dat niet meer hoefde zag ik niemand er meer mee en was ik zelf ook opgelucht :â)).
Volgens mij plannen ze wel maar max. 48u in de toekomst afspraken in en daarna nog niet. Heb ik een keer ergens gelezen, maar pin me er niet meer exact op vast.
Dit is al een aantal weken aan de gang in het Noorden. Drama met afspraken maken en uitslag enzo. Bloedirritant.
Ik erger me aan de studentenverenigingen hier. 50 besmettingen binnen een vereniging âmaar we hebben Ă©cht geen idee hoe het komt, we hebben ons Ă©cht aan de 1,5 meter regel gehoudenâ. Sure Jan.
Er waren gisteren (=woensdag) al mensen in dit topic die telefonisch voor zaterdag een testafspraak hadden gepland⊠denk dat het online 48u vooruit is en telefonisch dus verder?
Ja dat heb ik ook gelezen inderdaad. Maar ik las gisteren dat de zaterdag dus al vol zat en dat er werd opgeroepen om niet meer te bellen voor een afspraak.
Er zijn nu weer wat theater/festivalachtige dingen gaande in de stad of staan op het programma en vind het zo sneu als alles weer moet worden afgeblazen. Het gaat ook ironisch vaak om âwe mogen/kunnen weerâ. Eh te vroeg gejuicht, lijkt het.
Ik hoop dat de mondkapjesplicht wordt uitgebreid. Ik ben net terug uit Duitsland en ik vind het best prettig dat je daar in openbare gelegenheden een mondkapje moet dragen. Het zorgde er ook voor dat mensen meer afstand houden. Nu ik terug ben in NL vind ik het bizar om te zien dat we hier nergens (behalve in het OV) een mondkapje op hoeven terwijl mensen op 10 cm afstand in mân nek staan te hijgen in de supermarkt.
Ruim 65% komt dus uit je eigen kringâŠ
Maar zolang die kringen niet luisteren en denken: maar mij overkomt dat niet, tja.
Je zou denk ik hooguit op openbare plekken (zoals campings en vakantie huizen etc) heel streng kunnen gaan handhaven. Want daar komen mensen nu zogenaamd âniet thuisâ, toch in groepen samen.
Maar wat er in de achtertuin (of woonkamer) gebeurd⊠Dat weet niemand.
Ik ben zelf na die beelden uit âveerkrachtâ weer een portie extra gemotiveerd
. Kunnen we dat niet verplichte kost
Op scholen maken haha
Ik vraag me ook af wat âoverige familieâ betekent als dat blijkbaar niet onder âthuissfeerâ of de andere categorieĂ«n valt. En wat de overige 20% nog is. De categorieĂ«n zijn ook niet mutually exclusive (sorry hoe heet dit in NL)
Ik ben ook erg benieuwd wat de maatregelen worden. Ik vind het irritant dat het zo wordt aangekondigd en dat je dan twee dagen aan het gissen bent wat het kan gaan worden. Ik heb - heel egoistisch, maar het is gewoon zo - geen zin om er de hele tijd mee bezig te zijn. Een avondklok, ben wel benieuwd of dat toen in Antwerpen gewerkt heeft. Wat waren de andere maatregelen toen nog in Antwerpen toen het rood werd? Misschien dat ze zoiets doen.
Telefonisch 72 uur en online 24 uur bij de meeste GGDs volgens mij.
Vooral dit stukje is zoo herkenbaar. De verwachtiging is bij ons ook dat we pas op kantoor morgen werken zodra het vaccin er is en corona geen gevaar meer is, dus dat duurt nog zooo lang. Of ja, je mag soms een dag naar kantoor maar zonder je team om uitval van het volledige team te voorkomen, dus dat schiet ook niet op.
Tegen de tijd dat we weer normaal op kantoor morgen werken is denk ik zelfs mijn traineeship voorbij en heb ik gewoon 15/18 maanden vanuit huis gewerkt. Krijg het er elke dag moeilijker en moeilijker mee. Zit sinds juni dus in een nieuw team, nog nooit iemand van in het echt gezien en ben alweer op zoek naar een volgende opdracht wat ook weer digitaal moet.
Hoewel ik echt wel weet dat er veeeel ergere dingen zijn, vind ik het zo kut om mijn carriere zo te beginnen. Haal ook zoveel minder uit mn traineeship dan de bedoeling doordat alles in afgezwakte vorm digitaal is. En helpt ook niet dat ik eind januari naar een andere stad verhuisd ben en zo ook echt niet kan aarden.
Weet ook niet zo goed wat ik wil bereiken met de bericht, maar ik snap je gevoel zoooo goed en hoewel ik weet dat er ergere dingen zijn, voel ik me er met de dag kutter door.
Goeie vraag. Heb ik met mân scriptie begeleidster toen weken over nagedacht en de conclusie was: laat maar in het Engels staan 
Maar mocht iemand het weten: tell me 

ââ-
Denk dat ze bedoelen met thuis dat het om feestjes oid gaat (& dus ook met vrienden etc, hoewel er op een verjaardag idd familie en vrienden kan zijn).
En met familie om je gezin ofzo? En misschien op de koffie bij opa&oma ofzo?
Ik vind het niet meer dan logisch dat dat de eerste vraag is. Ik vind het zelf prima om afstand te houden, en dat doe ik dan ook. Ik ZIE gewoon om mij heen dat anderen dat niet doen. Helaas ziet niet iedereen de noodzaak ervan in en als je geen handhaving hebt dan mist bij veel mensen toch de urgentie. Zou toch mooi zijn, een maatschappij waar mensen enkel dingen doen die goed voor ons zijn en âkwade dingenâ laten. Geen politie meer nodig.
Realiteit werkt gewoon anders, is jammer, maar vind het dan wel belangrijk om te weten hoe er dan gehandhaafd wordt ipv weer een rits maatregelen die niks gaan opleveren.