Ja dat had ik ook! Gewoon het idee dat je andere mensen ziek kan maken (of alleen al dat je ervoor hebt gezorgd dat zij zich ook moeten laten testen en moeten thuisblijven etc) is zo naar.
Shit, ben positief getest . Mijn klachten begonnen trouwens met erge pijn aan mijn ogen, maar online kon ik niets vinden over oogpijn en corona (wel oogontsteking)
Thanks! Ja, maar oogpijn is bij de GGD een bekende klacht maar staat bv niet aangegeven bij het RIVM.
Heb verder maar milde klachten gelukkig, ook geen koorts meer.
Ik hoor juist andersom.
Mijn vader (70) zei: kijk als het lange termijn bijwerkingen zou hebben - want daar zijn mensen dan bang voor - ben ik toch al dood als die komen. Of zou ik ze toch al krijgen (gewrichtspijn of vruchtbaarheid of whatever mensen bang voor zijn).
Toen dacht ik: ja zit logica in
Weet niet hoe de cijfers liggen, maar zijn jongeren niet juist kritischer� De niet vax graad stijgt toch juist laatste jaren?
Beterschap en hopelijk heb je genoeg mensen om je met genoeg afstand die je eten en andere zaken etc bezorgen.
Wat ik mij dus afvraag:
Ik ben docent en vaak snel snotterig in de herfst (nu nog niet). Als het snotterfestijn begint, laat ik mij natuurlijk testen en blijf ik thuis. Maar als de uitslag negatief is, moet ik dan wachten tot ik weer snotvrij ben of kan ik dan gewoon weer werken? Of moet ik dan om de zo veel tijd gaan testen dat het niet op den duur een toevallige combinatie is van snottebellen + undercover corona die je elders misschien hebt opgelopen.
Ik maak mij toch wel druk over vrijdag. Mensen om mij heen zijn al aan het speculeren enzo. Collega denkt dat steden op slot gaan en vind dat ik dan maar tijdelijk bij mijn opa en oma moet gaan wonen zodat ik wel naar werk kan komen enzo.
Ja gadver ik vind het ook niks hoor, had dan gewoon niks gezegd tot vrijdag en was in een keer met die maatregelen gekomen. Denk niet dat de steden op slot zullen gaan hoor (deze regering economie teveel daar voor) maar eerder horeca dicht of vroeger dicht, studentenverenigingen dicht enzo? Maar goed ik weet t natuurlijk ook niet precies
Wat een bizarre opmerking van je collega trouwens? Neem aan dat je opa en oma oud zijn, dan zeg je dat toch niet zo tegen iemand
Ja mijn opa en oma zijn boven de 84 dus echt niet dat ik daar tijdelijk ga wonen.
Ik denk zelf dat ze ook iets met horeca gaan doen en grootte van groepen misschien?
Zolang je klachten niet veranderen mag je volgens mij gewoon doorwerken dan als de uitslag negatief is. Als het weg gaat en weer terugkomt moet je wel opnieuw laten testen. Dat is wat ik van een vriendin van mij in het PO begreep, maar kan goed dat iedere koepel/stichting er net eigen regels op heeft.
Oh ja grootte van groepen en evenementen zou ook nog goed kunnen!
Ja normaal lekt het ook nog wel uit maar nu nog niks. Ik ben echt heel bang voor de maatregelen, maar ook voor de oplopende cijfers.
Oh help evenementen. Dadelijk kan ik toch niet naar mijn wedstrijd van ado. . Is dan niet anders, maar ik mis het wel echt
Thanks! Ik denk via werk aangezien ik een contact beroep heb. Gelukkig geen klantcontact gehad tijdens de periode dat ik besmettelijk was.
Snap ik! Aantal besmettingen gaan snel omhoog weer.
Zit wel een beetje met hoe ik afstand kan/moet houden met mijn vriend. We wonen samen op 40m2, wel 2 aparte kamers maar bv 1 wc en 1 badkamer. We hebben ook maar 1 slaapkamer. We hebben dit de afgelopen nachten samen geslapen en tot maandag ook gezoend/fysiek contact. Heeft het nog nut om nu actief afstand te houden? Wat zouden jullie doen? We zouden dan bv een luchtbed in de woonkamer kunnen leggen voor 1 persoon, en dat ik in de slaapkamer blijf en hij woonkamer.
Er kan nog niks uitlekken van maatregelen omdat het overleg pas vrijdag is.
Ik zit tijdens de mogelijke persco in de auto. Is dat normaal op de radio te volgen?
Hahhaha die is wel echt TE dom
Nou ben benieuwd naar de regionale maatregelen⦠Raak al weer helemaal in de stress hierdoor. Ik heb vanaf maart alleen maar thuis gezeten en online stage gelopen en nu alleen maar online les. Enige waar ik (inmiddels, niet tijdens de eerste weken natuurlijk) het dorp voor uit kom en Rotterdam voor in ga is sporten en de jongen waar ik mee date. Hoop zo dat ze niet sportscholen dicht gaan doen ofsoā¦
Ohja en ik ben trouwens ook afgewezen voor het callcenter van de GGD. In de vacature stond geloof ik 16 tot 24 uur en ik ben ook wel 18 of 20 uur beschikbaar. Maar dat was te weinig. Schijnbaar heeft de GGD dus toch niet zo hard mensen nodig terwijl iedereen uren in de wacht staat om een afspraak te maken
Ik zit nu de docu Veerkracht te kijken op Videoland. Echt een aanrader, heel aangrijpend.
Gaat over ZKH Bernhoven in Uden dat zo hard is getroffen.
Excuses als het hier al eerder is genoemd, ik zag het zo snel niet terug.
Ja, vriendin van mij werkt er een raadde (?) aan om die te kijken. Echt bizar, dat stuk van het crematorium ookā¦
Ik kom ook uit de omgeving van Uden en behoorlijk wat familie en vrienden werken er ook. Zo kan je echt een heel goed beeld vormen bij de verhalen.
Goed om eens te zien, in de media zie je vooral cijfers. Heel indrukwekkend.