Coronatopic #5

Ja radio 1 zendt 'm gewoon volledig uit!

1 like

Ik heb hem heel passief agressief doorgestuurd naar al mijn vrienden en familie die zich totaal niet meer aan geen enkele maatregel houden (en dan bedoel ik echt iedere dag met een ander knuffelen en online delen, op vakantie naar oranje gebied etc) met de tekst kijktip, mega indrukwekkend :shushing_face: overigens is dit “mijn” ziekenhuis waar ik al jaren onder behandeling ben en komt het merendeel van de mensen aan wie ik hem doorstuurde ook hier uit de buurt. Ik heb wel eens het gevoel dat veel mensen hier denken ja naar wij zijn al zo hard getroffen (ons dorp is per 10.000 inwoners bv het hardst getroffen tijdens de eerste golf) en het is nu vooral in de randstad, dus het geldt niet voor ons :face_with_raised_eyebrow:

Jammer dat het op videoland staat, denk dat het goed zou zijn van rtl hem ook uit te zenden want dit maakt wel weer even duidelijk waarom we het doen en rekening met elkaar moeten houden.

3 likes

Uh, hoe kan het dat het nog niet bekend is. Duurt wel erg lang zo.

1 like

Oh haha oops verkeer gelezen! Overigens is zaterdag pas kunnen testen ook best laat zeg.

1 like

Helaas zijn de besmettingen in de verpleeghuizen ook al aan het oplopen. Dat vond ik vorige keer zo lastig. Ik heb veel met verpleeghuizen te maken via werk( wij leveren medicatie) en vorige golf zijn er zo veel mensen overleden.

1 like

Ben het helemaal met je eens. Doet echt pijn dat die mensen daar gewoon helemaal alleen zaten in hun kamer.

1 like

Ik moet morgen de hele dag ergens heen waar best veel mensen bij elkaar zijn en ik weet bijna zeker dat men zich niet aan de regels gaat houden, dus ik zie er nogal tegenop. Maarja, het moet echt. :expressionless:

Ik was dit weekend in Maastricht en heb echt met verbazing gekeken naar hoe het erop het terras aan toe ging. Totaal geen afstand, iedereen werd uitgebreid geknuffeld en gekust alsof er geen Corona bestond. Waren vooral studenten die het deden. En dan voelde ik me soort van schuldig dat we toch tijdens onze vakantie een nachtje weg zijn gegaan. Ben echt zo panisch met de regels. Denk dat ik (en man) al begin maart hebben gehad maar ik ben zĂł bang geweest. Het was net toen al die ziekenhuizen volliepen en man had even een dag of twee meer dan 40 graden koorts. En heel benauwd met hoesten. Dus ik zag hem ook al in dat ziekenhuis op de IC belanden. Overdreven want geen risico-groep maar ik ben dat beeld van hem lijkwit in bed, ijlend van koorts nog niet kwijt. Plus, ik was zelf net weer beetje opgeknapt, daardoor kwam het ook vast harder binnen allemaal.

2 likes

Ik voel mijzelf weer net zo gestresst worden als in maart. Ben zo bang dat alles weer dicht gaat, veel komende uitjes worden alweer geannuleerd. Ik zou in oktober ook naar Duitsland gaan, had wel verwacht dat het waarschijnlijk niet doorging maar nu dus definitief niet.
Heb echt het gevoel alsof ik in een dip raak :disappointed:

4 likes

Hi! Even een vraag. Mijn werkgever is in zee gegaan met een soort particulier bedrijf dat ook test op Corona. Blijkbaar ben je sneller aan de beurt én hoef je niet zo lang te wachten op de uitslag. Klinkt allemaal leuk en aardig maar ik vind het een beetje raar en shady? Sowieso moeten we 110EU voorschieten (heb ik echt niet zomaar klaarliggen), je passeert de GGD en werkt samen met een bedrijf dat flink aan het verdienen is op deze zogenaamde sneltesten. Hebben jullie werknemers hier ook voor gekozen? En zouden jullie je via deze weg laten testen of kies je liever voor de GGD?

Vanaf nu is het code rood in Noord-holland voor duitsland.
Maar denk niet dat ze daar wat van aan trekken.
Ik woon vlakbij de kust en in april toen alles nog volledig stil lag waren daar evengoed genoeg Duitsers

Wij dachten “oeh we gaan 5 km rijden om naar het strand te gaan” we zijn stout.
Nou die Duitsers waren dan helemaal boefjes!!

1 like

Werkgevers*

1 like

Ik heb dit nog nooit gehoord en zou er zelf ook absoluut niet aan meewerken, mijn medische gegevens aan zo’n bedrijf en mijn werkgever geven. Ik zou altijd voor een officiele ggd-test gaan.

1 like

Word je verplicht om via dat bedrijf te testen dan? Weet niet of het betrouwbaar is maar vind 110euro wel een pak geld.

Fijn dat je er hetzelfde over denkt! Ik begon me al af te vragen of ik het misschien groter maakte in mijn hoofd. Ik heb gewoon vertrouwen in de GGD en dat het allemaal wat langer duurt is nu even niet anders.

1 like

Het wordt sterk aangeraden. Ik weet zeker dat ik streng word toegesproken door mijn manager als ik voor een GGD test kies.

Ik heb overigens geen klachten. Gelukkig! Maar wij hoorden dit nieuws vandaag en het bleef vanavond door mijn hoofd spoken.

Probleem met deze tests is ook dat ze niet meegenomen worden in het bron- en contactonderzoek van de GGD en in de statistieken. De uitslag zal op zich wel betrouwbaar zijn denk ik maar alles wat na een positieve test nog hoort te gebeuren krijg je dan dus niet

4 likes

vet! Vroeg me al af wat het precies voor test was toen ik het hoorde vanmorgen, hopelijk gaat het op locatie in de RAI ook goed werken!

Ah, bedankt voor je toevoeging. Ik ga dit eens uitzoeken en kan het eventueel dan als argument aandragen om me niet via zo’n bedrijf te laten testen.

Touch wood dat het niet hoeft

Hahahaha echt hoor, ik ben sowieso niet echt een moleculaire held, maar ik heb me ook vaak zitten kloten. Hoewel het me wel een voordeel lijkt met optimaliseren dat bij deze test alles op één temperatuur moet en dat je niet uiteindelijk ook nog 3 jaar bezig bent met je annealing temperature optimaliseren :+1:t2:

1 like