Coronatopic #5

Ik had uiteindelijk mijn uitslag gistermiddag rond 15:00, en de dag er voor 10:00 de test gedaan! Prima wachttijd moet ik zeggen.

1 like

Ja klopt, er zijn ergere dingen! Ik wilde eigenlijk ook eerst een traineeship bij KLM doen, welke zou starten in maart. Blij toe dat ik daar niet op gewacht heb want dat feestje is niet door gegaan. Maar inderdaad, dat maakt de huidige situatie niet makkelijker

Oh ja dat is super fijn de coaching! Dat heb ik inderdaad wel wekelijks ook binnen mijn team, en dat is zooo fijn. Maar bijv heel veel trainingen op locatie gaan niet door, wat jammer is.

En ik vind vooral mezelf ook jammer, ik loop echt halve dagen te nietsen en doe alleen het hoognodige, terwijl ik weet dat ik op kantoor veel meer zou doen want je moet jezelf toch bezig houden daar. Maar durf dit ook niet aan te geven want dat staat ook weer zo stom, alsof ik een klein kind ben die controle nodig heeft (ben ik dus wel gewoon). M’n team vindt alles heel goed wat ik doe en heeft me aangeboden of ik niet gewoon wil blijven ipv weer door te rouleren terwijl ik enkel denk “zouden jullie nog steeds blij zijn als jullie wisten wat ik allemaal nog meer thuis doe tijdens werktijd naast mn werk?”

Ik denk dat dat misschien even effect heeft maar uiteindelijk wordt iedereen een beetje blind voor dat soort dingen heb ik het idee. Bijvoorbeeld ook dat in winkels en restaurants bestickering zit waar je wel en niet mag komen, dat werkte eerst nog wel maar nu niet meer.

Maar ik ben het wel met je eens dat er nu eigenlijk naast de persconferenties te weinig “zichtbaar is”, volgens mij zou het ook best op te lossen moeten zijn in communicatie en educatie. Zou goed zijn als een marketeer of reclamemaker zich daarover zou buigen voor de overheid, als je die kennis goed inzet kan je daar wel mensen mee beïnvloeden (op een goede manier) maar dat gebeurt misschien ook al wel. Ik ben het gewoon met je eens dat er niet heel consequent wordt nagedacht over de communicatie terwijl dat zo’n sterk middel kan zijn, alleen een persconferentie (hoewel daar vast ook door persvoorlichters etc. over nagedacht wordt) gaat het verschil dus niet (meer) maken.

3 likes

ik ben echt zo ontzettend geirriteerd. Ik werk in een van de sectoren die tot het laatst dicht moest blijven, en wij zijn echt heel alert op hoestende/snotterende mensen, omdat de ‘activiteit’ zich in een ruimte afspeelt (sorry beetje vaag ivm herkenbaarheid). Nu was er een vrouw tijdens de activiteit echt een paar keer stevig aan het hoesten, dus ik heb haar na afloop erop aangesproken of ze echt zelf haar verantwoordelijkheid wil nemen hierin. Helemaal boos, ze wil nu haar lidmaatschap opzeggen, want ze hoest ‘altijd’. Ik vind het echt heel lastig om hiermee om te gaan, want eerlijk gezegd denk ik dan ja echt kut voor je, maar nu is het gewoon even niet anders. Maar aan de andere kant, als je astma bijvoorbeeld hebt, dan ben je dus best beperkt nu in je mogelijkheden. Vind het echt een lastige tijd en vooral heel irritant dat ik voor mijn gevoel een soort van bewaker moet spelen.

1 like

Ik werd zojuist gebeld voor bron en contractonderzoek, maar enkel om een tijdlijn te krijgen van 2 weken voor de eerste klachten, mijn besmettelijke periode tot nu en de plekken waar ik ben geweest. Ik moet nu met advies van hen zelf mijn contacten bellen omdat er niet voldoende capaciteit is om dat allemaal door de GGD te laten doen. Dat lijkt mij ook wel een signaal dat het te ver oploopt. Gelukkig hoefde ik alleen werk en 1 vriendin te bellen.

Ik moet vanaf de dag dat de eerste klachten begonnen 7 dagen + daarna nog 24u klachten vrij in quarantaine. Heeft iemand literatuur waarom het aantal dagen is ingekort van 14 naar 10 naar 7+24u klachten vrij?

2 likes

Het is voor personen met Corona altijd 7 dagen + 24 uur klachten vrij geweest. Voor personen zonder klachten (asymptomatisch) met Corona zelfs maar 72 uur. Die 10 dagen quarantaine zijn voor mensen die in nauw contact geweest zijn met iemand die positief is getest, voorheen was dat 14 dagen. Sterkte! Hopelijk voel je je snel weer beter!

3 likes

Ik ben vandaag weer voor het eerst aan het lesgeven op het ROC. Ik geef zangles en moet zeggen dat het toch wel spannend is. Leerlingen vergeten soms een beetje afstand te houden en dan moet ik ze vragen om terug te gaan naar hun plek. Voel me toch niet heel comfortabel :neutral_face:

Ik hoop niet dat de sportschool weer dicht gaat. Ik kan beter in de sportschool zijn dan in de supermarkt. Daar vallen mensen figuurlijk over me heen

1 like

Ik denk dan altijd dat geef je dan toch zelf ook van tevoren aan en dan vraag je of je nog welkom bent. Ik heb zelf huisstofmijtallergie. Dus ik weet van mezelf de eerste paar uur als ik uit bed kom dan hoest en nies ik standaard. Hoeveel moeite kost het om dat even aan te geven. Dat maakt het ook makkelijker voor de organisatie en voor jezelf.

1 like

Ja maar ze weet gewoon dat ze verkouden is heb je dat stukje gemist ofzo?

3 likes

Ik zou zoooo pissig zijn als ik een belletje krijg van iemand die ik een dag geleden gezien heb van hee ik heb Corona.
Dan weet je dus dat ze een test hebben gedaan maar gewoon schijt hebben gehad in de tussentijd. Kom op zeg het is 48!!! uur.

3 likes

Ik snap haar en haar ouders echt niet. Zelfs al zou zij denken ‘fuck it’ dan zouden haar ouders haar moeten tegenhouden en niet juist met haar op stap gaan.

8 likes

Ik krijg soms echt het gevoel dat mensen écht niet door hebben dat ze geen afstand houden?

Een meisje dat ik ken heeft een feestje met 10 man gegeven in een binnentuin van een appartementencomplex, en nu loopt ze te mopperen op social media dat haar buren klagen dat er geen afstand was en dat dat echt niet kon etc. etc
 “We hebben echt netjes afstand gehouden hoor!” Maar ik zag foto’s van dat feestje voorbij komen, en ze hielden ook echt geen afstand? Dicht op elkaar kruipen met selfies, armen om elkaar heen.

Is het niet gewoon zo dat mensen nu zichzelf laten geloven dat ze alles netjes doen, maar dat het gewoon toch niet gebeurt? Soort per ongeluk?

4 likes

Ik heb wel het idee dat mensen denken dat ze afstand houden, maar dan is dat gewoon niet zo. Dat als ze op een afstandje zitten/staan het wel goed is, maar je me kan aanraken is dat geen 1,5 meter.
Ik vraag me af of ik dat zelf ook heb bij anderen, dat ik denk ja dit is goed zo en dat ze denken ga nog wat verder weg staan stom wijf!

ja precies. Wat ik dan wel lastig vind is, stel het is duidelijk dat die persoon (zoals jij) geen coronagerelateerde klachten heeft, om te bepalen of diegene mee mag doen. Ook als is het misschien geen corona, het is wel vervelend als iemand hoest en ik snap echt heel goed dat het mensen een onveilig gevoel geeft. Ik persoonlijk wil dan ook mensen weigeren (better safe than sorry) maar mijn baas staat hier anders in blijkbaar dus dat is wel lastig.

2 likes

Toch fijn dat vandaag al 2x de leuningen van mn bureaustoel zijn schoongemaakt hier op kantoor. Ik was al bang dat ik mezelf gedurende de dag zou besmetten.

8 likes

Ik sprak net een zakelijke klant, we hadden dinsdag een face to face afspraak. En hij niesde aan de telefoon zei hij hihaho het is geen corona want ik heb maandag een test gedaan. Ik zo eehm ok maar we hadden dinsdag een meeting (gelukkig wel buiten)
En daarna ja ik woon vlak bij de test straat dus dit was al mijn 4e test of zo. Ik zo heb je klachten dan? Nee. Waarom test je dan? Ja ik woon zo dichtbij lekker makkelijk wel.

Eehm gast als heel Nederland zo denkt dan lopen de wachttijden wel op ja én als je test ga dan niet met mensen afspreken tot je de uitslag hebt

2 likes

Een vriendin is twee weken terug positief of corona getest. Vandaag belde ze de GGD omdat ze nu alleen nog maar een beetje een schrale keel heeft. De GGD zegt nu dat dit oke is en ze weer naar buiten mag. Ik vind dit toch wel een beetje vreemd en eng? Wat vinden jullie?

De GGD zal het wel beter weten dan een stel leken op een forum, dus ik vind eigenlijk niet dat wij hier iets van moeten vinden.

36 likes

Nou inderdaad. Er zijn mensen in mijn omgeving die daardoor dagenlang thuis zitten, omdat op korte termijn een afspraak niet mogelijk is.

Voor mij niet zo’n probleem, maar als je een baan hebt waarin je niet thuis kan werken is het een ander verhaal.

2 likes