Je werkgever mag je sowieso niet verplichten om een test te doen (zie bijv. hier bij FNV https://www.fnv.nl/corona/voorkomen-van-besmetting-met-corona).
Ja huilen ik ben in mijn huidige onderzoeksgroep op de een of andere manier ook de “oh Chuckie weet veel van kloneren!”-persoon geworden (de rest doet vooral eiwitten en een aanzienlijk deel kan nauwelijks de aan-knop van de PCR machine vinden, the bar is low). Maar goed het is ook wel leuk, totdat het echt te lang duurt voordat het werkt of je een hele library moet maken, daar word ik wel licht ongelukkig van want het is gewoon zo repetitief.
hahaha verschil moet er zeker zijn, laat mij maar gewoon in m’n neerwaartse spiraal van fundamenteel onderzoek waar niemand omgeeft ronddwalen ondertussen. Ik kan trouwens niet echt een paper (of preprint) vinden van dit onderzoek? Maar das vast omdat het TNO is, die hebben hun prioriteit daar niet echt liggen wss.
Dit moest mijn vriend ook. Vgm zelfs duurder.
Toen raadde iedereen thuis enz hem af, en is hij gewoon naar de ggd gegaan.
Hij had uiteindelijk de testuitslag 1 dag later al! Maar zijn collega’s hadden het 3 dagen later
Zou het jou ook afraden eigenlijk. Niet eens voor de kosten of tijd maar wat moet opeens zo’n bedrijf als er al zoiets als ggd bestaat.
Heel erg off-topic maar dit is echt alsof ik Chinees lees🤣 … klinkt heel ingewikkeld allemaal haha!
Wel heel chil dat jij en nog een aantal anderen hun kennis delen! Ik word daar vaak door gerustgesteld!! Thanks!
Dappere poging wel! Ik raak al in paniek van het idee joh ik ben ook zo niet-commercieel, kan echt geen dingen verkopen etc. Al is het vast ook heel goed om wel een keer te proberen maar het lijkt me echt stressvol, dan komen mensen ook ineens met allemaal juridisch jargon waar je niks van snapt zeker?
Ik ben trouwens ook wel gewoon van de restrictie enzymen en ligeren hoor, dan werkt het tenminste. gelukkig is mijn library bijna af (ondanks de coronabeperkingen van het lab en de sequencefaciliteit haha wat een ellende)
Kan idd wel echt onder de indruk zijn van mensen die heel technisch zijn, heb wel een paar mensen in mijn lab die dat op eiwit-niveau wel heel erg zijn, echt vet. Maar heb dat zelf ook niet zo in me nee, heb er weinig inzicht in en in alle eerlijkheid ook echt weinig geduld voor (“goh ja misschien toch 1 mM calcium ipv 0,5 proberen… misschien is het dan net wat beter” en eindeloos door is gewoon niet helemaal aanmij besteed).
Mis je je werk niet nu je met zwangerschapsverlof bent?
Science is sexy
't Zat er aan te komen, mijn regio is nu ook rood voor België.
En verder start volgende week het academiejaar, maar is alles nog extreem onduidelijk
. Ik zou liefst zo veel mogelijk gewoon van thuis volgen (ik vind dat nl. wel prima, zo lang er wel echt online les gegeven wordt). Oorspronkelijk was het idee dat we in 2 groepen afwisselend op campus les zouden hebben (niet dat we daar verder al uitleg over gehad hebben en het lessenrooster is ook nog steeds niet volledig), maar nu zouden we toch na 1 week naar code oranje gaan (1/5 fysiek les), al hebben we daar ook nog geen bericht van gekregen. Dat bespreken ze blijkbaar morgen. Wat een chaos.
Hmm, een vriendin zegt dat zij uit betrouwbare bronnen heeft gehoord dat er mogelijk voor regionale lockdowns en een avondklok gegaan wordt. Maar aangezien ze vrijdag pas in overleg gaan betwijfel ik of het echt zo is.
Er komt nog een stukje CRISPR ook hoor… maar dat schijnt vrij fool proof te zijn (andere groep op mijn afdeling gebruikt dat heel veel en heeft dat echt heel goed lopen nu met een lentivirale vector, dus zij zeiden dat als ik die vectoren succesvol zou kloneren en dat goed kwam, de rest ook wel zou moeten lukken. maar goed het blijft spannend, gelukkig heb ik nog andere projecten want je hebt altijd de kans dat er gewoon niet echt iets uit zo’n screen komt).
Maar het is wel heel leuk om het hele ding te doen als je daar echt een doel mee hebt ja! Ik vind het alleen gewoon stom om oneindig te optimaliseren for the sake of it, of omdat je assay dan misschien nét ietsje efficienter/specifieker/goedkoper is (vooral bij dat laatste vraag ik me af hoeveel geld je nou daadwerkelijk bespaart als er mensen eerst uren bezig zijn met die goedkoopste weg vinden haha). Maar ik zou soms wel wat meer technisch willen zijn hoor, ik was pas geleden een zuivering aan het doen (met HPLC) en dan vind ik het wel echt indrukwekkend hoe de technician met wie ik dat deed soort van “op gevoel” zoutconcentraties/pHs aan kan passen om het beter te maken.
Dit doet mij echt denken aan die voicememo die aan het begin van de crisis rondging waarbij er uit betrouwbare bronnen was vernomen dat het leger het zou overnemen in Nederland haha
Er komen volgens Rutte maatregelen aan morgen voor oa Rotterdam en Amsterdam. Wat denken jullie dat dat gaat inhouden? Misschien horeca s avonds eerder dicht en weer samenkomstverbod?
In Rotterdam gaan er veel besmettingen onder studenten/jongeren, misschien sluiten ze wel de sociëteiten.
Ik kan eigenlijk niks bedenken behalve weer restrictie op aantal mensen in horeca en een avondklok (al klinkt het laatste al bizar).
Sociëteiten sluiten lijkt me zo een averechts effect hebben? Ik heb nl het idee dat het juist door huisfeestjes wordt veroorzaakt, krijg je lijkt me alleen maar meer als de sociëteit ook geen enkele invloed meer heeft.
Was er eerst een restrictie op aantal mensen in horeca dat dat veranderd is? Wist ik niet.
Ik las iets over dat ze zich afvroegen of hospiteren ed moet doorgaan. Maarja effectief veel achter de voordeur handhaven lijkt mij ook niet echt een maatregel die ingevoerd gaat worden.
De horeca een paar uurtjes eerder sluiten gaat denk ik geen verschil maken, het mag wat mij betreft wel wat rigoureuzer allemaal.
Ik denk inderdaad de horeca eerder dicht. Samenkomstverbod lijkt me heel lastig te handhaven omdat de zomer natuurlijk voorbij is en mensen eerder binnen dingen gaan doen en niet meer in parken gaan zitten met z’n allen. Ik hoop alleen echt heel erg dat er geen avondklok komt, dat lijkt me echt een heel naar idee. En voor alle contactberoepen, sportscholen etc. hoop ik echt dat er geen hele strenge maatregelen komen.
En ik hoop heel erg dat ze ook iets gaan doen aan dat gezeik bij de GGD in Rotterdam (geen idee wat hoor). Maar is toch bizar dat je op woensdag al geen afspraak meer kan maken voor zaterdag. Als het zo doorgaat, ben je dus gewoon een hele week bezig met zo’n test.
Ja, in het begin mocht je binnen maar met beperkt aantal mensen zitten. Nu officieel meer maar dan op 1,5 meter (wat niet echt gehandhaafd wordt).
Tja hospiteeravonden zou ik al bijzonder vinden om door te laten gaan want lijkt me teveel mensen op te weinig oppervlakte, maar hoe willen ze dat controleren? Net als dat je x mensen op bezoek mag hebben?
Ze controleren niet eens op de huidige maatregelen, lijkt me eigenlijk een eerste stap dan strengere verzinnen die je ook niet gaat handhaven straks.
@Bunnyslippers blijkbaar doen veel studentenhuizen dat wel nog!
Die test met mondkapjes in centrum zou toch geëvalueerd worden? Benieuwd of daad iets uit komt.
(Trouwens zodra dat niet meer hoefde zag ik niemand er meer mee en was ik zelf ook opgelucht :’)).
Volgens mij plannen ze wel maar max. 48u in de toekomst afspraken in en daarna nog niet. Heb ik een keer ergens gelezen, maar pin me er niet meer exact op vast.
Dit is al een aantal weken aan de gang in het Noorden. Drama met afspraken maken en uitslag enzo. Bloedirritant.
Ik erger me aan de studentenverenigingen hier. 50 besmettingen binnen een vereniging ‘maar we hebben écht geen idee hoe het komt, we hebben ons écht aan de 1,5 meter regel gehouden’. Sure Jan.