Er waren gisteren (=woensdag) al mensen in dit topic die telefonisch voor zaterdag een testafspraak hadden gepland… denk dat het online 48u vooruit is en telefonisch dus verder?
Ja dat heb ik ook gelezen inderdaad. Maar ik las gisteren dat de zaterdag dus al vol zat en dat er werd opgeroepen om niet meer te bellen voor een afspraak.
Er zijn nu weer wat theater/festivalachtige dingen gaande in de stad of staan op het programma en vind het zo sneu als alles weer moet worden afgeblazen. Het gaat ook ironisch vaak om “we mogen/kunnen weer”. Eh te vroeg gejuicht, lijkt het.
Ik hoop dat de mondkapjesplicht wordt uitgebreid. Ik ben net terug uit Duitsland en ik vind het best prettig dat je daar in openbare gelegenheden een mondkapje moet dragen. Het zorgde er ook voor dat mensen meer afstand houden. Nu ik terug ben in NL vind ik het bizar om te zien dat we hier nergens (behalve in het OV) een mondkapje op hoeven terwijl mensen op 10 cm afstand in m’n nek staan te hijgen in de supermarkt.
Ruim 65% komt dus uit je eigen kring…
Maar zolang die kringen niet luisteren en denken: maar mij overkomt dat niet, tja.
Je zou denk ik hooguit op openbare plekken (zoals campings en vakantie huizen etc) heel streng kunnen gaan handhaven. Want daar komen mensen nu zogenaamd “niet thuis”, toch in groepen samen.
Maar wat er in de achtertuin (of woonkamer) gebeurd… Dat weet niemand.
Ik ben zelf na die beelden uit “veerkracht” weer een portie extra gemotiveerd . Kunnen we dat niet verplichte kost
Op scholen maken haha
Ik vraag me ook af wat “overige familie” betekent als dat blijkbaar niet onder “thuissfeer” of de andere categorieën valt. En wat de overige 20% nog is. De categorieën zijn ook niet mutually exclusive (sorry hoe heet dit in NL)
Ik ben ook erg benieuwd wat de maatregelen worden. Ik vind het irritant dat het zo wordt aangekondigd en dat je dan twee dagen aan het gissen bent wat het kan gaan worden. Ik heb - heel egoistisch, maar het is gewoon zo - geen zin om er de hele tijd mee bezig te zijn. Een avondklok, ben wel benieuwd of dat toen in Antwerpen gewerkt heeft. Wat waren de andere maatregelen toen nog in Antwerpen toen het rood werd? Misschien dat ze zoiets doen.
Telefonisch 72 uur en online 24 uur bij de meeste GGDs volgens mij.
Vooral dit stukje is zoo herkenbaar. De verwachtiging is bij ons ook dat we pas op kantoor morgen werken zodra het vaccin er is en corona geen gevaar meer is, dus dat duurt nog zooo lang. Of ja, je mag soms een dag naar kantoor maar zonder je team om uitval van het volledige team te voorkomen, dus dat schiet ook niet op.
Tegen de tijd dat we weer normaal op kantoor morgen werken is denk ik zelfs mijn traineeship voorbij en heb ik gewoon 15/18 maanden vanuit huis gewerkt. Krijg het er elke dag moeilijker en moeilijker mee. Zit sinds juni dus in een nieuw team, nog nooit iemand van in het echt gezien en ben alweer op zoek naar een volgende opdracht wat ook weer digitaal moet.
Hoewel ik echt wel weet dat er veeeel ergere dingen zijn, vind ik het zo kut om mijn carriere zo te beginnen. Haal ook zoveel minder uit mn traineeship dan de bedoeling doordat alles in afgezwakte vorm digitaal is. En helpt ook niet dat ik eind januari naar een andere stad verhuisd ben en zo ook echt niet kan aarden.
Weet ook niet zo goed wat ik wil bereiken met de bericht, maar ik snap je gevoel zoooo goed en hoewel ik weet dat er ergere dingen zijn, voel ik me er met de dag kutter door.
Goeie vraag. Heb ik met m’n scriptie begeleidster toen weken over nagedacht en de conclusie was: laat maar in het Engels staan
Maar mocht iemand het weten: tell me
——-
Denk dat ze bedoelen met thuis dat het om feestjes oid gaat (& dus ook met vrienden etc, hoewel er op een verjaardag idd familie en vrienden kan zijn).
En met familie om je gezin ofzo? En misschien op de koffie bij opa&oma ofzo?
Ik vind het niet meer dan logisch dat dat de eerste vraag is. Ik vind het zelf prima om afstand te houden, en dat doe ik dan ook. Ik ZIE gewoon om mij heen dat anderen dat niet doen. Helaas ziet niet iedereen de noodzaak ervan in en als je geen handhaving hebt dan mist bij veel mensen toch de urgentie. Zou toch mooi zijn, een maatschappij waar mensen enkel dingen doen die goed voor ons zijn en ‘kwade dingen’ laten. Geen politie meer nodig.
Realiteit werkt gewoon anders, is jammer, maar vind het dan wel belangrijk om te weten hoe er dan gehandhaafd wordt ipv weer een rits maatregelen die niks gaan opleveren.
Ik had uiteindelijk mijn uitslag gistermiddag rond 15:00, en de dag er voor 10:00 de test gedaan! Prima wachttijd moet ik zeggen.
Ja klopt, er zijn ergere dingen! Ik wilde eigenlijk ook eerst een traineeship bij KLM doen, welke zou starten in maart. Blij toe dat ik daar niet op gewacht heb want dat feestje is niet door gegaan. Maar inderdaad, dat maakt de huidige situatie niet makkelijker
Oh ja dat is super fijn de coaching! Dat heb ik inderdaad wel wekelijks ook binnen mijn team, en dat is zooo fijn. Maar bijv heel veel trainingen op locatie gaan niet door, wat jammer is.
En ik vind vooral mezelf ook jammer, ik loop echt halve dagen te nietsen en doe alleen het hoognodige, terwijl ik weet dat ik op kantoor veel meer zou doen want je moet jezelf toch bezig houden daar. Maar durf dit ook niet aan te geven want dat staat ook weer zo stom, alsof ik een klein kind ben die controle nodig heeft (ben ik dus wel gewoon). M’n team vindt alles heel goed wat ik doe en heeft me aangeboden of ik niet gewoon wil blijven ipv weer door te rouleren terwijl ik enkel denk “zouden jullie nog steeds blij zijn als jullie wisten wat ik allemaal nog meer thuis doe tijdens werktijd naast mn werk?”
Ik denk dat dat misschien even effect heeft maar uiteindelijk wordt iedereen een beetje blind voor dat soort dingen heb ik het idee. Bijvoorbeeld ook dat in winkels en restaurants bestickering zit waar je wel en niet mag komen, dat werkte eerst nog wel maar nu niet meer.
Maar ik ben het wel met je eens dat er nu eigenlijk naast de persconferenties te weinig “zichtbaar is”, volgens mij zou het ook best op te lossen moeten zijn in communicatie en educatie. Zou goed zijn als een marketeer of reclamemaker zich daarover zou buigen voor de overheid, als je die kennis goed inzet kan je daar wel mensen mee beïnvloeden (op een goede manier) maar dat gebeurt misschien ook al wel. Ik ben het gewoon met je eens dat er niet heel consequent wordt nagedacht over de communicatie terwijl dat zo’n sterk middel kan zijn, alleen een persconferentie (hoewel daar vast ook door persvoorlichters etc. over nagedacht wordt) gaat het verschil dus niet (meer) maken.
ik ben echt zo ontzettend geirriteerd. Ik werk in een van de sectoren die tot het laatst dicht moest blijven, en wij zijn echt heel alert op hoestende/snotterende mensen, omdat de ‘activiteit’ zich in een ruimte afspeelt (sorry beetje vaag ivm herkenbaarheid). Nu was er een vrouw tijdens de activiteit echt een paar keer stevig aan het hoesten, dus ik heb haar na afloop erop aangesproken of ze echt zelf haar verantwoordelijkheid wil nemen hierin. Helemaal boos, ze wil nu haar lidmaatschap opzeggen, want ze hoest ‘altijd’. Ik vind het echt heel lastig om hiermee om te gaan, want eerlijk gezegd denk ik dan ja echt kut voor je, maar nu is het gewoon even niet anders. Maar aan de andere kant, als je astma bijvoorbeeld hebt, dan ben je dus best beperkt nu in je mogelijkheden. Vind het echt een lastige tijd en vooral heel irritant dat ik voor mijn gevoel een soort van bewaker moet spelen.
Ik werd zojuist gebeld voor bron en contractonderzoek, maar enkel om een tijdlijn te krijgen van 2 weken voor de eerste klachten, mijn besmettelijke periode tot nu en de plekken waar ik ben geweest. Ik moet nu met advies van hen zelf mijn contacten bellen omdat er niet voldoende capaciteit is om dat allemaal door de GGD te laten doen. Dat lijkt mij ook wel een signaal dat het te ver oploopt. Gelukkig hoefde ik alleen werk en 1 vriendin te bellen.
Ik moet vanaf de dag dat de eerste klachten begonnen 7 dagen + daarna nog 24u klachten vrij in quarantaine. Heeft iemand literatuur waarom het aantal dagen is ingekort van 14 naar 10 naar 7+24u klachten vrij?
Het is voor personen met Corona altijd 7 dagen + 24 uur klachten vrij geweest. Voor personen zonder klachten (asymptomatisch) met Corona zelfs maar 72 uur. Die 10 dagen quarantaine zijn voor mensen die in nauw contact geweest zijn met iemand die positief is getest, voorheen was dat 14 dagen. Sterkte! Hopelijk voel je je snel weer beter!
Ik ben vandaag weer voor het eerst aan het lesgeven op het ROC. Ik geef zangles en moet zeggen dat het toch wel spannend is. Leerlingen vergeten soms een beetje afstand te houden en dan moet ik ze vragen om terug te gaan naar hun plek. Voel me toch niet heel comfortabel
Ik hoop niet dat de sportschool weer dicht gaat. Ik kan beter in de sportschool zijn dan in de supermarkt. Daar vallen mensen figuurlijk over me heen
Ik denk dan altijd dat geef je dan toch zelf ook van tevoren aan en dan vraag je of je nog welkom bent. Ik heb zelf huisstofmijtallergie. Dus ik weet van mezelf de eerste paar uur als ik uit bed kom dan hoest en nies ik standaard. Hoeveel moeite kost het om dat even aan te geven. Dat maakt het ook makkelijker voor de organisatie en voor jezelf.
Ja maar ze weet gewoon dat ze verkouden is heb je dat stukje gemist ofzo?