Coronatopic #5

Oh ik reageerde alleen maar op je vraag wat ik van baanzekerheid merk.

2 likes

Ja dat kan ik me heel goed voorstellen. Beter handhaven zou dan sterker zijn. Want als die branche nog een keer zo hard wordt geraakt
 denk ik dat er vele om gaan vallen (hier ook wat vrienden die in de horeca zitten en 1 met een zestal eigen restaurants).

@Broodrooster mehhh wat kak :frowning: hopelijk blijft het een beetje te behappen qua werkdruk voor jullie!

Ik hoorde net op het NOS journaal, dat de maximale groepsgrootte van 100 naar 50 mensen gaat. Dus ook voor bruiloften e.d.
En dat cafés vanaf 1.00 uur dicht moeten, en dat al vanaf 0.00 uur het licht in de cafés aan moet.
Dat ze dit morgen gaan communiceren tijdens de persconferentie.

3 likes

Ja, hier ook het artikel!
Moet wel lachen om de lampen aan. Net zoiets als je op bezoek bent en de lampen gaan uit/ gastheer komt in z’n pyjama naar beneden. You don’t have to go home, but you’ve got to get the hell outta here.

15 likes

Ben benieuwd of ze ook binnen sporten gaan aanpakken e.d.
Mijn sport competitie begint volgende week maar ik heb er een hard hoofd in.

Zou dit iets helpen? Het komt op mij erg minimaal over

6 likes

Oke ben benieuwd hoe jullie over het volgende denken. Ik vind het echt mega raar.

Een vriendin van mij volgt een opleiding in Antwerpen. Zelf woont zij in NL, vlak over de grens. Nu begint die opleiding weer langzaamaan op te starten. En moest zij bijvoorbeeld afgelopen week verplicht bij een collega aanwezig zijn.
Terwijl als ik het goed heb begrepen, mensen uit Noord-Brabant (NL) door de belgische overheid geadviseerd worden om 10/14 dagen in quarantaine te gaan zodra ze in België komen en andersom precies hetzelfde. Maar komende week moet ze verplicht weer een dag naar collega.
Dit slaat toch nergens op, of zie ik het helemaal verkeerd?

Echt superlastig voor je en stom dat ze boos wordt, jij kan er ook niks aan doen! Ik ga door m’n astma soms ook hoesten bij het sporten maar gelukkig vertrouwde groep, dus die weten dat ik voor Corona ook al astma had :joy:

Als je studeert of werkt kun je een verklaring aanvragen en mag je gewoon heen en weer. Waarom de college verplicht is, geen idee. Misschien is het echt niet mogelijk dat het online gegeven wordt?

2 likes

Oh ja, daar had ik niet bij stilgestaan. Dat er zo’n verklaring is. Niet dat ze die heeft, maar zou ze wel aan kunnen/moeten vragen.
Ja, dat collega was gewoon een hoorcollega zei ze, maar daar zal vast een reden voor zijn inderdaad.
Vroeg me vooral af hoe dat met die quarantaine zat, maar dat ‘los je op’ met zo’n verklaring.

Mijn vriend z’n nieuwe klus is in Leiden en hij moet iedere dag heen en terug een uur met de trein.
Nu wist ik wel dat het weer drukker was in de trein en dat volledige afstand houden niet ging, maar hij vertelde net dat alle stoelen bezet zijn op de terugweg en ook de tussenstukken helemaal vol staan.
Pfft ik hoop dat zo’n mondmasker maar vooral heel veel tegenhoudt
 (hij moet ook echt de trein naar dordt dus via den haag, delft en Rotterdam. Lekker langs alle broedhaarden)

Ja die trein is echt horror, altijd druk :sob:

Ik werk zelf in de bruiloften branche en ik kan je verzekeren; niemand houdt zich aan die 1,5 meter afstand en ook de trouwlocaties handhaven niet. Er is de afgelopen 6 maanden nog geen enkele locatie geweest (en geloof me, ik zie er veel want ‘doe’ veel bruiloften) die heeft gezegd: zitten en blíjven zitten. Mensen lopen rond alsof er niks aan de hand is. Niks geen vaste plaatsen, niks geen 1,5 meter
 Het verbaasd me allemaal niks dit, en om heel eerlijk te zijn hebben we dit echt aan onszelf te danken. Want hoe graag je als individu toch graag die afstand wil, het is onmogelijk als de rest om je heen zich er niet aan houdt. Dan gaat die grootste-horeca-uitbater weer in de media zitten zeiken van “de horeca heeft het weer gedaan en kabinet Rutte zal wel trots zijn, dit is de doodsteek”, maar de meeste horeca doet geen piep aan alle maatregelen.

15 likes

Wat fijn dat ze negatief getest is!
Maar moet je als scholier dan geen afstand houden? Of begrijp ik je nu verkeerd. Op scholen is toch ook alles ingericht voor 1.5m afstand etc.?

1 like

Ah oke! Ja ik lees wel eens mee op het forum in het topic werken in het onderwijs. Daar lees ik ook vaak dat afstand houden best lastig is

1 like

Ik vraag mij af of er dan niet juist meer huisfeestjes komen als de kroegen vroeger dicht gaan. Iedereen die dan om 00:00 uur denkt gezellig bij Jeroen verder borrelen zonder afstand met 10 man op 40m2

7 likes

WĂĄt? Dat je bij jezelf denkt nah wat overdreven a la, maar je zo uiten tegenover iemand die haar werk doet? Wtf.

Lijkt me zo onwijs frustrerend.
Dan let je in je privé leven bijvoorbeeld zo goed op, afstand houden etc. Om vervolgens op je werk met deze situatie geconfronteerd te worden.
Sommige docenten hebben natuurlijk ook geen vast lokaal (althans in mijn tijd haha), dus dan moet je ook nog steeds verhuizen.

Zie nu je edit, maar dan zou ik eigenlijk denken van aat de leerlingen op de gangen etc. ook een mondkapje op zetten voor jullie bescherming.

Ah gefeliciteerd! :blush: Maar inderdaad heel krom. Voor je gevoel in ieder geval, want de cijfers qua besmetting op deze manier ken ik niet.

Wel fijn dat ze die leswisseling zo hebben aangepakt. Is in ieder geval iets.

@betty valt wat voor te zeggen. Maar denk wel dat het RIVM adviseert om 1.5m afstand te houden. Dus als dat niet blijkt te lukken ten allen tijden

1 like

Ja, zo denk ik er ook over. Is de persco trouwens om 19:00 uur weer?

1 like