Ik zou zoooo pissig zijn als ik een belletje krijg van iemand die ik een dag geleden gezien heb van hee ik heb Corona.
Dan weet je dus dat ze een test hebben gedaan maar gewoon schijt hebben gehad in de tussentijd. Kom op zeg het is 48!!! uur.
Ik snap haar en haar ouders echt niet. Zelfs al zou zij denken âfuck itâ dan zouden haar ouders haar moeten tegenhouden en niet juist met haar op stap gaan.
Ik krijg soms echt het gevoel dat mensen écht niet door hebben dat ze geen afstand houden?
Een meisje dat ik ken heeft een feestje met 10 man gegeven in een binnentuin van een appartementencomplex, en nu loopt ze te mopperen op social media dat haar buren klagen dat er geen afstand was en dat dat echt niet kon etc. etc⊠âWe hebben echt netjes afstand gehouden hoor!â Maar ik zag fotoâs van dat feestje voorbij komen, en ze hielden ook echt geen afstand? Dicht op elkaar kruipen met selfies, armen om elkaar heen.
Is het niet gewoon zo dat mensen nu zichzelf laten geloven dat ze alles netjes doen, maar dat het gewoon toch niet gebeurt? Soort per ongeluk?
Ik heb wel het idee dat mensen denken dat ze afstand houden, maar dan is dat gewoon niet zo. Dat als ze op een afstandje zitten/staan het wel goed is, maar je me kan aanraken is dat geen 1,5 meter.
Ik vraag me af of ik dat zelf ook heb bij anderen, dat ik denk ja dit is goed zo en dat ze denken ga nog wat verder weg staan stom wijf!
ja precies. Wat ik dan wel lastig vind is, stel het is duidelijk dat die persoon (zoals jij) geen coronagerelateerde klachten heeft, om te bepalen of diegene mee mag doen. Ook als is het misschien geen corona, het is wel vervelend als iemand hoest en ik snap echt heel goed dat het mensen een onveilig gevoel geeft. Ik persoonlijk wil dan ook mensen weigeren (better safe than sorry) maar mijn baas staat hier anders in blijkbaar dus dat is wel lastig.
Toch fijn dat vandaag al 2x de leuningen van mn bureaustoel zijn schoongemaakt hier op kantoor. Ik was al bang dat ik mezelf gedurende de dag zou besmetten.
Ik sprak net een zakelijke klant, we hadden dinsdag een face to face afspraak. En hij niesde aan de telefoon zei hij hihaho het is geen corona want ik heb maandag een test gedaan. Ik zo eehm ok maar we hadden dinsdag een meeting (gelukkig wel buiten)
En daarna ja ik woon vlak bij de test straat dus dit was al mijn 4e test of zo. Ik zo heb je klachten dan? Nee. Waarom test je dan? Ja ik woon zo dichtbij lekker makkelijk wel.
Eehm gast als heel Nederland zo denkt dan lopen de wachttijden wel op ja én als je test ga dan niet met mensen afspreken tot je de uitslag hebt
Een vriendin is twee weken terug positief of corona getest. Vandaag belde ze de GGD omdat ze nu alleen nog maar een beetje een schrale keel heeft. De GGD zegt nu dat dit oke is en ze weer naar buiten mag. Ik vind dit toch wel een beetje vreemd en eng? Wat vinden jullie?
De GGD zal het wel beter weten dan een stel leken op een forum, dus ik vind eigenlijk niet dat wij hier iets van moeten vinden.
Nou inderdaad. Er zijn mensen in mijn omgeving die daardoor dagenlang thuis zitten, omdat op korte termijn een afspraak niet mogelijk is.
Voor mij niet zoân probleem, maar als je een baan hebt waarin je niet thuis kan werken is het een ander verhaal.
Zolang je geen slijm ophoest is het oké. De droge hoest en keel zal nog een tijd aanhouden.
Oh nou ik bedoelde meer van âkan iemand uitleg geven hoe dit zitâ of âheeft iemand ander advies gekregenâ. Vind het namelijk nog best eng om haar nu meteen te zien, maar zij wilt het wel graag (snap ik ook wel na twee weken thuis)
Ik vind het steeds spannender worden. Alsin zoveel besmettingen. Op mijn werk wordt het ook steeds spannender door reorganisaties e.d.
Ik ben klaar met corona net zoals iedereen helaas is corona nog niet klaar met iedereen.
Ik heb in mijn naaste kring zo goed als geen zelfstandigen. Maar een handjevol die het als side hustle hebben en 2 die het wel fulltime doen en dan voornamelijk in bedrijfsondersteuning en dat schijnt wel te lopen!
Mijn besties en ikzelf zitten o.a. in het onderwijs, ggz, bankwereld/hypotheken, gemeentes, transport en verzekeringen. Iedereen werkt eigenlijk op/in een kantoor (ofja nu thuis he) of school en voor zover ik weet hoeft niemand momenteel te vrezen voor ontslag. Eentje heeft zelfs laatst in korte tijd nieuw werk gevonden, gewoon administratief werk bij een bedrijf in de buurt.
Ik ben mijn baan in een branche die wel hard geraakt is (iets met evenementen) kwijt geraakt. Als soort van godswonder heb ik wel vrij snel een nieuwe baan gevonden in een hele andere branche waar geen onzekerheid is. Dat bedrijf heeft natuurlijk wel wat gemerkt van de coronacrisis en het is niet allemaal hosanna, maar ze nemen nog gewoon nieuwe mensen aan en niemand hoeft (om deze reden haha) te vrezen voor zijn of haar baan gelukkig.
Ik merk in de omgeving (gelukkig) vrij weinig.
Voordeel is wel dat ik, mijn vrienden en familie bijna allemaal in de provincie Groningen wonen, waar dus relatief weinig besmettingen zijn. Iedereen die ik ken werkt op dit moment dan ook gewoon zoals normaal op kantoor. Veel van onze vrienden en familie werken op grote fabrieken (energiesector of andere productieprocessen), bij de Gemeente of in de bouw. Een aantal in de zorgsector. Ik hoor bij niemand vervelende verhalen over mogelijke ontslagen.
Zelf werk ik op een MKB accountantskantoor en heb het juist extra druk met alle extra formulieren en aanvragen. Wel hebben we veel horeca klanten. Als die allemaal omvallen dan komt mijn baan wellicht wel in het gevaar, maar tot nu toe gaat het nog aardig âgoedâ.
Oke, mijn vriend kreeg vandaag zijn positieve uitslag binnen (gingen we al vanuit), maar toen vroegen we de GGD of ik nadat mijn isolatie + 24u klachtenvrij weer aan het werk mag. Zei ze ja. Ik dacht, huh. Dat kan toch niet. Mijn vriend is nog hartstikke besmettelijk en ik wil het niet meenemen naar mijn werk. Dus ik ging ook naar de infolijn bellen en daar zeggen ze dus nee. Ik word zondag sowieso nog een keer gebeld en dan ga ik het nogmaals heel goed vragen en aangeven dat ik al twee verschillende antwoorden heb gehad.
Het zal wel op zoiets neerkomen denk ik, ik zou ook niet weten wat anders? Geloof niet dat ze dingen weer compleet gaan dichtgooien
Hmm. Ik begrijp dat ze het binnen vitale beroepen overwegen. Ik heb geen vitaal beroep en toch hebben ze er voor gekozen.
Ik woon ook in delft en het is echt vreselijk wat medestudenten doen. Feestjes met 100 mensen op elkaar, naar het buitenland zonder in quarantaine te gaan, zelfs na contact met positief geteste mensen gewoon naar feestjes gaan moet er echt van janken, ik werk met hele kwetsbare mensen dus wil heel voorzichtig doen maar je weet nooit wat anderen uitspoken