Coronatopic #5

Dat we dit nou niet bedacht hadden toen we ons vanochtend afvroegen wat voor maatregelen er zouden komen

25 likes

Hè bah, krijg net een berichtje dat op werk de covid unit weer open gaat (Brabant). SEH stroomt vol met de Corona patiënten die erg benauwd zijn. Zo geen zin in al die covid patiënten. Het worden 4 ellendige drukke maanden op de IC zonder plassen of koffie drinken.

9 likes

Ja lees het op meer plekken. Snap het eigenlijk niet zo goed, want echt een klein percentage van de besmettingen komt daarvandaan. Meesten gewoon in thuissituaties/ huisfeesten etc. Lijkt me dat dat alleen maar groeit eerlijk gezegd, maar goed. We zullen het zien.

Jeetje wat een klote zooi! Heel veel sterkte voor jou en je collega’s.
Het zijn loze woorden, dat begrijp ik. Maar meer kan ik ook niet. Behalve persoonlijk aan de regels houden. En dat doe ik ook.

Veel sterkte! Ik hoop dat het niet zo een drama word als destijds, lijkt me mega veel vergen van al het personeel.

Zou het niet zo kunnen zijn (speculeren dit hoor) dat ze hopen dat beperkingen in de horeca de ogen van mensen weer doen openen mbt de ernst? De thuissituatie En wat er binnenshuis gebeurt kun je moeilijk controleren en in principe kunnen we buiten de deur alles weer. Ja we moeten reserveren en afstand houden, maar er wordt amper gehandhaafd en daardoor krijgen veel mensen misschien het idee dat het wel meevalt dus thuis ook wel allemaal kan?

Ergens ben ik bang dat het niet meer te stoppen is. Blijkbaar zijn mensen in augustus weer begonnen met doen wat ze wilden. We leven al 6 maanden in deze situatie, als je nu nog de ernst niet inziet gaat dat ook niet meer gebeuren. Maar wellicht ben ik wat pessimistisch ingesteld.

2 likes

Sterkte voor jou en je collega’s!

Ik heb deze maand een vast contract gekregen. Er worden ook nog ‘gewoon’ mensen aangenomen. Ik werk in de vastgoedsector overigens.

2 likes

Mijn sector heeft het heel erg zwaar en ik heb samen met met collega’s geen baanzekerheid.

Oh ik reageerde alleen maar op je vraag wat ik van baanzekerheid merk.

2 likes

Ja dat kan ik me heel goed voorstellen. Beter handhaven zou dan sterker zijn. Want als die branche nog een keer zo hard wordt geraakt… denk ik dat er vele om gaan vallen (hier ook wat vrienden die in de horeca zitten en 1 met een zestal eigen restaurants).

@Broodrooster mehhh wat kak :frowning: hopelijk blijft het een beetje te behappen qua werkdruk voor jullie!

Ik hoorde net op het NOS journaal, dat de maximale groepsgrootte van 100 naar 50 mensen gaat. Dus ook voor bruiloften e.d.
En dat cafés vanaf 1.00 uur dicht moeten, en dat al vanaf 0.00 uur het licht in de cafés aan moet.
Dat ze dit morgen gaan communiceren tijdens de persconferentie.

3 likes

Ja, hier ook het artikel!
Moet wel lachen om de lampen aan. Net zoiets als je op bezoek bent en de lampen gaan uit/ gastheer komt in z’n pyjama naar beneden. You don’t have to go home, but you’ve got to get the hell outta here.

15 likes

Ben benieuwd of ze ook binnen sporten gaan aanpakken e.d.
Mijn sport competitie begint volgende week maar ik heb er een hard hoofd in.

Zou dit iets helpen? Het komt op mij erg minimaal over…

6 likes

Oke ben benieuwd hoe jullie over het volgende denken. Ik vind het echt mega raar.

Een vriendin van mij volgt een opleiding in Antwerpen. Zelf woont zij in NL, vlak over de grens. Nu begint die opleiding weer langzaamaan op te starten. En moest zij bijvoorbeeld afgelopen week verplicht bij een collega aanwezig zijn.
Terwijl als ik het goed heb begrepen, mensen uit Noord-Brabant (NL) door de belgische overheid geadviseerd worden om 10/14 dagen in quarantaine te gaan zodra ze in België komen en andersom precies hetzelfde. Maar komende week moet ze verplicht weer een dag naar collega.
Dit slaat toch nergens op, of zie ik het helemaal verkeerd?

Echt superlastig voor je en stom dat ze boos wordt, jij kan er ook niks aan doen! Ik ga door m’n astma soms ook hoesten bij het sporten maar gelukkig vertrouwde groep, dus die weten dat ik voor Corona ook al astma had :joy:

Als je studeert of werkt kun je een verklaring aanvragen en mag je gewoon heen en weer. Waarom de college verplicht is, geen idee. Misschien is het echt niet mogelijk dat het online gegeven wordt?

2 likes

Oh ja, daar had ik niet bij stilgestaan. Dat er zo’n verklaring is. Niet dat ze die heeft, maar zou ze wel aan kunnen/moeten vragen.
Ja, dat collega was gewoon een hoorcollega zei ze, maar daar zal vast een reden voor zijn inderdaad.
Vroeg me vooral af hoe dat met die quarantaine zat, maar dat ‘los je op’ met zo’n verklaring.