Erg benieuwd naar de maatregelen van vanavond, of we horecatoerisme gaan krijgen. De twee dorpen naast ons vallen net onder Kennemerland (wel maatregelen) en waar ik woon is het een andere veiligheidsregio.
Ik moet zeggen dat ik drie weken geleden wat lakser werd met de 1,5m (werd in het voorbijgaan vaker 1 meter), maar door het hoge aantal besmettingen begin ik wel weer strenger en angstiger te worden. Als ik het zo lees, ben ik blij dat alle bruiloften wel achter de rug zijn in de afgelopen jaren.
Eigenlijk zou trouwen gewoon geen juridische en fiscale consequenties moeten hebben, puur een ceremonie voor de liefde. Ik kan me voorstellen dat wanneer je gaat trouwen en daarna samen een huis gaat kopen, je geen zin hebt om het uit te stellen.
Maarja als dat je reden is kan je toch ook alleen naar het gemeentehuis gaan en later een feest geven?
Waar vind ik de maatregelen per veiligheidsregio?
Die worden vanavond pas officieel toegelicht in de persconferentie.
Ik had volgende middag rond 3 uur, was ook om 10 uur getest
1977 nieuwe besmettingenâŠ
Hier: https://nos.nl/artikel/2348848-coronamaatregelen-voor-zes-westelijke-regio-s-gaan-zondagavond-in.html, deze worden inderdaad vanavond toegelicht.
Wow, dat vind ik best wel veel jonge mensen in het ziekenhuis! Is de verspreiding daar ook het grootst onder jongeren momenteel? Hoop dat ze de verspreiding weer wat tegen weten te gaan met de nieuwe maatregelen.
Ik ken ook nog steeds niemand. En woon midden tussen de âbrandhaardenâ.
Ja, ik snapte 'm - ziekenhuispatiënten met corona op dit moment. Alsnog echt veel, bijna 15% van echt jonge mensen! Ze zullen waarschijnlijk sneller het ziekenhuis weer uit zijn dan een 70- of 80-plusser, maar toch. Gaat echt de verkeerde kant op
Het coronavirus is met een kambek bezig
Ik zet altijd mijn volume fucking hard bij die perscoâs. Slaat helemaal nergens op want op normaal volume hoor ik het ook prima
Kom morgen naar het brabantse, pas maar op
Ja want je weet toch corona is zo slim. Het snapt waar de grenzen zijn, het snapt wie influencers zijn
Echt net zo dom als in maart in eerste instantie alleen maatregelen in Brabant. Dacht dat inmiddels wel duidelijk was dat dat toen niet echt heeft gewerkt.
Ik word er helemaal weer een beetje down van eerlijk gezegd
Nederland is eigenlijk te klein voor regionale maatregelen. De mensen die zich nu al niet aan de maatregelen willen houden, doen dat ook niet als je de maatregelen locatiegebonden maakt. Je kan zo van de ene naar de andere regio, zowel met OV als met de auto.
Ik ook, duidelijk dat we voorlopig nog niet van deze shitshow af zjn.
Dacht dat ie ging zeggen, bovendien zit de r weer in de maand.
Hahaha ja ik zeg precies dit net tegen mn vriend
Rutte praat echt te lang al, luistert toch niemand goed naar meer