Ik was gisteren in Maastricht en daar liepen heel veel Belgen met mondkapjes op. Werd niet raar naar gekeken oid
Gister ging ik mac halen en bij binnenkomst vroegen ze mijn achternaam en verder niks
Ik vroeg nog of ze mijn telefoonnummer niet ook wilden maar nee? Wat heeft het dan voor zin om alleen een achternaam achter te laten. Dan kan je net zo goed niks doen lijkt me.
Oh bij ons was dat wel anders. Je moest aan je tafeltje de qr code scannen en zo je gegevens achter laten. Of iedereen dat doet, is een tweede. Maar jij ging alleen afhalen? Misschien dat het dan anders is.
Oh misschien is dat het ja. Dat zodra je aan een tafeltje gaat zitten je op dat moment wel nog meer info moet achterlaten
Ik heb al drie keer gebeld met ggd, bij de laatste twee keer hoor ik ineens helemaal niets. Geen muziekje of personen, maar ik word niet opgehangen
haha que??
Ik was gister voor het eerst in een half jaar in een grote stad in Brabant en vond het echt heftig. Ben sowieso mensenmassaâs niet mee gewend maar alle jezus wat druk en veel en dicht op elkaar 
Ik was vorige week even in Utrecht, gehaald wat ik moest hebben en weer omgedraaid. Meine gute.
Ik voelde mij sinds vrijdagavond opeens super beroerd, keelpijn, verkouden, koorts, hoesten. Gisteren een afspraak gemaakt om te testen, kan morgen terecht. Ben benieuwd naar de uitslag. Maar van alle klachten is nu nog maar een lichte loopneus over dat is wel fijn.
Gisteren een uitvaart gehad.
Eerlijk gezegd ben ik echt stom verbaasd.
Iedereen zat gewoon hutje mutje in de banken en na afloop bij âde koffietafelâ leek het alsof corona niet bestond.
Ik en mijn vriend bleven een beetje apart staat, aangezien wij ons netjes aan alle regels proberen te houden. Maar ik voelde me zo opgelaten omdat verder iedereen wel zo ongeveer in elkaar stond.
Ik keur het niet goed maar ik vind het wel heel begrijpelijk.
Ja, dat is ook zeker waar!
Maar ergens had ik verwacht dat dan misschien de uitvaartbegeleiders er iets van zouden zeggen. Maar dat was eigenlijk niet het geval. Zij zelf stonden er namelijk ook tussen om met mensen te praten etc.
Ik vind persoonlijk een uitvaart echt een uitzondering. Dat moet je gewoon op de manier kunnen doen die goed voelt voor de nabestaanden. Vind niet dat je dat mensen kunt ontnemen. En ik wil dan ook best weer wat vrijheid inleveren zodat een uitvaart een uitzondering kan blijven.
Ik ook!
Ik was gisteren in Uden on uit te eten (een van dé brandhaarden toen). Maar echt het restaurant zat gewoon helemaal vol zonder enige inachtneming van de maatregelen? Wij zaten op het terras en dat was ook vol en wij met 4 meiden aan een tafel en dat werd gewoon toegestaan. Wij zijn ofc zelf met 4 aan een tafel gaan zitten, maar daarvoor ook in de auto en een escape room dus dan kan een terras in de buitenlucht ook wel XD. Maar ik schrok wel van het binnen??
Als iedereen er over denkt âNou dit kan dan ook welâ, dan krijg je inderdaad zulke taferelen. Je schrikt dus van een vol restaurant terwijl je er zelf aan hebt bijgedragen.
Je schrok van iedereen die het net zo fout deed als jijzelf?
Ja, dat ben ik zeker met je eens.
Maar voor we naar de koffietafel gingen werd dus wel gezegd dat het gezin geen knuffels, handen etc. wilde i.v.m. Corona. Vandaar dat mijn verwachtingen wat anders waren denk ik.
Ik heb tot nu toe geen horeca van binnen gezien, ben alleen nog op terrassen geweest. Bij ons hier in de stad is het ene terras streng met max 2 personen per tafel en bij de ander zitten er 6/8/10. (Uden is niet mijn stad, was er nog nooit geweest zelfs)
En ja ik ben zelf ook met 4 man aan een tafel gaan zitten, ik heb gewoon gereserveerd voor 4 buiten waarbij aangegeven dat we niet van een huishouden waren. Wij zijn dus buiten aan die tafel gaan zitten. Buiten stonden iig de tafels van verschillende gezelschappen wel ver genoeg uit elkaar, maar daar zaten dan steeds 4 personen per tafel. Binnen was het echt gewoon hutjemutje met partijen van soms wel 10 elleboog aan elleboog aan een tafel. Van een terras denk ik zelf: buiten, ok dat vind ik minder bezwaarlijk om dan met 3 anderen die ik goed ken een tafel te delen (sue me
) maar binnen zo druk? Echt niet dat daar een ander luchtverversingssysteem is geĂŻnstalleerd over de laatste paar maanden. Ik ben ook vooral niet voornemens in de winter binnen ergens te gaan eten, omdat ik dat gewoon niet zie zitten met vreemden in een afgesloten en slecht geventileerde ruimte.