Nou nee? Ik weet er niks vanaf en geloof over het algemeen wat er gezegd wordt door de mensen die er verstand van hebben. Maar misschien ben ik dan gewoon goedgelovig
De hele wereld had last van een groot tekort aan maskers. Ze werden in China gemaakt. Alleen toen de productie weer werd opgestart werden er gigantische partijen voor een hogere prijs verkocht/gedoneerd door China.
Gaat de verontwaardiging ook niet vooral over het feit dat je daarmee zorgmedewerkers bewust een situatie hebt ingestuurd die niet veilig voor hen was. Want dat is hetgeen wat ik schokkend vind.
En ik snap dat ze hamsteren van mondkapjes wilden voorkomen. Maar het gaat mij erom dat het RIVM altijd zegt onafhankelijk advies te geven en dat blijkbaar toch niet heeft gedaan. Dat draagt niet bij aan de soms al wankelende geloofwaardigheid. Ik weet ook niet wat ze dan wel hadden moeten doen. Maar ben ook geen bestuurder. Wel ambtenaar en zou het verschrikkelijk vinden als ik advies moet geven over iets en dan alvast het moet aanpassen vanwege een politiek standpunt. (Dat moet je soms een beetje maar iets wat gewoon niet klopt ergens in zetten heb ik gelukkig nog niet mee gemaakt.)
Kinderen tot 12 jaar (BS leeftijd) mogen dus met klachten naar school. Dus kinderen van 12 jaar op het VO mogen dat niet?
Tot/tot en met verwarring!
Tot 13 jaar zei hij toch? Volgens mij heeft hij niks gezegd over onderscheid PO/VO
Huh hoezo weet je zo zeker dat het geen corona is en weiger je te testen
Persco: deze en deze veiligheidsregioâs komen na de persco met aanvullende maatregelen.
Veiligheidsregio: nee hoor.
Vind het zo vaag allemaal, voelt toch als halfbakken maatregelen. In mijn regio dus iig geen andere maatregelen nog.
Stel dat jij het wel hebt, dan kan jij het wel met jouw baby doorgeven aan bijvoorbeeld de PMâers bij je baby op de groep he?
Maar ondertussen weten we toch dat volwassenen zich wel moeten testen bij verkoudheidsklachten? Een gezin bij mij op school had de moeder en de kinderen een negatieve uitslag, maar de vader wel positief. En zij werken ook alleen maar thuis.
Waar heb je dit gevonden? Ik zoek de info voor een andere regio maar kan op rivm en rijksoverheid niks vindenâŠ
dit is wel een handig overzichtje https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/dit-zijn-de-extra-coronamaatregelen-van-de-risicoregio-s~a9d9810e/
Aanvullende maatregelen per regio staan op de websites van de veiligheidsregioâs. Dit is een overzicht van alle regioâs en links naar hun websites:
Ik wil mij laten testen. Via de site staat er dat er geen test locaties in mijn buurt zijn. Ik heb echter de postcode van mijzelf, vriend, en het ziekenhuis (wat een test locatie is) gebruiktâŠ
Is er dan gewoon geen plek?
Edit: haha net weer geprobeerd, 100 km verder op is plek
Je weet toch helemaal niet zeker of je het echt van je baby hebt? Misschien heb jij het wel en ergens anders opgelopen.
Ja dit zocht ik, dankje!
Bellen is beter. (Maar dat zal nu wel niet meer kunnen.)
Had ik ook. Wanneer ik belde kon ik 4 dagen later wel in mijn eigen stad terecht.
Vriendin van mij heeft 3 positieve geteste vrienden, daarmee was ze vorige week op een dansfeestje en vanavond is ze terwijl die mensen corona hebben met hun naar een ander feestje. Ik zei dat ik dat vreemd vind en mega onverantwoordelijk maar ze zegt dat corona maar onzin isâŠ(vroeger was ze heel strikt)
Hoe kunnen mensen zo veranderen?
Ja, want ze zijn behalve verkouden en wat keelpijn verder niet ziek. Bizar hé