Coronatopic #5

:exploding_head: :exploding_head:

2 likes

Voor dit soort mensen zou je toch graag een kliklijn willen hebben :rage::rage::rage:

20 likes

:o_o:

Ik vraag me nu af hè. Als iemand die corona heeft zo naar een feestje gaat en daar mensen aansteekt. Dan kan je toch spreken van voorwaardelijke opzet? Theoretisch gezien zouden deze mensen dan toch aangeklaagd kunnen worden voor (zware) mishandeling als uit het bron- en contactonderzoek komt dat zij aanwezig waren op die locatie?

30 likes

Ja het is echt bizar, ik snap er zelf ook echt niets van, ook omdat ze heel secuur ermee was. Vind het ook echt niets voor haar maar ze deed er zo lacherig over en zei ja groepimmuniteit is ook belangrijk. Nou als er volgende week weer een uitbraakje komt uit die buurt dan weet ik waar het vandaan komt.

1 like

Ja denk ik wel, die mensen die toen gespuugd hadden met dreiging van corona (en het niet eens hadden) waren ook vervolgd.

Volgens mij word je in principe gebeld, tenzij je zelf al online de uitslag hebt bekeken dan bellen ze niet meer. Online staat het er eerder op dan dat ze je weten te bellen.

1 like

Ik kreeg een mail dat de uitslag erop stond.

2 likes

Ohja! Dit was ik alweer vergeten. Die eerste weken corona zijn ook alweer 10 jaar geleden

Maar, je hoeft toch helemaal niet een mondkapje op als je je laat testen?

Is coronatest.nl bij meer mensen down? Als ik inlog met digid krijg ik deze melding: GGDHOR ERROR

Dank je! Dan ligt het aan mij

Ik was gisteren in Maastricht en daar liepen heel veel Belgen met mondkapjes op. Werd niet raar naar gekeken oid

1 like

Gister ging ik mac halen en bij binnenkomst vroegen ze mijn achternaam en verder niks :o_o: Ik vroeg nog of ze mijn telefoonnummer niet ook wilden maar nee? Wat heeft het dan voor zin om alleen een achternaam achter te laten. Dan kan je net zo goed niks doen lijkt me.

1 like

Oh bij ons was dat wel anders. Je moest aan je tafeltje de qr code scannen en zo je gegevens achter laten. Of iedereen dat doet, is een tweede. Maar jij ging alleen afhalen? Misschien dat het dan anders is.

Oh misschien is dat het ja. Dat zodra je aan een tafeltje gaat zitten je op dat moment wel nog meer info moet achterlaten

Ik heb al drie keer gebeld met ggd, bij de laatste twee keer hoor ik ineens helemaal niets. Geen muziekje of personen, maar ik word niet opgehangen

haha que??

Schijnbaar is het nieuwe normaal nu ook een ding bij kleding. :grimacing:

2 likes

Ik was gister voor het eerst in een half jaar in een grote stad in Brabant en vond het echt heftig. Ben sowieso mensenmassa’s niet mee gewend maar alle jezus wat druk en veel en dicht op elkaar :sob:

Ik was vorige week even in Utrecht, gehaald wat ik moest hebben en weer omgedraaid. Meine gute.