Coronatopic #5

en @midheavenmoon, @Chuckie, @mikselke, @Molotov, @marley, @DahliaDavin en @Suikerklontje
Heel erg bedankt voor jullie lieve reacties! Die helpen me ook om mezelf wat serieuzer te nemen. Ik denk misschien dat ik toch wel hulp ga zoeken voor het mentale aspect. Ik merk dat ik vooral vaak overvallen word door het idee ‘ik had er ook niet meer kunnen zijn’ en dat is moeilijk te relativeren omdat het echt zo is. Maar ik vind het ook wel lastig omdat die situatie al vier maanden geleden is… Ik ben niet zo actief op het forum, omdat mijn hoofd gewoon ontzettend vol zit met alles. Ik heb wel veel aan jullie steun (gehad, zeker in het begin ook) en ben daar echt heel dankbaar voor.
En om toch nog positief af te sluiten: Ondanks alles heb ik wel mijn bachelor én premaster kunnen halen!
Heel veel liefde voor jullie!

49 likes

Ze werkt al meer uren dan op haar contract. Normaal gaat ze elk jaar een paar keer naar familie in het buitenland, ook vanwege haar reuma. Maar vanwege Corona kan dat dus niet en nu al helemaal niet nu ze al handen tekort komen op de afdeling.

Zeker doen, want het is niet niets allemaal! En wat knap van je! Gefeliciteerd daarmee, mag je echt heel trots op zijn!

Hier gaan de carnavalsclubs wel gewoon wagens bouwen… Geen idee hoe ze carnaval willen doen, optocht zou ik nog wel voor me zien. Maar ik hoef geen optocht als de rest van 't feestje niet kan

1 like

Zeker doen hoor! En je zegt al 4 maanden geleden, maar het is ook pas 4 maanden geleden he. Gun jezelf hier ook tijd in om te verwerken.

En wat knap joh dat je dat ook nog even hebt gedaan!! Gefeliciteerd :muscle:

Ik heb sinds vandaag last van wat slijm in mijn keel, ik hoest af en toe om dat los te krijgen, maar dat komt dus niet vanuit m’n logen en is ook geen droge hoest. Ik ben verder niet verkouden (neus is gewoon helemaal open) en heb geen keelpijn of andere klachten.

Valt dit nou ook onder verkoudheidsklachten waarmee je je moet laten testen, of is dat pas als je neusverkoudheid en/of keelpijn hebt? Ik vind het op de rivm website niet helemaal duidelijk, daar staat namelijk “verkoudheidsklachten zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn en hoesten”

Ik heb dat slijm in mijn keel gevoel trouwens ook vaak als ik last van hooikoorts heb, maar het ergste hooikoortsseizoen is wel over dus daarom viel het me nu wel op.

Ja

1 like

Bel je huisarts even. En ik heb in september en oktober ergste hooikoorts ever, veel erger dan in het voorjaar.

2 likes

O god ja. Ik kom van onder de rivieren en de mensen die ik er over hoor klagen vinden dat hen een grondrecht wordt ontnomen als het niet doorgaat en het suikerfeest mocht ook doorgaan dus…het is verdomme godsdienstvrijheid en traditie!!

Sure Sjak dat jij je klem zuipt aan bier en je tong in Marjan en Anneloor steekt omdat je zo’n goed katholiek wil zijn.

27 likes

Ja ik heb normaal meer last van hooikoorts in het voorjaar maar het lijkt deze september ineens wel extra erg te zijn inderdaad. Ik bel mijn huisarts liever niet met zulke ‘banale’ vragen (die hebben het al druk genoeg normaal), maar zal dat nu toch maar doen dan.

Hier ging het net zo. Ik werd ziek met koorts, hoesten, benauwdheid. Dokter gebeld maar er heerste gewoon griep dus het was allemaal niet zo spannend. Man mocht ook gewoon boodschappen gaan doen en werken als hij verder geen klachten had. Zou nu niet meer zo kunnen denk ik.

Ja gek is dat hè! Kunnen we ons nu niet meer voorstellen. Ik begin nu ook een verstopte neus te krijgen dus ga toch maar een afspraak maken om te testen. :woman_shrugging:t3:

Ik moest eigenlijk gisteren boodschappen halen maar had niet zo’n zin en dacht, ah joh dat doe ik morgen wel. Nu wel spijt van haha want ik heb bijna niks in huis :joy:

Echt bizar dat we 4 topics in ruim 2 maanden volgepraat hebben en dit topic er al sinds mei is.
Nouja misschien niet bizar, het nieuwe normaal? :stuck_out_tongue:

9 likes

Handschoenen hebben vooral geen zin als je vervolgens met je handschoenhanden aan je gezicht of je neus zit geloof ik. Of bijv. tijdens werk met je handschoenhanden op je telefoon zit en dan na werk, zonder je telefoon schoon te maken weer op je telefoon zit.

2 likes

Ik heb echt extreme hooikoorts (en wat andere allergieën) en heb me tot nu toe 4 keer laten testen. Alleen als ik andere klachten heb die ik niet herken, of als ze opeens veel erger zijn dan wat ik normaal heb, laat ik me testen. Anders kan ik letterlijk elke week ja.

Nee dat hoeft niet volgens het rivm, als je elk jaar dezelfde klachten hebt en het duidelijk diezelfde klachten zijn. Alleen als je twijfelt of als het anders aanvoelt moet je thuisblijven en testen.

Maar goed soms is het verschil gewoon best lastig, je kunt natuurlijk in principe ook én hooikoorts én corona hebben tegelijk.

1 like

Lekker Rutte :crazy_face:

Maar even serieus, wat hadden ze dan verwacht.

19 likes

Ik heb ook last van hooikoorts klachten. In het begin is aangegeven dat als deze klachten het zelfde zijn als al die andere jaren, danwel te onderdrukken zijn met medicatie dan niet testen. Dat houd ik nog steeds aan.

1 like

ik snap zijn reactie maar voel altijd zo’n intense cringe als hij iets ~provocerends~ zegt

ik merk dat ik echt zooo fucking veel frustratie voor de overheid begin te voelen. En dan niet op een conspiracy manier, maar dat ik telkens denk ‘jezus hadden jullie dit echt niet aan kunnen zien komen nee?’ En telkens maar die halfslachtige maatregelen, terwijl ondertussen zo veel mensen (waaronder ik) zo bang zijn om hun baan te verliezen als het nu echt weer doorzet. En de extreme belasting van het zorgpersoneel natuurlijk. Ben er echt ff klaar mee

20 likes