Hee ja klopt! Ik ben nog steeds niet beter. Het valt me echt tegen hoe lang het duurt, ben nu al een half jaar bezig. Maar jij dus ook…
Ik merk vooral dat alles me veel energie kost. Ik ben supersnel buiten adem en kan bijvoorbeeld niet fietsen en praten tegelijk. Ik heb ook het gevoel dat alles in mijn hoofd echt chaos is, kan niet zo goed meer denken.
Ik heb ook emotioneel een hoop te verwerken van deze tijd, merk ik. In juni ben ik (door iets semi-gerelateerds aan corona) in het ziekenhuis beland en dat was toen even kantje boord. Ik merk dat ik dat het moeilijkst vind, ik heb daar wel angsten aan overgehouden. Sowieso vind ik het lastig dat het herstel zo langzaam gaat. Het gaat echt op en neer, dat maakt me wel onzeker. Ik hoop natuurlijk wel helemaal beter te worden, maar ik merk dat ik er in mijn hoofd ook steeds meer rekening mee houd dat er wel restschade gaat zijn.
Dus niet echt een hoopvol bericht, sorry! Ik kan echt veel minder dan eerst
@midheavenmoon @Hatsmetflats ah ik vind het echt rot om te horen dat jullie zo ziek zijn geweest en er ook nog steeds last van hebben, hoop voor jullie allebei dat het snel beter gaat, veel sterkte!
Dit was al mijn 3e reactie, dus ja. Als ik het dan een derde keer uitleg ben ik wat geïrriteerd want ik snap niet hoe mensen geen verschil tussen die dingen zien. Zal nog even wat extra nuance aanbrengen: We zaten met 3 in de auto, een iemand was daar al in de buurt en reed dus zelf. Dus ik zat alleen op de achterbank.
Dat is wel shit zeg… Heb je wel goed begeleiding bij je herstel? Volgens mij zitten in NL inmiddels op meerdere plekken revalidatie instanties die veel voor corona patiënten doen!
Ik denk dat wij ook vallen over de manier waarop je het brengt.
Ik vind het echt vreselijk voor je! Dikke virtual hug.
Nou ik krijg eerst de verwijten waarom ik mij verbaas over een kotsvol restaurant terwijl ik zelf met 3 anderen op een terras zit of een escape room doe met mensen die ik ken. Ja daar verbaas ik me wel over? Want in mijn ogen zijn dat twee volslagen verschillende dingen. Maar die mening wordt dus niet echt gedeeld en dat verbaast mij ja. Men mag best reageren maar de manier waarop en de getrokken vergelijkingen schieten mij even in het verkeerde keelgat.
Iedereen loopt in enige mate risico als je bijv. boodschappen doet of je onder andere mensen begeeft. Lijkt me logisch, ik waan me ook zeker niet onschendbaar. Ik werk al 6 maanden volledig exclusief thuis, zie vooral dezelfde mensen en dan vaak in een thuis setting of 1 op 1. Ik kies er heel soms voor om met een klein groepje iets te ondernemen, dus ja nu met het fijne weer kies ik ervoor om nog een escape te doen (die we eigenlijk in maart zouden doen) en een keertje op het terras te gaan eten wetende dat ik straks weer 6 maanden nergens uit ga eten want ik ga niet binnen waar overal onbekenden zijn zitten dineren. Dat ik verschiet van het feit dat nu binnen de horeca gewoon vol zit zonder enige inachtneming van de regels mag dus kennelijk niet van de mensen hier, want ik zit ook met 3 anderen buiten op het terras. Dat vind ik belachelijk . Maar ik val in herhaling dus ik zal er verder geen woorden meer aan vuil maken, misschien tijd voor mij om dit topic te gaan skippen.
@marley ja bij de derde reactie gebruik ik het woord fuck, oh jeetje
Ik heb een handjevol mensen gezien het afgelopen halfjaar, waaronder mijn beste vriend een paar dagen geleden buiten. Helaas werd hij een dag later ziek en is hij inmiddels positief getest. Ik zit dus uit voorzorg ook tien dagen binnen (heb gelukkig geen klachten), maar ineens bedenk ik allemaal dingen waarvoor ik naar buiten zou willen. Terwijl ik anders altijd amper mijn huis uit kom wil ik nu ineens zo graag hardlopen en naar de woonboulevard (?!) en naar musea enzo haha.
Ben wel heel blij dat we buiten hebben afgesproken en afstand hebben gehouden want hij is behoorlijk ziek en ik dus niet. Maar kan ook dat hij toen niet besmettelijk was natuurlijk. Het is wel makkelijk om ervanuit te gaan dat de mensen in jouw bubbel veilig zijn en de grote massa niet, maar dat hoeft natuurlijk absoluut niet.
Van de week zaten er twee mensen bij ons op het terras en toen hoorde ik de ene doodleuk tegen de andere zeggen dat ze de uitslag van de test binnen had (op dat moment) en dat die negatief was. Echt fijn man, dat je dan naar een terras gaat?! Gelukkig pakte het goed uit, maar echt prettig dat ze ons restaurant in ‘gevaar’ brengt zegmaar…
Pff ik hoor net via via dat indirecte collega’s besmet zijn met corona… nu moet ik morgen gewoon naar mijn werk maar we hebben niks gehoord van onze directie (alles gaat via via dus ik denk dat de directie niet eens weet dat een aantal mensen het al weten). Dus geen idee wie het zijn en of ik met deze personen in dezelfde ruimte heb gestaan… en dan houden we 1.5 meter afstand maar toch worden veel spullen door meerdere mensen aangeraakt etc.
Wow maar gaan ze nog naar kantoor komen of weet je dat ook niet? Als dat zo zou zijn zou ik wel tegen mn werk zeggen: ik heb via via iets gehoord en geen idee hoe of wat maar ik ben er ff niet op deze manier
Nee weet ik ook niet. We hebben nog niks gehoord van directie dus ik weet officieel nog van niks. Ik hoop dat we straks wat horen. We zijn een basisschool waar ik als leerkracht werk maar mensen van de naschoolse opvang zijn besmet. Die mensen zien wij ook en zij hebben veel contact met kinderen en zitten in dezelfde ruimte als wij. Dus als ouder zou ik het ook graag willen horen.
Waren het geen jongeren? Bij ado hoeven jongeren tot 18 geen afstand te houden. Verder is het wel vrij strikt. Je moet van te voren echt vaste plekken reserveren en er zijn maar heel weinig plekken beschikbaar.
Hm ik weet wel dat in onze stad veel meer handhaving op de weekendavonden staat, maar er is hier nog niks gesloten.
Ik vind het lastigste die gezondheidscheck. Dat mensen zeggen geen klachten te hebben maar dan vet veel hoesten bijvoorbeeld, ik zeg daar eigenlijk nooit wat van tegen ze want dan krijg je toch wel terug dat dat niet door corona komt.
Ik zou vandaag teruggebeld worden door de GGD (week na positieve uitslag), maar niet gebeld. Jammer, want ik wilde graag nog wat vragen stellen.
Gevalletje… “De dag die je wist dat ging komen”
Voor de mensen die online een test hebben aangevraagd: kregen jullie (direct) een bevestiging via de mail? Heb 3,5 uur geleden een afspraak gemaakt, maar nog niks binnen…
Nee, bij mij kwam de bevestigingsmail een uur of 2 nadat ik de test had aangevraagd.
Ben zelf gisterochtend getest, hoop dat de uitslag vanavond nog komt zodat ik morgen niet thuis hoef te blijven!
Ik kreeg de bevestiging pas uren na de test.
Gelukkig had ik een printscreen gemaakt van de webpagina waar de adresgegevens en tijdstip op stonden.
Nooit gekregen haha! Kreeg een SMS, die liet ik zien en moest ID laten zien + e-mail doorgeven.