Coronatopic #5

Ik vond het ook heel bizar bij feyenoord. Bij ado maakte de verslaggever een opmerking maar kwam er in de tweede helft op terug dat die blijkbaar onder de 18 waren. Ik hoop vooral voor de kleinere clubs dat ze niet publiek gaan afschaffen want die komen dan echt in de financiele problemen :frowning:

1 like

Bij mij is de bevestigingsmail ĂŒberhaupt nooit binnen gekomen, ik kreeg wel een sms.
Het schijnt vaker te gebeuren dat er geen mail binnenkomt, maar dat is niet erg. Je afspraak staat sowieso geregistreerd.

En wanneer kreeg je het smsje binnen? Ik twijfel nl over mn tijd
 Heb helaas geen screenshot gemaakt :frowning:

Je kan volgens mij ook naar de site gaan en klikken op dat je je resultaat wilt zien. Als je inlogt staat er dan “je kan je uitslag nog niet zien want je test is op die en die dag op tijdstip x”

Ja ik Idd ook

1 like

Ik plaatste vanmiddag nog dat ik zelf geen klachten heb (na positieve test van vriend die ik gezien heb), maar nu vertel ik aan iemand dat ik al vijf dagen slaap tussen de middag omdat ik zo ontzettend moe ben, en zegt hij dat dat ook veel voorkomt als symptoom. Als ik google zie ik toch vooral dat het samengaat met koorts en griep/verkoudheidsklachten.

Ik twijfel echt of ik een test moet aanvragen aangezien ik straks toch al tien dagen in thuis zit straks na blootstelling. Ik hoop toch dat ik dan niet meer besmettelijk zou zijn mocht ik het al hebben?

THANKS!

1 like

Ik weet niet zo goed waar ik het kwijt moet dus dan maar hier. Ik ben zo verdrietig. Mijn moeder werkt al vanaf het begin op de Covid unit van haar ziekenhuis. Ze heeft echt zieke uren gedraaid en was zo moe en toen begin zomer de cijfers begonnen te dalen was ze zo blij. Eindelijk ademruimte en ze zou dan per september minder gaan werken. Ik had haar al een paar dagen niet gesproken dus vroeg wat er aan de hand was. Ze zei: “Ik heb maar 4 uur geslapen en 20 uur gewerkt. De tweede golf is begonnen, de afdeling stroomt weer vol.” en ik kan wel huilen. Ik maak me zo’n zorgen om haar. Ik heb haar al in maanden niet kunnen knuffelen omdat ze me niet in de buurt wil laten komen (ik ben een risicogroep) en daarnaast maak ik me gewoon zorgen om haar eigen gezondheid en welzijn. Godver.

26 likes

Och kan me voorstellen dat je hier verdrietig over bent! Zou ze minder uren gaan werken qua contract? Kan dat wel doorgaan nu?
En heeft ze nog wel vakantie of iets dergelijks op kunnen nemen zodat ze een beetje op adem kan komen?
Pfft dit houdt toch niemand vol. Ik hoop echt zo erg dat het mee gaat vallen voor alle zorgmedewerkers.

Jeetje zeg, wat een bikkel je moeder! Niet niks zulke uren draaien. Hoop dat ze even gauw wat uurtjes kan slapen. Zo klote dat je haar dan niet gewoon even een knuffel kan geven.

@midheavenmoon en @Hatsmetflats jeetje zeg. Zo heftig dat jullie nog zoveel klachten hebben zoveel maanden nadat jullie het gehad hebben. En ook wat schrikken joh @Hatsmetflats dat je later zo in het ziekenhuis hebt gelegen. Helemaal niet gek om voor het mentale aspect hulp te zoeken hoor. Heb dat wel meer gehoord de laatste tijd. Hoop dat jullie gauw wat meer van jullie oorspronkelijke energie terug krijgen! :kissing_heart:

1 like

Late reactie maar wat ontzettend rot! Heel veel sterkte voor je, hopelijk knap je snel nog wat verder op!

en @midheavenmoon, @Chuckie, @mikselke, @Molotov, @marley, @DahliaDavin en @Suikerklontje
Heel erg bedankt voor jullie lieve reacties! Die helpen me ook om mezelf wat serieuzer te nemen. Ik denk misschien dat ik toch wel hulp ga zoeken voor het mentale aspect. Ik merk dat ik vooral vaak overvallen word door het idee ‘ik had er ook niet meer kunnen zijn’ en dat is moeilijk te relativeren omdat het echt zo is. Maar ik vind het ook wel lastig omdat die situatie al vier maanden geleden is
 Ik ben niet zo actief op het forum, omdat mijn hoofd gewoon ontzettend vol zit met alles. Ik heb wel veel aan jullie steun (gehad, zeker in het begin ook) en ben daar echt heel dankbaar voor.
En om toch nog positief af te sluiten: Ondanks alles heb ik wel mijn bachelor én premaster kunnen halen!
Heel veel liefde voor jullie!

49 likes

Ze werkt al meer uren dan op haar contract. Normaal gaat ze elk jaar een paar keer naar familie in het buitenland, ook vanwege haar reuma. Maar vanwege Corona kan dat dus niet en nu al helemaal niet nu ze al handen tekort komen op de afdeling.

Zeker doen, want het is niet niets allemaal! En wat knap van je! Gefeliciteerd daarmee, mag je echt heel trots op zijn!

Hier gaan de carnavalsclubs wel gewoon wagens bouwen
 Geen idee hoe ze carnaval willen doen, optocht zou ik nog wel voor me zien. Maar ik hoef geen optocht als de rest van 't feestje niet kan

1 like

Zeker doen hoor! En je zegt al 4 maanden geleden, maar het is ook pas 4 maanden geleden he. Gun jezelf hier ook tijd in om te verwerken.

En wat knap joh dat je dat ook nog even hebt gedaan!! Gefeliciteerd :muscle:

Ik heb sinds vandaag last van wat slijm in mijn keel, ik hoest af en toe om dat los te krijgen, maar dat komt dus niet vanuit m’n logen en is ook geen droge hoest. Ik ben verder niet verkouden (neus is gewoon helemaal open) en heb geen keelpijn of andere klachten.

Valt dit nou ook onder verkoudheidsklachten waarmee je je moet laten testen, of is dat pas als je neusverkoudheid en/of keelpijn hebt? Ik vind het op de rivm website niet helemaal duidelijk, daar staat namelijk “verkoudheidsklachten zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn en hoesten”

Ik heb dat slijm in mijn keel gevoel trouwens ook vaak als ik last van hooikoorts heb, maar het ergste hooikoortsseizoen is wel over dus daarom viel het me nu wel op.

Ja

1 like

Bel je huisarts even. En ik heb in september en oktober ergste hooikoorts ever, veel erger dan in het voorjaar.

2 likes

O god ja. Ik kom van onder de rivieren en de mensen die ik er over hoor klagen vinden dat hen een grondrecht wordt ontnomen als het niet doorgaat en het suikerfeest mocht ook doorgaan dus
het is verdomme godsdienstvrijheid en traditie!!

Sure Sjak dat jij je klem zuipt aan bier en je tong in Marjan en Anneloor steekt omdat je zo’n goed katholiek wil zijn.

27 likes