Coronatopic #5

Dat bevestigt alleen maar meer dat ze het puur doen voor de aandacht. Die hebben geen idee wat ze zouden moeten antwoorden, dan is het het makkelijkst om maar gewoon te zeggen dat je niet open staat voor het beantwoorden van vragen.

7 likes

Ik werd wakker met een neusverkoudheid en een verminderende reuk. Ik werk in het onderwijs maar val qua doelgroep niet onder de speciale regeling. Vandaag stonden er toevallig alleen digitale lessen ingepland, maar kut is het wel. Ik ben eigenlijk wel onvervangbaar en nu wordt mijn helse planning ook nog door de war geschopt. Er valt eigenlijk geen mouw aan te passen. En ik heb geen auto, dus dat wordt nog wat.

1 like

Klopt maar vaak ga ik mij als chronisch zieke redelijk benauwd voelen als ik bepaalde klachten ontwikkel dus ik vind het eindelijk geen feest om straks een uur enkele reis of langer te moeten fietsen. :sweat_smile:

2 likes

Zo goed doet Rutte het zelf ook niet echt. Veel landen hebben een mondkapjes verplichting. Allemaal op wetenschappelijke basis ingevoerd. Er wordt aangegeven dat besmettingen met name thuis plaats vinden, hij sluit de kroeg na 1u. De regels zijn zo omslachtig dat z’n eigen minister zich er niet aan kan houden. Hoe k*t het ook is voor iedereen, hij moet gewoon een keer met duidelijke maatregelen komen, zonder 10 uitzonderingen per maatregel.

1 like

Woon je in een grote stad? Ik had hetzelfde probleem: test maken in de buurt was onmogelijk, sinds gisteren ziek incl kuchen en moe dus fietsen gaat niet heel lekker en heb ik heb geen auto. Ik heb nu een afspraak 10km verderop weten te maken en ga met de deelscooter. Als er Felyx of een vergelijkbare service in je stad zit is dat misschien een optie? Ik kan helaas wel ook pas donderdag testen dus tot die tijd is het thuiszitten. :woman_shrugging:t3:

Ik ben atm +/- 15 minuten fietsen verwijderd van Utrecht Maar ik heb dus geen enkel rijbewijs. Fietsen zal het dus worden een stevige wandeling. :stuck_out_tongue:

Ik was in Nijmegen op vrijdag ochtend en had ā€˜m zondag ochtend. Zou moeten kunnen :crossed_fingers::crossed_fingers:

Ja houd er wel rekening mee dat het langer kan duren, ik wacht nu ook al bijna 48 uur op de uitslag.

Ik hoorde net Thomas berge op Qmusiq een en ander toelichten. Maar super onduidelijk.
Want het komt erop neer dat hij vindt dat je je wel aan de maatregelen moet houden. Hij wil alleen antwoorden op vragen.
En verder ging het vooral over dat de entertainment industrie het zo zwaar heeft.

Ik ben zondag om 15:00 getest, maandag om 13:00 al de uitslag! Dus echt wel heel snel.

1 like

Mijn tactiek was echt vaak proberen via DigiD, meerdere postcodes, ook van steden in de buurt. Ik kreeg met m’n eigen postcode de dichtstbijzijnde testlocatie niet te zien en met een postcode 50 km verderop wel? Ik had het idee dat er rond het hele uur nieuwe locaties bij kwamen, maar kan ook toeval zijn hoor. Telefonisch kreeg ik ƩƩn optie van 72 uur later in een stad 1,5 uur verderop.

Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar een postcode waarbij ik eigenlijk altijd wel een resultaat krijg is 7413.

1 like

Echt bizar, als je die pagina refresht heb je elke tien seconde compleet andere opties qua tijdstippen en locaties.

Ohh zo ja dat is lastig. Maar ik kreeg dus met een hele andere postcode ineens een optie in m’n eigen stad, terwijl mijn eigen postcode geen resultaat gaf.

Dat hoorde ik ook van veel mensen. Ik ben gisteren om 9.30 getest in Den Haag, maar nog geen uitslag. Denk dat het echt per locatie verschilt hoe snel je de uitslag hebt?

1 like

Mijn huisgenoot appt nu dat hij en zn vriendin gaan testen. Ik zie ze nooit en praat amper met ze maar we gebruiken natuurlijk wel dezelfde wc en douche (maak ik wel elke keer schoon met doekies). Ze hebben geen koorts en zijn niet benauwd. Officieel hoef ik niet thuis te blijven (dat hoeft volgens het RIVM alleen als ze koorts/benauwdheid hebben) maar ik vind het wel een beetje eng/gek? Straks hebben ze het ineens. Ze zitten alleen maar in hun kamer films te kijken…

Ja vind het ook scheef, mijn vriend mocht niet naar buiten omdat ik koorts had. Maar waarom het bij verkoudheid dan wel mag?

Ja verschil tussen milde en zware klachten denk ik?

1 like

Ik kom er na 4 uur nog niet door online niet en telefonisch ook niet. Tickets proberen te bestellen voor een populaire act is er niets bij.

8 likes

Uit dit onderzoek van de WHO kwam naar voren dat 87% van de geregistreerde patiƫnten met Corona koorts had, en maar 4,8% een verstopte neus.

Als je koorts hebt de kans dat het ook echt Corona is dus vele malen groter dan als je alleen verkouden bent. Verkoudheid komt wel voor bij Corona, maar in veel mindere mate dus de kans is gewoon veel groter dat het een gewone verkoudheid is als je een verstopte neus hebt. En een gewone verkoudheid is minder ernstig, en minder besmettelijk.

Dit is wel een onderzoek uit februari, toen alleen nog de zware gevallen werden getest, dus je kan je hier niet blindelings van uit gaan. En er zijn natuurlijk ook veel mensen die zonder symptomen COVID krijgen. Maar een recenter onderzoek met zulke duidelijke cijfers is (voor zo ver ik weet?) nog niet gepubliceerd. Ik denk dat de richtlijnen vooral op deze cijfers gebaseerd zijn en dat daarom deze regels zo zijn opgezet.

3 likes

Met een postcode van Bussum kreeg ik opties in Amsterdam. De eerste keer dat ik wel een optie te zien kreeg, maar te ver fietsen van af mijn huis. :joy:

3 likes