Ja ik heb normaal meer last van hooikoorts in het voorjaar maar het lijkt deze september ineens wel extra erg te zijn inderdaad. Ik bel mijn huisarts liever niet met zulke ‘banale’ vragen (die hebben het al druk genoeg normaal), maar zal dat nu toch maar doen dan.
Hier ging het net zo. Ik werd ziek met koorts, hoesten, benauwdheid. Dokter gebeld maar er heerste gewoon griep dus het was allemaal niet zo spannend. Man mocht ook gewoon boodschappen gaan doen en werken als hij verder geen klachten had. Zou nu niet meer zo kunnen denk ik.
Ja gek is dat hè! Kunnen we ons nu niet meer voorstellen. Ik begin nu ook een verstopte neus te krijgen dus ga toch maar een afspraak maken om te testen.
Ik moest eigenlijk gisteren boodschappen halen maar had niet zo’n zin en dacht, ah joh dat doe ik morgen wel. Nu wel spijt van haha want ik heb bijna niks in huis
Echt bizar dat we 4 topics in ruim 2 maanden volgepraat hebben en dit topic er al sinds mei is.
Nouja misschien niet bizar, het nieuwe normaal?
Handschoenen hebben vooral geen zin als je vervolgens met je handschoenhanden aan je gezicht of je neus zit geloof ik. Of bijv. tijdens werk met je handschoenhanden op je telefoon zit en dan na werk, zonder je telefoon schoon te maken weer op je telefoon zit.
Ik heb echt extreme hooikoorts (en wat andere allergieën) en heb me tot nu toe 4 keer laten testen. Alleen als ik andere klachten heb die ik niet herken, of als ze opeens veel erger zijn dan wat ik normaal heb, laat ik me testen. Anders kan ik letterlijk elke week ja.
Nee dat hoeft niet volgens het rivm, als je elk jaar dezelfde klachten hebt en het duidelijk diezelfde klachten zijn. Alleen als je twijfelt of als het anders aanvoelt moet je thuisblijven en testen.
Maar goed soms is het verschil gewoon best lastig, je kunt natuurlijk in principe ook én hooikoorts én corona hebben tegelijk.
Ik heb ook last van hooikoorts klachten. In het begin is aangegeven dat als deze klachten het zelfde zijn als al die andere jaren, danwel te onderdrukken zijn met medicatie dan niet testen. Dat houd ik nog steeds aan.
ik snap zijn reactie maar voel altijd zo’n intense cringe als hij iets ~provocerends~ zegt
ik merk dat ik echt zooo fucking veel frustratie voor de overheid begin te voelen. En dan niet op een conspiracy manier, maar dat ik telkens denk ‘jezus hadden jullie dit echt niet aan kunnen zien komen nee?’ En telkens maar die halfslachtige maatregelen, terwijl ondertussen zo veel mensen (waaronder ik) zo bang zijn om hun baan te verliezen als het nu echt weer doorzet. En de extreme belasting van het zorgpersoneel natuurlijk. Ben er echt ff klaar mee
Ja pfoe… ik had het bij de eerste golf al een beetje (toen met dat alleen thuiswerken in Brabant en die hele krappe testdefinitie bijv.) maar toen dacht ik nog tsja we zijn allemaal overvallen, niemand weet precies wat er gaat komen of waar we ons op moeten voorbereiden. Maar nu??? snap er niks van
Ugh. Mijn vriend viert zo meteen zijn verjaardag bij hem thuis (gezin van 4 man) en het is dan de bedoeling dat zijn broer en vriendin daarvan, vriendin van andere broer en ik dan nog komen. Dan zijn wij dus totaal dar met 8 man terwijl er echt geen 1,5m afstand te houden is. Die halve familie is een risicogroep en ik ben een risico omdat ik in de ggz werk. Ik zei het weekend al tegen hem dat het er meer zijn en er geen afstand te houden is, waar ik amper een reactie op kreeg.
Het liefst ga ik gewoon niet, wat ook is hoe het hoort. En ik merk nu toch dat ik het er lastig mee heb, terwijl ik normaal onwijs stellig was in alle regels volgen.
Ik kan mijn hooikoorts klachten best makkelijk onderscheiden van normale luchtwegklachten. Het belangrijkste verschil: van hooikoorts heb ik alleen last als ik buiten ben (geweest). Als ik langer dan 10 minuten buiten ben krijg ik een loopneus, maar zodra ik weer binnen ben gaat deze na 15 minuten weg. Als ik dus merk dat ik alleen klachten heb als ik buiten ben, en binnen is er niks aan de hand, dan weet ik dat het hooikoorts is. Als die klachten als ik binnen ben ineens ook er altijd zijn, dan is het dus verkoudheid oid.
Mijn hooikoorts klachten zijn hetzelfde steeds en heb ik echt al t hele jaar last van, maar die klachten lijken soms wel op griep. Maar met medicatie kan ik het wel aardig onderdrukken. Wat ik aanhoud is dat wanneer mijn klachten echt veranderen (=koorts of flink hoesten, al heb ik chronische bronchitis, ook weer zoiets) of aanhouden en ook niet wegnemen wanneer ik pillen slik dat ik dan aan de bel trek. En ook wanneer er mensen om mij heen Corona krijgen bijv. Maar in mijn omgeving is dat niet zoveel.
Ik werk in het ziekenhuis en onze corona afdeling stroomt opeens weer vol zo geen zin in
“Niet onnodig lessen missen” tot je leraar een snotneus krijgt en heel de klas weer een week thuis zit en online les krijgt. Net zo goed een probleem voor de ouders.
Ben benieuwd hoe lang leraren er nu met de nieuwe voorrang uitliggen…
Mijn vriend kreeg een mailtje met dat zijn testuitslag binnen is, maar krijgt een error als hij naar de site gaat. Hebben meer mensen daar last van?
Sowieso raar want enkel negatieve tests worden digitaal bekend gemaakt. Dus is hij wss negatief getest, terwijl we geen afstand hebben gehouden en ik positief getest was vorige week.
Gaat dat niet over dat Twitter bericht wat hier eerder is gedeeld?
Ja voor mij geld ook dat ik mijn allergieklachten heel goed kan onderscheiden van Corona/verkoudheidsklachten. Ik nies en heb een loopneus, maar daarbuiten houden de overeenkomsten echt op. Krijg bij allergie namelijk ook vreselijke jeuk aan m’n gehemelte en ogen. Ik hou zelf aan dat als ik jeuk heb het allergie is en dus niet testen. Probeer dan wel alsnog een beetje binnen te blijven, omdat je als buitenstaander natuurlijk geen idee hebt of iemand coronaklachten heeft of allergie, je ziet me namelijk alleen niezen en m’n neus ophalen, van die jeuk zie je niet zoveel (ja in extreme gevallen zwellen m’n ogen op haha). Vind het zelf ook irritant als ik iemand al niezend en neus ophalend door de supermarkt zie lopen.