Coronatopic #5

Ik hoorde net Thomas berge op Qmusiq een en ander toelichten. Maar super onduidelijk.
Want het komt erop neer dat hij vindt dat je je wel aan de maatregelen moet houden. Hij wil alleen antwoorden op vragen.
En verder ging het vooral over dat de entertainment industrie het zo zwaar heeft.

Ik ben zondag om 15:00 getest, maandag om 13:00 al de uitslag! Dus echt wel heel snel.

1 like

Mijn tactiek was echt vaak proberen via DigiD, meerdere postcodes, ook van steden in de buurt. Ik kreeg met m’n eigen postcode de dichtstbijzijnde testlocatie niet te zien en met een postcode 50 km verderop wel? Ik had het idee dat er rond het hele uur nieuwe locaties bij kwamen, maar kan ook toeval zijn hoor. Telefonisch kreeg ik één optie van 72 uur later in een stad 1,5 uur verderop.

Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar een postcode waarbij ik eigenlijk altijd wel een resultaat krijg is 7413.

1 like

Echt bizar, als je die pagina refresht heb je elke tien seconde compleet andere opties qua tijdstippen en locaties.

Ohh zo ja dat is lastig. Maar ik kreeg dus met een hele andere postcode ineens een optie in m’n eigen stad, terwijl mijn eigen postcode geen resultaat gaf.

Dat hoorde ik ook van veel mensen. Ik ben gisteren om 9.30 getest in Den Haag, maar nog geen uitslag. Denk dat het echt per locatie verschilt hoe snel je de uitslag hebt?

1 like

Mijn huisgenoot appt nu dat hij en zn vriendin gaan testen. Ik zie ze nooit en praat amper met ze maar we gebruiken natuurlijk wel dezelfde wc en douche (maak ik wel elke keer schoon met doekies). Ze hebben geen koorts en zijn niet benauwd. Officieel hoef ik niet thuis te blijven (dat hoeft volgens het RIVM alleen als ze koorts/benauwdheid hebben) maar ik vind het wel een beetje eng/gek? Straks hebben ze het ineens. Ze zitten alleen maar in hun kamer films te kijken

Ja vind het ook scheef, mijn vriend mocht niet naar buiten omdat ik koorts had. Maar waarom het bij verkoudheid dan wel mag?

Ja verschil tussen milde en zware klachten denk ik?

1 like

Ik kom er na 4 uur nog niet door online niet en telefonisch ook niet. Tickets proberen te bestellen voor een populaire act is er niets bij.

8 likes

Uit dit onderzoek van de WHO kwam naar voren dat 87% van de geregistreerde patiënten met Corona koorts had, en maar 4,8% een verstopte neus.

Als je koorts hebt de kans dat het ook echt Corona is dus vele malen groter dan als je alleen verkouden bent. Verkoudheid komt wel voor bij Corona, maar in veel mindere mate dus de kans is gewoon veel groter dat het een gewone verkoudheid is als je een verstopte neus hebt. En een gewone verkoudheid is minder ernstig, en minder besmettelijk.

Dit is wel een onderzoek uit februari, toen alleen nog de zware gevallen werden getest, dus je kan je hier niet blindelings van uit gaan. En er zijn natuurlijk ook veel mensen die zonder symptomen COVID krijgen. Maar een recenter onderzoek met zulke duidelijke cijfers is (voor zo ver ik weet?) nog niet gepubliceerd. Ik denk dat de richtlijnen vooral op deze cijfers gebaseerd zijn en dat daarom deze regels zo zijn opgezet.

3 likes

Met een postcode van Bussum kreeg ik opties in Amsterdam. De eerste keer dat ik wel een optie te zien kreeg, maar te ver fietsen van af mijn huis. :joy:

3 likes

Pfff
 ik ben inmiddels al 51 uur op die uitslag aan het wachten. Ik wil zo graag duidelijkheid hebben!

Wat bij mij hielp was met mijn eigen postcode het een keer of 20 (achter elkaar) te proberen. Uiteindelijk kwam mijn eigen stad er bij te staan namelijk. Edit: soms kreeg ik ook helemaal geen opties, andere keren steden die +100 km verderop liggen

@Skadi nou vrijdagmiddag mag ik ook testen in Utje. :laughing:

4 likes

Ik kreeg van 8 tot 13:00 gewoon te horen of zo lijnen vol verbinding verbreken blabla. en Vervolgens een keer dat hele GGD verhaal en vervolgens heel lang slechte wachtmuziekjes on repeat en dan een afspraak inplannen.

1 like

Zijn er meer mensen die corona hebben gehad en nu weer naar buiten mogen? Ik heb zelf echt nog hele lichte verkoudheidsklachten als in 1x niezen/hoesten per dag en de GGD zei dat ik dan wel naar buiten mag. Maar vind het zelf heel lastig en vermijd liever nog mensen.

Same.
Ik had ook steeds van die obscure plaatsen zoals vijfhuizen(?) en den helder. Na een uurtje ofzo weer een paar keer geprobeerd en toen kreeg ik er eentje in m’n eigen stad!

Actiegroep Viruswaarheid betrokken bij anticorona-campagne van BN’ers

Om echt van te kotsen.

Inderdaad de mensen die aan de ventilatoren liggen en maanden bezig zijn met revalideren zullen ook zo reageren op de normale griep. Bedankt random Instagram influencer, je vergelijkt precies twee identieke situaties met elkaar.

En oh ja dat klopt. Er mag ieder jaar inderdaad wel een bedankje verstuurd worden naar politie, brandweer, leraren en medisch personeel. Die zijn namelijk wel relevant en nuttig.

4 likes

Ik had rond 13.00 mijn uitslag vandaag en geen corona (gelukkig)! Wachttijd viel me nog mee.

9 likes