Coronatopic #5

Het domme is nog dat het management van veel van die BN’ers wel staatsteun heeft aangenomen. Famke Louise heeft een paar maanden terug zelfs duizenden euro’s van de overheid aangenomen om mee te werken aan een reclame om jongeren te wijzen op de maatregelen. Maar nu hun salaris in het geding komt, laten ze zich ineens horen vanuit een tegengestelde hoek :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:. Idioot.

7 likes

Hoppakee, lekker bezig Nu.nl.

17 likes

Ik begrijp wel dat ze kleine stapjes nemen om de economie zo veel mogelijk draaiende te houden. Ik denk dat het inmiddels ook niet meer draait om puur het virus. Het economische en mentale aspect moeten ze ook zeker serieus nemen.

Wat betreft mondkapjes: voor alle studies die aantonen dat ze effect hebben, zijn er ook weer honderd studies die aantonen dat ze geen effect hebben (omdat de gemiddelde mens ze gewoonweg niet goed gebruikt).

Zo probeert het kabinet van alles tegen elkaar op te wegen (is dat correct NL?:joy:) Sorry ik ben moe en ik ben tweetalig opgevoed en ondertussen een derde taal geleerd en soms haal ik van alles door elkaar haha.

‘Gewoon je bek houden’ begrijp ik wel​:joy::+1:t2:

1 like

Had het kunnen weten

Oooh ik hoop echt dat ze een beetje kritische vragen krijgt en ze er echt op in gaan. Vanmiddag ging ze al lekker te keer :joy: https://www.telegraaf.nl/video/899984615/famke-louise-woest-om-corona-vraag

1 like

Ik ga morgenochtend testen en hoop echt dat ik het niet heb. Zondag ben ik met koorts naar bed gegaan en sinds vanmiddag heb ik geen verhoging meer, maar wel een nare hoest en een keel vol slijm (sorry tmi). Als ik nou geen corona heb, mag ik dan gewoon gaan werken ondanks dat ik keelpijn heb?

Klopt helemaal, maar als je dit soort statements naar buiten gaat brengen kun je wel verwachten dat dat soort media je gaan volgen en vragen gaan stellen. En in dit geval kan ik haar ook gewoon slecht hebben om hoe ze nu doet mbt dit hele onderwerp.

1 like

Dat kind komt altijd zo lastig uit haar woorden, dat wordt wat.

8 likes

Ze wist volgens mij ook oprecht niet eens in welk programma ze nou zou komen.

4 likes

Haha dat idee had ik ook :joy: ik zou bijna al gaan kijken voor het leedvermaak, die komt toch totaal niet uit haar woorden meer als ze kritische vragen of weerwoord krijgt? Of zal ze alleen een statement geven en thats it.

2 likes

Ik denk dat heel veel BN’ers balen dat ze niet meer kunnen optreden omdat ze zo veel geld mislopen, andere zzp’ers die bijvoorbeeld een winkel hebben of in de horeca werken verdienen nu ook minder maar kunnen nog iets. Corona blijft nog zeker een paar maanden en ik denk niet dat artiesten zoals Bizzey en Famke Louise echt een plan B hebben voor wat dan te doen. Ze komen denk ik echt in de problemen, dat betekent niet dat je dit moet zeggen want ze hebben ook geld gekregen van de overheid door Corona.

Een vraag van mijn schoonmoeder :v:
Kan de normale griepprik (negatief) effect hebben op Corona? Het is haar jaarlijkse prik en nu maakt ze zich druk of ze dit al aan het uitzoeken zijn of niet…
@Ovenschaal ik zei tegen haar dat ik iemand kende (waarvan dan?!) die het antwoord misschien wel weet

Ze zal vast rijk zijn, maar ook als je megarijk bent kun je failliet gaat. Stel je voor dat je een miljoen hebt als je de komende maanden geen inkomen hebt en je geeft wel veel uit (want Bizzey en Famke houden wel van pronken en laten zien dat ze rijk zijn) dan kan je je geld gewoon verliezen. Waarschijnlijk hebben ze ook hoge hypotheken. Het is ook heel opvallend dat het echt de Z-artiesten zijn die dit vinden. De ranking-the-stars BN-ers, doen alsof ze veel meer geld hebben dan het normale volk terwijl ze veel minder is.

3 likes

Baudet is er ook #KLAARMEE

Baudet: ‘Geef ons onze vrijheid terug’

Forum voor Democratie-leider Thierry Baudet wil dat alle maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus zo snel mogelijk worden opgeheven. “We zijn op het verkeerde been gezet. Corona is veel minder gevaarlijk dan gedacht”, zei hij in het Kamerdebat. “Geef ons onze vrijheid terug.”

Volgens Baudet is corona ongeveer net zo gevaarlijk als griep. “Daar gaan ook jaarlijks duizenden mensen aan dood, maar niemand die overweegt om daarvoor een lockdown in te stellen.” Alleen het onafhankelijke Kamerlid Van Haga is het met hem eens.

3 likes

Heel helder. Dank je wel voor je uitleg, mijn schoonmoeder snapt het nu ook!

4 likes

Ik was iets geruster vanaf maandag omdat als ik klachten zou krijgen, ik gewoon met voorrang door die teststraat zou kunnen. Maar nu is mijn collega al vanaf maandag afwezig en komt ze er dus niet doorheen bij dat voorrangsnummer. Blijkbaar is dat kennelijk ook al een keer veranderd omdat het zo overbelast zou zijn. Maar ze heeft dus via de gewone lijn wel een afspraak voor donderdag weten te regelen en het ziet ernaar uit dat het ‘m niet eerder gaat worden via de voorrangslijn. Dit schiet natuurlijk ook niet op zo. :’)

Je zou bijna zeggen dat we van het ‘afspraak maken’ idee af moeten door alle problemen. Gewoon achteraan sluiten in de rij en je wordt vanzelf in je neus geprikt… Brengt natuurlijk ook problemen met zich mee maar moet heus iets op te verzinnen zijn. Van te voren laat je online een soort QR maken, de medewerker scant je QR, neemt de test af en volgende. Lijkt me best een plan.

3 likes

Dan zitten we natuurlijk nog steeds met de labs. Ook aan dit plan zitten haken en ogen haha.

Psst, je kan ook berichtjes editten.

1 like

Ik las dit nog de eerste keer als de Speld. Waarom schat ik Thierry na al die jaren nog te hoog in?