Coronatopic #5

Haha die Famke Louise. Maar Thomas Berge kon er vanmorgen ook wat van op 538. Echt zó’n genante vertoning vond ik het, niet normaal :joy:ik heb nog steeds geen idee wat hij nou echt vindt.

Maar gelukkig was hij wel de enige uit de straat die klapte voor het zorgpersoneel.
Jammer dat Frank Dane zich dan niet wat kritischer opstelt. Dat is toch een inkoppertje?

1 like

Haha met z’n allen in de rij gaan staan lijkt me ook niet zo waterdicht: dan besmetten alle positieve patiënten in de rij alsnog de mensen die anders negatief getest zouden worden :full_moon_with_face: je kan dan natuurlijk rijen met 1,5 meter per plek instellen maar dan krijg je straks rijen van 10km door het hele dorp. Lol.

Wel creatief bedacht!

Gommers weer bij Jinek :heart_eyes: vind hem echt zo geweldig!
Volgens mij zit daar ook Famke bij. Waarom? Ik dacht dat ze niet meer mee deed.

6 likes

Omg die Famke snapt er echt niets van. 🤦🏻 Waarom is zij uitgenodigd?

Omdat ze niet meer mee doet :full_moon_with_face:

6 likes

Omg ze pakt haar spiekbriefje erbij :rofl::rofl:

1 like

Bij op1 gaat het ook lekker met Tim Douwsma, hij beweerde net dat er “28 miljoen operaties zijn uitgesteld”.

En nu is er een psychiater die die brief heeft ondertekent waarover hij t had, maar die heeft het er steeds over dat amateurs hun bek moeten houden (niet letterlijk) en dat de BNers gevaarlijke invloed hebben.

7 likes

Hahaha ja maar ze praat haarzelf klem. Misschien had ze beter getraind kunnen worden over wat ze het beste had kunnen zeggen of hoe te reageren. Vind het enigszins zielig voor haar.

@Zemraluani 28 miljoen haha jeetje. Die overdrijft pas.

Wel ellendig dat de verwachting is dat over twee weken de IC waarschijnlijk weer propvol liggen :cold_sweat:

1 like

Ja op mijn IC (erg groot IC met hoog complexe zorg) zijn er sinds gisteren weer dagelijkse bijeenkomsten / zkh brede OMT over hoe en wat. Mogen geen onbekende patiënten meer opnemen. Streven is zolang mogelijk door te gaan met de reguliere zorg. :crossed_fingers:t4:

2 likes

Ja Gommers zei ook nog je weet niet waarvoor ramp je hashtag mogelijk veroorzaakt. Ze heeft duizenden - miljoenen volgers. Geloof niet dat iedereen naar Jinek kijkt om te horen wat ze eigenlijk ermee bedoelt. Die kijken waarschijnlijk alleen naar sociale media. Vind het echt een kwalijke zaak.

13 likes

Volgens mij ben ik de enige die Op1 zat te kijken :p. Was ook irritant hoor… Een huisarts stelde allerlei kritische vragen (wat natuurlijk goed is), maar ze wilde toen niet Anne wensink uitlaten praten om op die vragen te antwoorden.en uiteindelijk schakelt het programma dan weer over op het volgende onderwerp…zon gemiste kans!

3 likes

Waarom lukt het mij nooit om ergens RTL online te kijken?? Naja mss wel beter voor mn bloeddruk

2 likes

Ze heeft een hastag gebruikt die dus helemaal niet zo bedoeld was volgens haar. Ehh ja meid, zo werkt het niet. “Maar anders zat ik hier niet”. Nee, je hebt ook niks anders ‘geprobeerd’.

3 likes

Haha Jinek zei ook je hebt niets anders geprobeerd (behalve initieel geld aangenomen van de overheid om haar volgers aan te spreken over de lockdown).

@Wonderland dat is wel sneu zeg.

6 likes

Klopt inderdaad!

Vind het écht niet slim van haar en de hashtag zou wat mij betreft verboden moeten worden. Maar ik vind wel dat ze lef heeft om bij Jinek aan te schuiven, terwijl ze door bijna heel Nederland afgebrand wordt

4 likes

Wat kut dat het weer zo de verkeerde kant op gaat zeg :disappointed_relieved:. En dan heb je van die suf kutten met zo’n hashtag waarvan ze geen idee hebben van het gevolg ervan.

Maar wat bedoel je met het citaat hierboven? Stel ik krijg nu iets waarvoor ik nu opgenomen moet worden, maar ik heb nog nooit on het ziekenhuis gelegen. Kan ik dan niet opgenomen worden?

Ik bedoel ermee alleen patiënten bekend in het ziekenhuis of bekend in de regio (dat je er in de buurt woont). Bijvoorbeeld iedereen uit Tilburg wordt gewoon opgenomen en er wordt alles aan gedaan om een plek voor diegene te creëren in het ziekenhuis. Maar iemand uit Breda wordt niet opgenomen, maar geprobeerd direct over te plaatsen naar Tilburg zodat iedereen in eigen regio behandelt wordt. Met als gedachte plek voor “eigen” patiënten vrij te houden en ondertussen reguliere zorg (zoals grote hartoperaties) door te kunnen laten gaan.

2 likes

Ik heb nu niks gezien van de aflevering, maar ik denk inderdaad ook dat het best goed kan zijn om dit soort mensen wel tegenover elkaar te zetten want die vragen van die influencers leven ongetwijfeld bij meer Nederlanders en dan kan iedereen direct zien wat de antwoorden van experts zijn (ipv via een of andere NOS Q&A).
Alleen vind ik bij zo’n talkshow vaak wel het gevaar ook dat dan allebei de meningen als even geldig en goed onderbouwd neergezet worden, en dat is in dit geval gewoon niet zo.

5 likes

Jaa, mee eens. Volgens mij gaan ze wel in gesprek maar dan op een ander moment.

Ze heeft natuurlijk ook een punt dat er heel veel mensen de dupe zijn. Zowel financieel als mentaal. Ik ben vooral benieuwd naar het mentale gedeelte. Daar zou meer aandacht voor moeten komen, vind ik. Zoals Gommers ook zei, (echt een fijne man) “hoeveel mensen zouden depressief zijn geweest in 2020 en hoeveel mensen zouden zelfmoord gepleegd hebben?”. Ik ben bang dat het tot nu toe heel erg onderschat wordt…

3 likes

Ah zo bedankt voor je uitleg!

1 like