Zit nu Op1 terug te kijken, nog weinig sensatie maar hopelijk komt dat zo
NLZiet!
Naast het gedoe met Famke vind ik dat Aboutaleb ook wel een aantal domme dingen zei. Vind sowieso dat ze weinig kritisch waren richting het beleid en vooral in cirkels praten. Misschien is het ook dat ze geen vraagtekens willen zetten bij het beleid gezien dit voor mensen nog meer reden kan geven om er niet naar te luisteren, maar het maakt het wel een minder interessant programma.
Aboutaleb had volgens mij gezegd dat er 25 stewards bij moesten komen voor de volgende voetbalwedstrijd of geen publiek ofzoiets. Jinek vraagt daarop of dit het verschil gaat maken. Hij zegt hierop nee en volgt met een verhaal. Ik vind het echt zĂł dom dat hij nee zegt. Tuurlijk is het de waarheid, maar zo maak je toch een grap van je eigen beleid? Je maakt dus een maatregel waarvan je al weet dat hij niet gaat werken, dat zal vast meer gebeuren in deze coronaperiode, maar waaaaarom haal je het van tevoren onderuit op tv?
Later geeft hij aan dat ze âcoachend handhavenâ in de horeca. En dat als hij alle regelovertredingen zou moeten aanpakken hij bijna alle horeca kon sluiten. Tuurlijk is dit de waarheid, maar zulke shit ga je toch niet op tv zeggen? Als je letterlijk zegt, we grijpen alleen in als je het echt VEEL te bont maakt, dan krijg je toch horecatenten die denken âoh we kunnen ons wel wat minder aan de maatregelen houden, zolang we het maar niet VEEEEL te bont makenâ.
Ook maakte hij op een gegeven moment een vergelijking met de brandweer. Naast dat ze het in de fik staande huis blussen, maken ze ook het huis daarnaast nat. Zo slaat de fik niet over naar het buurhuis. Maar daar vergelijkt hij in het bijzonder de horecamaatregelen met het nat maken van het buurhuis terwijl de maatregelen tegenover de grootste oorzaak (feestjes, samenkomen van familie etc) lacking zijn. Wil je de vergelijking doortrekken dan zou dat dus betekenen dat de brandweer het buurhuis nat maakt en het in de fik staande huis niet tot weinig blust. Maar misschien neem ik deze vergelijking iets te serieus, vond het gewoon ff dom
Dit is echt een rant geworden, maar kan me hier echt aan frustreren. Kan best begrijpen dat ook serieuze mensen vragen gaan stellen bij het beleid van de overheid. Vind ook dat ze weinig daadkrachtig omgaan met wat er nu allemaal gebeurd. Gaan we weer pas echt ingrijpen als het eigenlijk al te laat is?
Bwaaah ik had sinds gisteren wat hele milde klachten (heb al een test ingepland voor donderdag) maar ik ben sinds een uurtje ineens ook benauwd. Althans, ik denk dat dit benauwdheid is want ik heb dat nog nooit eerder gehad, maar kan me er wel wat bij voorstellen. Het voelt alsof mijn luchtpijp wordt dichtgeknepen, lichte druk op de borst en alsof ik maar oppervlakkig kan ademen. Ik heb geprobeerd stukjes heen en weer te lopen om te kijken of ik ook kortademig ben, maar ik woon in een studio van 27 m2 dus kwam niet heel ver daarmee. :â) Voelt helemaal niet fijn dit en ik ben een beetje bang om te gaan slapen, bang dat het erger wordt en dat ik dan in mijn slaap erin blijf steken ofzo ik woon ook alleen dus dat is geen heel geruststellende gedachte⊠Ik voel me verder niet heel ziek en ik heb ook geen koorts, maar dit benauwde gevoel is wel heel rot zeg.
Ik snap heel goed dat het echt vervelend en beangstigend is, zeker als je het niet kent. Ik zou wel proberen lekker te gaan slapen, mijn moeder heeft copd (o.a.) en ik kan je wel bijna zeker zeggen dat je er niet in blijft hangen hoor. Je lichaam ademt wel door. Als je erger benauwd wordt zal je eerder gewoon wakker worden dan dat je adem stokt. hopen op een negatieve test.
Ah dat is wel geruststellend, dankje voor je lieve reactie! Ik ga inderdaad maar proberen te slapen en hopelijk voel ik me morgen wat beter
Ik kwam er net wel doorheen bij het voorrangsnummer (na ruim een half uur), maar ze hadden nergens voor de komende drie dagen meer plek met voorrang?? Nu heb ik net zelf online wel een âgewoneâ afspraak kunnen maken, vrijdagochtend. Dan maar gewoon zo.
Ik vond het trouwens zo raar gaan bij mijn afspraak maken. Aan de telefoon vroegen ze of ik in contact was geweest met iemand met corona. Toen ik ja zei zei ze dat ik beter kon wachten tot de GGD contact met me opnam zodat ik eerder (?) getest kon worden. Toen ik zei dat ik al bijna een week niks gehoord had van de GGD zei ze dat ik nog wat langer moest wachten. Uiteindelijk snapte ze wel dat ik sneller zelf een test kon inplannen inderdaad. Verwacht ook niks te horen van de GGD met de drukte.
Ik was zelf al door die persoon geinformeerd en zit dus al een tijdje binnen uit voorzorg. Die tien dagen zijn inmiddels voorbij, maar nu heb ik dus wel sinds een paar dagen lichte klachten (erg vermoeid, keelpijn en beetje kuch/slijmhoesten). Vanmiddag testen, maar ik verwacht toch eigenlijk echt niet dat ik het heb.
@Wonderland Oh nee, wat balen!!
@Dombo Hoe is je benauwdheid vanmorgen? Ik hoop dat je je wat beter voelt!
@Indigo @midheavenmoon lief dat jullie het vragen! Het gaat, heb wel goed geslapen maar werd weer benauwd wakker, dus geen verbetering daarin. Ik voel me gelukkig niet heel ziek of koortsig, ik heb twee jaar geleden griep gehad en toen voelde ik me echt ziek in elke vezel van mân lijf. Ik was een beetje bang dat dat nu ook zou komen maar dat is gelukkig niet zo! Ik ben ook gewoon (vooralsnog) aan het werk thuis, maar die benauwdheid is wel heel vervelend.
Ik kan morgenmiddag eindelijk testen (maandag gebeld voor een afspraak), hopelijk heb ik dan snel uitsluitsel!
Ik voel mij wel oké, al zijn er klachten bij gekomen die ook opspelen als de menstruatieperiode weer bijna aanbreekt. Dan is je weerstand volgens mij ook minder. Ik vind het lastig om te zeggen of die klachten eventueel samenhangen met COVID of met wat anders.
Ik vind het wel grappig dat ik het nu mentaal lastig vind om binnen te blijven. Terwijl toen het echt slecht met mij ging dat mij juist goed afging.
@Calypso @anon42392789 ja herkenbaar, ik heb zelf ook best wel moeite met het thuisblijven, ik denk dat het meer het idee is dat je niet naar buiten mag, zelfs al zou je willen. Ik heb in maart ook twee weken in thuisisolatie gezeten (ik zat in het buitenland toen de coronabom ontplofte en moest halsoverkop naar huis, ben toen na al die vliegvelden en vliegtuigen uit als maatregel twee weken helemaal thuisgebleven). Destijds zat iedereen in hetzelfde schuitje met thuis moeten blijven en vond ik het best te doen, gezellig facetimen en online spelletjes spelen. Nu gaat voor iedereen het leven gewoon door en zit ik in mn eentje thuis ineens, dat voelt wel heel vervelend aan.
Ik erger me ook echt aan alle heisa rondom het testen. Ik heb maandag gebeld en na heel veel moeite een afspraak voor morgen (donderdag) kunnen maken. Een vriendin is sinds vandaag een beetje verkouden, en die kan meteen vanmiddag terecht voor een test? Ik snap dat die mensen daar hard werken en er niks aan kunnen doen hoor, je moet ook maar net geluk hebben dat je op het goede moment belt, maar zooo frustrerend.
Ben benieuwd wanneer de eerste reacties van populistische gekkie komen die niet willen dat hun DNA naar een âIslamitisch landâ wordt opgestuurd (ârecht op praivisie!â)
Ja ik kwam naar dit topic omdat ik dit net hoorde op de radio? Wth doet Nederland met die tests? Nee we willen grotere labs in Nederland en Duitsland nu niet aansluiten want kwaliteit, oh maar ja Abu Dhabi is prima? Zal wel zijn omdat dat geen bedreiging is voor het werk van de kleine labs na de crisis.
Vriendin is positief getest op corona, dan komt 't toch opeens wel erg dichtbij haha. Heb haar 12 dagen geleden voor 't laatst gezien toen ik snel wat bij haar langs heb gebracht, maar de GGD had gezegd dat ik niet in quarantaine hoef gelukkig.
Ja
Bij ons moet je dan achter de bestuurder gaan zitten,
België heeft nu kleur rood gekregen
Haha ja dit is zooo chill. Merk wel echt dat ik soms na 10 seconde het al mooi vind, terwijl je dan nog 10 seconde door hoort te gaan.
Wat slim. Al ben ik een overdreven handenwasser en douchegebruiker. Ik zou wel wat hebben aan een soortgelijke functie voor wanneer ik onder de douche sta met een aanmoediging om er na een bepaald aantal minuten onder vandaan te gaan.