Als je vriend positief is, dan moet jij sowieso mee in quarantaine, daar voegt een test niets aan toe. Maar als hij negatief is, zou ik me wel laten testen… Heb je de ruimte ivm werk etc om even af te wachten?
@monkeyslut @Ivory ik denk inderdaad dat ik even afwacht. Mijn vriend heeft zaterdagochtend de test, mocht ik vandaag/morgen meer last krijgen kan ik altijd nog een test plannen. Maar ik voel me inderdaad totaal niet ziek. Qua werk en andere plannen heb ik gelukkig wel de ruimte om gewoon thuis te blijven!
Ja maar weet je hoe kut als je geen andere mensen meer mag zoenen Echt ik snap die mensen niet hoor… hoe moeilijk is het nou gewoon ff niet je tong in jan en alleman te steken.
Mijn schoonouders gaan zaterdag op vakantie… naar Griekenland. Echt waarom. Gisteren was ik pislink (ik ben zwanger en val sowieso al in een risicogroep en als ik nu flink ziek wordt, ontregeld mn diabetes en dat is ook nog eens levensgevaarlijk voor de baby) en inmiddels vind ik het echt gewoon te dom voor woorden. Mijn schoonmoeder heeft in maart en april notabene op de corona-unit gestaan en het van dichtbij gezien… maar ze moeten écht mooi weer hebben. Ze heeft heel de zomer 2-3 dagen per week gewerkt en volgens mij hebben we qua weer een topzomer gehad? Ik hoop gewoon bijna dat het volgende week alleen maar stortregent waar ze zitten
Inmiddels heeft mn man trouwens een appje gestuurd dat ze in oktober niet meer op onze dochter hoeven te passen (ik had een aantal afspraken op woensdagen staan waarbij mn schoonmoeder op zou passen omdat ze bijna de hele maand oktober nog vrij is ivm mega veel overuren door de bizarre uren die ze in het voorjaar heeft gemaakt). Ben benieuwd hoe ze daarop gaan reageren, want wij hebben het straks weer gedaan maar sorry als jij per se daarheen op vakantie moet, is dat de consequentie van je eigen gedrag.
Onze ene vanaf het voorjaar overgebleven Corona-unit is gisteravond volgelegd, er liggen vrijwel alleen maar ouderen die zelf voorzichtig zijn maar het virus hebben gekregen van hun (klein)kinderen die boodschappen voor ze doen.
De tweede unit gaat voor het weekend weer open denk ik en dan begint het riedeltje weer van voren af aan voor ons.
Huh een collega van mijn vriend is getest en had na 3 dagen nog geen uitslag. Hij had al een paar keer gebeld. Blijkt dat het lab zijn wattenstaafje niet kon analyseren en dat hij nu opnieuw getest moet worden.
Mijn vriend twijfelt wel aan de waarheid van dit verhaal.
Oh, en even goed nieuws van mijn kant. IK MAG WEER NAAR BUITEN VAN DE GGD. Eindelijk haha. Ik helemaal blij mijn werk gebeld van “Hai, ik kom donderdag weer op het werk!” Willen zij me nog niet hebben om dat mijn vriend nog niet 100% klachtenvrij is.
Maar goed, ik ga er wel uit en hou goed afstand, want ik vind het toch wel een beetje spannend haha.
Wat fijn! Hoe lang heb je nu in quarantaine gezeten? En heb je dan zelf contact opgenomen met de GGD om aan te geven dat je geen klachten meer hebt of monitoren zij dat? Als je dat wil delen, ben gewoon nieuwsgierig hoe het verloop is/of je veel contact hebt met GGD als je positief getest bent.
Sinds 8 september binnen gezeten.
Ik heb op 13 september de uitslag gekregen en heb toen de hele middag eigenlijk met dezelfde verpleegkundige aan de telefoon gezeten voor het bron- en contactonderzoek. Diezelfde verpleegkundige heeft die middag en avond nog contact gezocht met mijn contacten en werk. Die vrouw is eigenlijk vanaf 14:00u tot 's avonds alleen voor mij bezig geweest. Dat dit nu wordt overgedragen naar de patiënten zelf snap ik heel goed. Als ik 24u klachtenvrij zou zijn moest ik me afmelden bij de GGD, bel ik niet, dan bellen zij een week na je positieve uitslag.
Ik was nog niet beter na een week, dus was het de bedoeling dat zij mij belden, maar dit waren ze vergeten door de drukte, dus heb ik zelf gebeld. Ik wilde vooral weten of ik al mocht werken, want mijn vriend is nog niet klachtenvrij (positief getest). Ze
Er is per GGD regio een speciaal nummer voor positief geteste mensen waar je al je vragen kan stellen. Zonder wachtlijn haha.
Wij hebben binnen ons werk de eerste coronabesmetting. We werken op 3 verschillende locaties over het algemeen. Nu hebben ze dus niet bekend gemaakt om welke locatie het gaat en om wie het gaat (daar kan ik nog in komen). Ik vind dat zo vreemd? Voor hetzelfde geld ben ik wel met die persoon in contact geweest? Maar dat willen ze dus niet aangeven. Ze gaan uit van hetgeen wat die collega heeft gezegd. Er wordt door het achterhouden van informatie juist gespeculeerd en onrust veroorzaakt. Heb al allemaal boze mailtjes voorbij zien komen haha.
Bij mij vroeg mijn werk of ze mijn naam bekend mochten maken bij personeel en ouders (onderwijs en kinderopvang). Directeur zei ook, anders krijg je zo snel roddels en praatjes.
Ik merk dat de regels en aanpassingen me steeds minder interesseren. Ik hou me best goed aan alles, maar al die veranderingen steeds en alle lokale verschillen, pffff. En dan moet ik het ook nog van 2 landen bijhouden .
Een FB-kennis vraagt tips op haar profiel over hoe ze toch in Duitsland kan komen dit weekend om te shoppen (want: code rood provincie). En dan zijn er dus mensen die aanraden om niet de grensovergangen op de snelweg te gebruiken, maar een binnendoorweg want daar zouden minder steekproeven zijn.
Ik zou denken dat de Duitse politie misschien ook wel kentekengegevens kan controleren? Zou het niet aandurven voor een bezoekje aan DM in ieder geval.
Zoveel moeite is dat toch niet wanneer het gaat om het veilig houden van de maatschappij waarin je leeft?
@Bergson Ah fijn, wat heb je lang binnen gezeten dan!
Ik ben net getest. Ze vroegen of ik mee wilde doen aan een onderzoek naar andere test (?) en dus twee keer zo’n wattenstaaf in m’n neus gehad maar viel eigenlijk wel mee.
Wat wij ons gister afvroegen nav het beeld wat mijn vader schetste (hij was op Texel - provincie ging voor Duitsland op rood en hij had mensen nog nooit zo snel hun zooi zien inpakken en naar de boot zien racen haha).
Maar hoe weten ze in Duitsland nou of jij in noord Holland op vakantie was of in Gelderland? Als je vliegt is je afkomst duidelijk, maar met je caravan kan je toch overal gestaan hebben…?
Veel van die dingen zijn ook moeilijk te handhaven, maar de regels zijn toch ook gewoon erg gericht op eigen verantwoordelijkheid. Ik zou zelf wel zitten zweten als ik bij een grenscontrole word aangehouden en ik moet liegen over waar ik ben geweest, en wat als ze dan bijv. om een bonnetje of whatever vragen of een e-mailbevestiging van je locatie ofzo? Met het risico op een boete, quarantaine en verplichte test zou ik dan lekker eieren voor mijn geld kiezen en wegwezen. Maar heel veel maatregelen zijn gewoon lastig te controleren, maar het is toch goed dat ze er zijn.
Jaa absoluut! Maar ik vroeg me af of ze daar een systeem oid voor hadden bedacht in Duitsland haha
Gaat ook met deze cijfers de slechte kant op, al was dat natuurlijk wel te verwachten.
Ik denk niet dat daar een systeem voor te verzinnen is inderdaad. Lijkt me ook heel veel werk.
En het is denk ik een kwestie van tijd voor Duitsland geheel NL ziet als risicogebied, als de cijfers zo blijven stijgen.
In het foldertje wat ik heb meegekregen na de test staat: maak een lijst van de mensen met wie je in de afgelopen dagen in contact bent geweest.
Hoeveel dagen bedoelen ze daarmee? Ik neem aan dat het een aantal dagen voorafgaande aan het begin van je klachten is, maar hoeveel? 1, 2, 3, 4? Stel dat ik op maandag klachten heb gekregen, gaat het dan om de mensen die op op zaterdag en zondag heb gezien? Of ook de mensen van woensdag donderdag vrijdag? Ik vind ook nergens een duidelijk antwoord hoeveel dagen voorafgaand aan het begin van je klachten je mogelijk besmettelijk bent dus ik kom er niet helemaal uit.
Ik vind de regels op zich volgen geen grote moeite en ik ben in m’n omgeving 1 van diegenen die alle maatregelen het strengst volgt, denk ik. Wat ik wél lastig vind, is steeds alle aanpassingen aan die regels. Iedere keer als ik denk dat ik mee ben met alle regels, verandert het weer .
In de stad waar ik woon, bv. is het in bepaalde groenzones en drukke straten, parken, markten, etc. verplicht om mondmaskers te dragen. Het is niet 1 bepaalde, omlijnde zone, maar een wirwar. Ook 50 meter van scholen is het verplicht (maar alleen 15 min. voor en na opening en sluiting). Oorspronkelijk ook als je aan het sporten bent, maar dat is sinds kort een uitzondering geworden. De zone is volgens mij ook al een paar keer aangepast geweest. In Frankrijk moet je maar 1 meter afstand houden, en niet anderhalve meter. En bij ons betekent “code rood” iets anders dan in België.
In de stad waar ik werk en een bubbel van 5 had (in België dus, ik heb geen sociale contacten (meer) in Frankrijk), is de mondmasker-zone ook al gewijzigd. Die bubbel is nu ook weer afgeschaft. En op m’n werk zijn de regels ook al meerdere keren aangepast. Het is me ook volledig onduidelijk in hoeverre ik nog naar België mag, want er wordt vooral gesproken over een verblijf langer dan 48 uur. Ik volg ook 2 studies in België en daar ging het de afgelopen week ook steeds over code geel en code oranje en dan moet je ook maar weten wat de verschillen zijn.
Sorry hoor, maar ik vind het allemaal erg verwarrend en moeilijk bij te houden .
Zoals @Eddie zegt, zijn de details niet zo belangrijk als je afstand houdt en je mondmasker draagt (en dat doe ik ook), maar ik heb op den duur echt geen flauw idee meer hoe het juist zit en wat mag en niet mag.