Coronatopic #5

Ik was vandaag bij een teststraat en daar hadden ze twee routes! Als je met de auto was moest je in vakken gaan staan en die mochten dan één voor één naar binnen en doorrijden. Binnen waren er dan een stuk of vier testpunten waar ze door een medewerker in hun auto getest werden.

Ik was zelf met de scooter en viel dus onder de lopers/fietsers/scooters. Ik moest hem gewoon in de stalling zetten en dan via een looproute de teststraat binnen, daar was ook een apart voetgangerspad en er was dus één testhokje voor ons waar je gewoon op een stoel ging zitten, na afloop moest je via een andere route weer naar buiten lopen en kon je je fiets/etc pakken. Je hoefde dus niet met je fiets tussen de auto’s te wachten. We hadden zelfs een eigen mini zebrapad in de loods :sunglasses:

1 like

Ik was 1 van de Famke is slim mensen.
Ik kon me wel vinden in @dombo d’r reactie daarna op mij.
Het maakt idd niet uit maar ik vind het vervelend dat corona ontkenners weggezet worden als dom terwijl we niets over hun intelligentie weten (en er ook zat mensen zijn met een laag iq die corona wel serieus nemen).

1 like

Ik ben daar vandaag geweest. Je kan gewoon naar de ingang fietsen (staat een bord boven met testlocatie, aan de rechterkant). En dan loop je gewoon met je fiets aan je hand verder. Fietsers en auto’s staan in dezelfde rij trouwens :).

Tjonge ik kom net dit bericht tegen en ben echt compleet verbaasd over de reactie van de gemeente.

Een grote groep Willem II-supporters viert donderdagavond feest naast de Euroscoop in Tilburg. Op beelden is te zien dat er gedanst en gezongen wordt, zonder dat de coronaregels worden gevolgd. Op vragen van Omroep Brabant reageert de gemeente dat ze nog geen aanleiding ziet om in te grijpen. ‘‘Voor het eerst in vijftien jaar spelen we Europees voetbal. En daar zijn we trots op’’, zegt woordvoerder Irma van Gaalen van de gemeente.

En de uitsmijter: “Wij zien vooral beelden van mensen die hun handen bij binnenkomst ontsmetten.’’

Nee oke is goed Irma. Corona is ook trots op Willem II en de handontsmettende supporters. :confused:

15 likes

Wat is dit voor simplistisch antwoord zeg “en daar zijn we trots op”, lekker om het probleem heenpraten

Je zou toch zeggen dat ze juist ook in Tilburg wel een en ander geleerd hebben maar blijkbaar niet veel.

4 likes

Ben wel benieuwd wat Rutte hier voor commentaar op heeft “allemaal optyfen” ofzo

Edit: maar ohh die gemeente, daar moeten toch koppen gaan rollen?

Nog een quote:

Als er sprake is van besmetting kunnen de mensen nu makkelijk opgespoord worden, aldus de gemeente. ''Bij binnenkomst moet iedereen zich registeren en dat is handig voor het bron- en contactonderzoek."

6 likes

Ja dat gaat ook super goed!

3 likes

Niet te geloven hey, ik mag hopen op drie keer de ophef en verontwaardiging hierover ten opzichte van destijds met Femke Halsema of recent nog met Ferd

11 likes

Gvrdmm en die mensen lopen straks naast mij in de supermarkt te besmetten. Ik bestel wel weer mijn boodschappen joee

11 likes

Ja dit dacht ik ook al, en het centrum ook maar weer een tijd vermijden :o_o:.

Maar echt, hoe moet dit voelen voor al die medewerkers in het ziekenhuis die zich na carnaval de pleuris hebben gewerkt en nu dit zien joh.

Hè?? Zit ik naar een filmpje van een jaar geleden te kijken ofzo :face_with_raised_eyebrow: ik raak zo gefrustreerd en verdrietig als ik dat soort beelden zie, helemaal nu de cijfers weer zo hard de verkeerde kant op gaan. Dat weten we toch??
Ik voel er zo veel bij maar krijg het niet eens verwoord, deze hele situatie doet mij het merendeel van onze samenleving oprecht haten :dizzy_face: ik vind het zo lastig worden om me op mezelf te blijven focussen. Ik dacht lang “zolang ik me aan de regels houd is het goed, meer kan ik niet doen” en meer KUN je ook niet doen maar het is niet goed want by far niet iedereen denkt zo en wtf omg error

3 likes

Mijn moeder maakt roosters in het ziekenhuis. Er zijn dus nu al heel veel medewerkers die zeggen dat ze weigeren om te gaan overwerken bij een tweede golf. Want ja, waarom zouden zij moeten gaan overwerken voor de idioten die geen afstand houden (even kortzichtig gezegd he). Wat dus niet inhoudt dat je dan met corona niet wordt verpleegd maar wel dat de reguliere zorg dan (weer) grotendeels weg gaat vallen.
Ik zie dit soort berichten ook steeds meer in de media langskomen. Inclusief heel veel berichten over burn-out klachten. Dus daar vrees ik ook echt wel voor bij een tweede golf.
Zorgpersoneel dat het gewoon niet meer trekt / weigert / uitvalt…

22 likes

Ik begrijp het heel goed!

Ik ben deze week een hapje wezen eten met een groep collega’s (10). Van anderhalve meter is absoluut geen sprake geweest. Het restaurant heeft er totaal geen rekening mee gehouden, tafels stonden misschien 20cm uit elkaar maar dat was het dan ook (aan elke tafel 4 mensen). Eerlijk gezegd denk ik dat dit de ‘gewone’ tafelopstelling was want ik heb er (pre-Corona) al eens gegeten.

Ik voel me er nu een beetje vervelend over want ik heb daar de afstand tot mijn collega’s niet kunnen houden en ik hou me normaliter echt goed aan de maatregelen. Ik probeerde nog in de groep te gooien om de tafels wat meer uit elkaar te schuiven maar dat vond de meerderheid niet nodig + er was sowieso te weinig ruimte. Ik heb er van geleerd… het is beter om dit soort dingen nog even niet te doen. Of in ieder geval zelf te reserveren en goed na te vragen of de afstand gewaarborgd kan worden. Als de handhaving langs was gekomen dan waren er sowieso boetes uitgedeeld.

1 like

Wtf die voetbal bijeenkomst in Tilburg. Hoe heeft de gemeente dit toegelaten en niet eerder ingegrepen.

Bek houden en stil blijven zitten. Thuis. Op de bank.
:cold_face:

Wat een idioten.

Ik ben benieuwd of en wanneer die maatregelen komen.

8 likes

Ervan uitgaande dat bij de reservering is aangegeven dat ze niet één huishouden vormden (al lijkt me dat eigenlijk wel logisch, zoveel gezinnen van 10 personen zijn er niet) vind ik wel dat je ervan uit mag gaan dat een restaurant zo’n reservering niet aanneemt als ze de anderhalve meter niet kunnen waarborgen. Ik snap dat het met 10 personen aan één tafel niet gaat lukken, maar zou dan verwachten dat ze de groep inderdaad opslitsen in meerdere tafels. Vind dat men hier wel erg hard is voor @marley, ik kan me best voorstellen dat je mee gaat in de veronderstelling dat de anderhalve meter gewaarborgd zal worden in een restaurant en ze geeft zelf al aan dat ze heel erg baalt dat dit zo gelopen is en uit voorzorg voortaan maar niet meer mee zal gaan.

10 likes

Even de advocaat van de duivel spelen, maar ik denk niet dat dit zo simpel is als jij nu stelt. Ik vind voetbalsupporters ook walgelijk en ze verpesten het voor de rest, maar een internationale wedstrijd kun je niet zo maar aflassen. Daarnaast is het slimmer om zo’n feest te organiseren (mits het goed gereguleerd wordt) dan mensen bij elkaar thuis te laten zitten, want dat doen ze toch wel. Het is spijtig dat het vreselijk georganiseerd was, maar ik snap wel wat de intentie is geweest.

2 likes