Nou, het is duidelijk al niet maandenlang gecanceld. Competities zijn al weken weer bezig hoor.

Dan moet je Rotterdam ook weggeven want bij Feyenoord was het ook al fout gegaan.
Ja, maar nu is het weer bezig. Net zoals heel veel sporten.
Ik vraag me af of ze de horeca weer gaan sluiten als het zo doorgaat met de besmettingenā¦
Met als verschil dat Aboutaleb zegt: jongens, laatste keer en anders cancel ik alles
Ja, die mensen mogen van mij ook weg. Alleen was dat echt op een compleet andere schaal dan wat er nu is gebeurd. Snap echt niet hoe de gemeente dit met droge ogen kan beweren. Houd mijn hart vast mbt carnaval.
Ja, carnaval gaat wel echt een dingetje worden. Het slimste zou zijn alles aflassen, maar dan gaan mensen het sowieso thuis vieren want dit zit zo ingeburgerd. Wat is dan de beste oplossingā¦
Ahh dat vind ik wel zielig voor onze ForumBelgenā¦
Dat begrijp ik. Maar het is wel makkelijk om te zeggen: āDAN MOETEN ZE HET MAAR CANCELLENā als je er zelf totaal geen verstand van hebt en er geen fan van bent. Sportcompetities zorgen voor ontzettend veel werkgelegenheid + afleiding voor mensen in tijden zoals dit is altijd welkom.
Misschien kunnen we Antwerpen en Brabant dan aan Walloniƫ schenken? Volgens mij zitten hier alleen maar Vlamingen en die hebben het doorgaans toch niet zo op Walen. Iedereen blij!
Het zou best fijn zijn als ik vanmiddag de sneltest kan doen. Dan Is de kans groter dat ik maandag alweer op locatie les kan geven.
Carnaval alleen laten doorgaan als iedereen in zoān pak komt:
Je hebt gelijk! Daarom zeg ik ook dat ik het niet had moeten doen of in ieder geval zelf had moeten reserveren. Overigens was de originele groep 5 en zijn er op het laatste moment nog 5 aan toegevoegd. Lesje geleerd!
hmh ben dan benieuwd hoe betrouwbaar het is. dus misschien ter vergelijking dat ze er twee doen?
Moet zeggen dat ik me ondertussen wel weer zorgen begin te maken, was wat afgezakt maar toch weer beetje aan het oplopen nu. nu is het natuurlijk ook weer vuur voor de media. maar goed. Acties zoals met dat voetbal gebeuren maakt het er inderdaad niet beter op.
Eh alles is maandenlang afgelast, de hele culturele sector ligt nog op zn gat, hoeveel werkgelegenheid gaat daar verloren en hoeveel afleiding voor mensen? Voetbal is niet een soort ultiem genot dat kosten wat het kosten behouden moeten worden. De hele wereld is stopgezet in maart, zie niet in hoe voetbal daar een soort ongenaakbare positie in hoeft te hebben. fucking voetbal man waar hebben we het over
Ik ben het ook zeker met je eens dat voetbal altijd een of andere speciale positie heeft in de samenleving dat ik ook niet helemaal begrijp. Gaat ook vooral om geld, gok ik. Maar voetbal is echt niet de enige sport die ondertussen weer vol op gang is. Genoeg competities van allerlei verschillende sporten zijn weer bezig.
Ontzettend veel werkgelegenheid? Je weet dat het gros van de medewerkers die je op/rond sportvelden ziet vrijwilligers zijn? Verder vind ik het belang van (in dit geval voetbal) zwaar overschat. Als ze in dit geval iedereen gewoon verplicht thuis hadden laten kijken dan had je misschien alsnog feestjes gehad, maar niet zo massaal als dit nu.
En als die competities volgens de maatregelen verlopen is dat prima, good for them. Maar dit is nu de 2e keer in hele korte tijd dat duidelijk wordt dat voetbalsupporters zich niet weten te gedragen. Jammer dan toch, einde verhaal.
Er is een aantal gevallen waar ik vrijheid voor zou willen inleveren, bijvoorbeeld zodat mensen op een uitvaart dit kunnen doen op een manier die goed voelt. Maar ik ga geen vrijheid inleveren omdat piet henk en ankie zo nodig met honderd anderen op een plein moeten vieren dat FUCKING tilburg weer eens een internationale competitie speelt. Ik vind dat echt van de zotte.
Ook bij professionele clubs? Denk aan beveiliging, catering, uitzendingen op tv, etc. etc. etc. Daar doelde ik op.
Ben jij overigens bekend in Tilburg? Als je voetbalclub voor het eerst in een miljoen jaar in een buitenlandse competitie mag spelen dan gaan de mensen echt wel de straat op. Dan kun je dit beter proberen te handhaven. Alleen ging het daar een beetje mis haha
Maar geen fan zijn van voetbal doet echt niet per se iets met je inschattingsvermogen om te zien dat dit niet gaat op deze manier toch.
Ja, daar ben ik het ook mee eens! Het zou de overheid zeker sieren door nu een keertje een streep door het voetbal te trekken, want inderdaad, voetbal heeft een of andere speciale rol in deze samenleving waar je niet aan mag komen. Het wordt alleen al wat lastiger met internationale competities en dat aflassen/verbieden⦠Zolang er ook zo veel geld in voetbal blijft zitten gaan ze het gok ik ook niet aflassenā¦