Coronatopic #5

@Trekvogel ah ja, dan houd ik dat ook maar aan! Gelukkig zijn dat niet zoveel mensen, scheelt toch weer :sweat_smile:

Moet je dan de naam en telefoonnummers van die mensen doorgeven zodat de GGD ze kan bellen? Of kan je ook gewoon zelf je omgeving inlichten. Het voelt best gek om andermans telefoonnummer zomaar door te geven, beetje privacyschendend (al snap ik dat het nodig is voor de volksgezondheid).

Hoef je geen sorry voor te zeggen! Ik snap je helemaal. Ik dacht dat je bedoelde dat je je altijd goed aan de maatregelen hield, maar omdat deze nu ingewikkelder worden en vaker veranderen, het je minder interesseerde en je je er dus minder aan ging houden.

Had jouw post dus verkeerd begrepen, sorry!

1 like

Ja bij mij zou het alleen gaan om m’n vriend en een paar vrienden uit dezelfde groep. Met twee appjes is dat al geregeld en ik heb ze sowieso al ingelicht dat ik me heb laten testen dus ze zijn al op de hoogte. Het voelt zo gek om dan het helemaal via de GGD te moeten doen haha. Maar dat hoeft dus niet per se?

Ik vond de teststraat waar ik was er bijna gezellig uitzien hahaha. Het was in een oude loods en ze hadden een heel parcours gemaakt met lijnen en een mini zebrapad voor de testers die lopend/met de fiets kwamen. Leek wel een kartbaan.

1 like

Oh nee, dat bedoelde ik inderdaad niet. Het is absoluut niet mijn bedoeling om me er minder aan te houden (integendeel, het is niet het moment om te versoepelen). Ik heb alleen minder motivatie om alle veranderingen op de voet te volgen (ik volg het nieuws in principe niet echt), waardoor ik dus minder op de hoogte ben van wat mag en niet mag.

Ik snap dit niet? Die mensen hebben het toch druk zat.

28 likes

Dat kan ik me goed voorstellen inderdaad, omdat je ook nog de ontwikkelingen in België moet bijhouden.

Ik denk inderdaad dat, zoals je zelf ook al zei, wanneer je niet te veel mensen van dichtbij ziet, mondkapje draagt waar nodig en 1,5 afstand houdt je niet snel iets verkeerds kan doen.

2 likes

Wat snap je niet? Oprah geeft zelf aan dat deze 4 mensen zelf geen klachten hadden en toch positief waren. Dat kan Oprah ook hebben.

Nee op deze manier snap ik hem, logisch dat je gaat testen zeker als het dan zo dichtbij is.
Het kwam gewoon voor mij een beetje gek over, want ik dacht ja dan kan je elke week wel testen maar ik begrijp dat zeker in bepaalde contact beroepen je meer zekerheid wil.

2 likes

Mijn vriend had zijn uitslag vanmorgen al (negatief :partying_face:), maar die van mij is nog niet binnen. Ik ga er maar vanuit dat dat ook voor mij geldt, maar toch afwachten en elk halfuur refreshen haha.

2 likes

Ik snap het nog steeds niet? Waarom ga je testen als je geen klachten hebt? (dat werkt toch ook niet)

7 likes

Ik zou echt wel een dagdeel de mensen telefonisch willen helpen aan een afspraak! Ik ben één dag vrij en ik kan me nuttig maken. Ik heb alleen geen medische achtergrond… wel WO geschoold. Ik ben zelfs bereid om er een cursus voor te volgen.

Testen zonder klachten is toch echt niet handig. Dan kun je wel elke 24 uur gaan testen.

2 likes

Ik vraag me wel af hoe dat zit met dat testen niet werkt als je geen klachten hebt. Met die uitbraak bij dat cafe in Hillegom 2 maanden geleden werd die mensen aangeraden om sowieso te testen, klachten of niet. Daar zijn ook best wat mensen positief getest zonder klachten. Terwijl je nu overal hoort dat het geen zin heeft.

Verder eens met dat ik het nut er niet van snap, want dan kun je idd elke dag wel gaan testen.

Waarom heeft die persoon dan getest? :’) En je hoeft je niet te testen als je iemand hebt gezien die positief is getest, alleen als je klachten hebt. Sorry vind dat best egoïstisch, nu het al zo druk is in die teststraten.

11 likes

Hoe ik het begrijp is ze in contact gekomen met iemand die zonder klachten positief is getest, Oprah zelf in contact komt met kwetsbare mensen en nu niet die mensen wil besmetten. Of zie ik dit verkeerd?

Voor de rest absoluut met je eens zeker gezien er zoveel mensen lang moeten wachten en ver moeten reizen voor een test

2 likes

Ja je bent twee dagen voordat je klachten krijgt al besmettelijk. Misschien met het ademen dat er toch kleine aerosolen worden verspreid?

Ik heb dus normaal gesproken de hele herfst/winter en soms ook lente dat ik wakker word met een verstopte neus of loopneus, keelpijn en ik hoest en nies ook vaak. Als ik douche is het een uurtje later wel prima. Maarja nu kan ik dus niet werken dus ga ik ook een test doen. Ik weet zeker dat het negatief is maar ik vraag me ook wel eens af na hoe lang ik dan weer moet testen, want dit gaat gewoon 6 maanden zo blijven.
Ik voel me ook wel stom om die teststraten zo te belasten maar anders heb ik ook geen inkomen.

4 likes

Ik ga antistoffendoneren bij sanquin. Ben wel benieuwd want ik heb alleen nog maar bloed gedoneerd en geen plasma. Ze vertelden dat je wekelijks kan doneren en kan blijven doneren zolang je wilt/je antistoffen hebt en na elke donatie krijg je ook bericht of je antistoffen hebt. Ze zoeken nog heel veel donoren, dus als je corona hebt gehad en je fit genoeg voelt kan je ook doneren!
Hoeveel is er eigenlijk al bekend over antistoffen en herbesmettingen?

6 likes

We zijn gistermiddag samen getest en mijn zus ook. Zij hadden het vanmorgen dus al, heel snel! Hoop dat jouw uitslag op tijd komt voor de bruiloft!

1 like

Ik ben ook vanmorgen getest, voor de tweede keer, en heb dit keer wel wat meer zenuwen voor de uitslag. Vorige keer waren het redelijk normale verkoudheid klachten, maar nu heb ik ook een rare pijn in m’n lijf en ben heel moe
Of ik word gewoon oud