Het punt is dat mensen in Tilburg zich niet aan de regels gaan houden, helemaal als het gaat om Willem II. Daar ben ik het ook niet mee eens, maar het is helaas wel de realiteit.
Ja maar dat is toch geen excuus? Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar laten ze hun hersencellen eens gebruiken en normaal doen. Iedereen moet zich gewoon ff aan de regels houden, hoe moeilijk kan het zijn?
Sorry, ik word echt pislink van hun gedrag.
Hier ben ik het niet mee eens. Het punt is dat een burgemeester, nota bene voorzitter van de veiligheidsregio, een weloverwogen en zeer bewust besluit heeft genomen om voor een evenement (want dat was het) een vergunning te verlenen. Met de wetenschap dat vanwege de aard van het evenement supporters zich niet aan de 1,5 meter gaan houden en handhaven moeilijk is. Handhaven achter de voordeur is inderdaad geen optie maar deze keuze maken is toch onbegrijpelijk? Je had dit op zoveel andere manieren vorm kun geven: mensen spreiden over de stad bijvoorbeeld. Of gewoon zoals het hoort, ook even je bek houden en normaal doen want je brengt nu andere mensen in gevaar voor een fucking feestje.
Ja mee eens! De uitvoering is echt dieptreurig.
Hij zal wel zoals Halsema reageren: ‘we wisten het niet’ en ‘gezien de sfeer was het gevaarlijk om het af te breken’.
Dit zou ik ook wel terecht vinden, dat Willem II bijvoorbeeld de komende wedstrijden zonder publiek speelt (ipv met ongeveer 25% van het normale publiek wat nu de norm is). Geldt ook voor andere clubs als het dit weekend weer mis gaat.
Verder sluit ik me aan bij @Merel, het is wel makkelijk om meteen alle voetbalsupporters onderuit te halen. Als een horecageledenheid zich nu niet aan de regels houdt, wordt toch ook alleen die gelegenheid gesloten? Ik zie niet in hoe dat binnen de sport anders zou zijn.
Jij hebt echt iets tegen Halsema of niet
Ik snap @Shadina wel. Je hoort nou eenmaal niet vaak dat een hockey/volleybal/tennis, of watdanook voor een sportwedstrijd uit de hand loopt. Het zijn toch vaak die voetbalhooligans. Tuurlijk gaat het ook vaak zat goed, maar in mijn ogen ook te vaak fout 
Dat zo’n incident vroeg of laat zou gebeuren was natuurlijk te verwachten. We kunnen nu heel veel verwijten maken naar voetbal of voetbalsupporters, maar ik vind het vooral onbegrijpelijk dat de burgemeester dit heeft toegelaten. Die zou toch echt beter moeten weten? Waar is je verantwoordelijkheidsgevoel naar je eigen inwoners toe?
Ik vind het wel grappig dat het een VVD-burgermeester is. En dat VVD nu boos is op hem 
Ik heb die sneltest ook gehad. Ze vragen (aan iedereen) of je mee wil doen en testen je dan twee keer. Maar je krijgt geen uitslag van de sneltest, alleen van de normale. Omdat ze de betrouwbaarheid aan het onderzoeken zijn, moeten ze dus wel wachten op de normale test om te checken of daar hetzelfde uit komt, vandaar dat het zo gaat.
Gelukkig is er vrij weinig gejuicht gister. 4-0 verloren
of zitten er ook aerosolen in tranen ? Dan hebben we echt een probleem.
Ik snap ook niet hoe dit kon gebeuren in Tilburg. Tilburg is volgens mij sinds een paar dagen ook een regio met sterk verhoogd risico op Corona. Patiënten met Corona worden al overgeplaatst vanuit Tilburg naar andere regio’s. Snap niet hoe de burgemeester dit dan goed keurt. Geloof dat we binnen twee weken landelijk weer in lock down gaan.
Landelijk lockdown gaat echt niet meer gebeuren. Daar is geen draagvlak meer voor onder de bevolking. Gok dat daar meer rellen (en daar weer besmettingen) van gaan komen dan dat het iets op gaat leveren.
Hopen dat iedereen zich een beetje aan de regels kan houden en wachten op een vaccin? Ik weet het ook niet haha.
Ik denk dat je dan echt te naïef bent. Wellicht gaat het niet meer gebeuren zoals in maart/april, maar we stevenen gezien de aantallen echt af op rigoureuze maatregelen die op zijn minst gaan lijken op een lockdown light. Wat ‘het volk’ daarvan vindt doet er dan weinig toe, blijkbaar is men te onverstandig om dit zelf te voorkomen, dan maar op deze manier.
Voelt een beetje stom om je post te liken (want hij is niet leuk), wilde je alleen op deze manier even laten weten dat ik met jou/je moeder mee leef. Sterkte voor haar!
Wat is een lockdown light dan in jouw ogen?
Meer horeca/winkels dicht. Grote evenementen zoals voetbalwedstrijden stoppen. Parken afsluiten (heeft nu met herfstig weer weinig zin). Attractieparken dicht. Er zijn nog veel mogelijkheden om menigten te voorkomen.
Sorry, maar dit zijn pure aannames. Jouw gevoel hoeft echt niet gelijk te staan aan de realiteit.