Coronatopic #5

Voelt een beetje stom om je post te liken (want hij is niet leuk), wilde je alleen op deze manier even laten weten dat ik met jou/je moeder mee leef. Sterkte voor haar!

1 like

Wat is een lockdown light dan in jouw ogen?

Meer horeca/winkels dicht. Grote evenementen zoals voetbalwedstrijden stoppen. Parken afsluiten (heeft nu met herfstig weer weinig zin). Attractieparken dicht. Er zijn nog veel mogelijkheden om menigten te voorkomen.

Sorry, maar dit zijn pure aannames. Jouw gevoel hoeft echt niet gelijk te staan aan de realiteit.

:joy: :joy:

7 likes

Winkels hoefde sowieso al niet dicht, dus dat zie ik eigenlijk niet gebeuren. Grote evenementen mogen nu nog steeds niet, voetbalwedstrijden zijn maar 25% bezet geloof ik. Attractieparken lijken geen grote besmettingshaarden te zijn, dus waarom?

Al met al, ik zie niet zo goed wat er dan anders zou zijn dan waar we nu in zitten, behalve misschien de horeca weer dicht?

Hahaha ik hoor net de aannemer die mijn plafond moet fiksen de trap op lopen, al bellend: ja kijk de corona zelf, daar geloof ik niet echt in.

Ik wil een ander.

4 likes

Het gaat erom dat mensen de ene dag gezellig gaan shoppen in een drukke Primark, de andere dag tussen dit soort feestgespuis staan bij een voetbalwedstrijd, maar de dag erop wel gewoon naar hun ouders/grootouders gaan die in de risicogroep vallen. Mensen zijn duidelijk niet verstandig genoeg om dat te bedenken, dus dan zal het op een andere manier moeten worden ingedamd.

Ik raad je aan eens op te zoeken wat Diederik Gommers erover zegt of Jinek van gisteren terug te kijken. We zitten nu op hetzelfde punt als we op 14 maart zaten qua ziekenhuisopnames/IC. Er moet iets gebeuren.

2 likes

Ik zeg ook niet dat ik het niet met je eens ben, maar ik denk echt niet dat er nog heftige maatregelingen gaan komen. Volgens mij vergeet iedereen ook dat er volgend jaar gestemd moet worden en partijen daardoor huiverig zijn voor heftige maatregelingen. Nogmaals, daar ben ik het ook niet mee eens. Wat mij betreft gaan we weer met z’n allen een paar weken binnen chillen, maar de realiteit is helaas heel anders. Het gemiddelde volk dat staat te winkelen in de Primark is niet meer zo bang van het virus als dat ze waren in maart. Is dat nou precies het probleem? Jup… maar probeer ze maar eens te overtuigen…

Ik denk dat je de situatie echt onderschat. En misschien overschat ik de politiek, dat ze ingrijpen nu het nodig is. Dat kan ook, maar dat zou enorm teleurstellend zijn. We kunnen zo niet aanmodderen met zijn allen. Dat wij er klaar mee zijn, betekent niet dat Corona klaar is met ons (om even een clichƩ erin te gooien).

Laat dit vooral zien aan iedereen die niet bang is.

3 likes

Maar je hoeft die mensen niet te overtuigen. Het is de taak van de overheid om maatregelen te nemen die het maatschappelijk belang dienen. Of Henk, Ingrid, Truus en Djelano het daar nu mee eens zijn of niet en of ze nu wel of niet in Corona geloven moet niet eens uitmaken. Je dient het grote geheel en niet die gekkies die willens en wetens zichzelf en anderen in gevaar brengen.

19 likes

Dat zeg ik toch ook niet? We praten een beetje langs elkaar heen. Ik begrijp de ernst. Het ā€œgemiddeldeā€ volk is juist helemaal klaar met corona en begrijpt de ernst niet meer. Daarnaast negeer je ook even de punten van mijn vorige bericht. Wat mij betreft laat je dat bericht aan iedereen op straat zien, mij hoef je niet te overtuigen.

1 like

Nou ik heb officieel corona. Mijn vriend en een collega zijn positief getest, en ik ben sinds vorige week maandag ziek. Ik begon me ziek te voelen toen ik bij de kapper zat, en daarna werd ik ineens helemaal niet lekker. Mijn temperatuur was een beetje verhoogd en ik had echt vet veel hoofdpijn. De volgende dag kon ik gewoon niet mijn nest uit komen, en die hoofdpijn was niet te harden. Ook begon ik koorts te krijgen, en uiteindelijk ben ik twee dagen koortsig geweest met 39.5 graden koorts op zijn hoogst. Nu ben ik eigenlijk al dik een week aan het snotteren en voel ik me gewoon heel slap en shitty, maar op zich valt het wel echt mee. Ik had het veel heftiger verwacht dan ik tot nu toe heb ervaren. Ik vermoedde al dat het corona was, maar nu is het dus bevestigd, want mijn vriend ziet echt niemand anders behalve mij :sweat_smile: Ik ruik en proef trouwens bijna helemaal niks ook. Ik hoop echt dat dat weggaat want eten is mijn leven :sob:

Mijn vriend heeft me al opgegeven en ze gaan me bellen! Haha. Ik kwam er niet doorheen toen ik wou testen, maar mijn vriend wel, dus heb ik maar gewoon op zijn resultaten gewacht. Ik weet wel zeker dat ik het heb gehad want ik ben eigenlijk nog veel zieker dan mijn vriend geweest :sweat_smile:

1 like

@Otzi beterschap!

Ik ben negatief getest, woohoo. Nog steeds wel wat klachten (keelpijn/weinig ruiken/beetje benauwd), maar het zal dan wel een heftige keelverkoudheid zijn ofzo :slight_smile: Ik kreeg de uitslag trouwens 18 uur nadat ik de test heb gedaan, heel snel!

6 likes

https://www.ed.nl/binnenland/hele-nijmeegse-vriendengroep-met-corona-besmet-op-bierfestival-buiten-onderling-let-je-niet-zo-op~a5964b74/

ā€œ Ze noemt zich Petra (haar echte naam is bij de redactie bekend, ze wil niet dat haar collega’s weten dat ze positief is getest op Covid-19).ā€

Dit is toch ook wel weer bijzonder he. Ga er voor het gemak maar even vanuit dat mevrouw al maanden thuiswerkt? Want anders lijkt het me juist belangrijk je collega’s in te lichten. En sowieso, is het nu iets waar we ons voor moeten schamen als we positief testen?

Even ter vergelijking:
Gemiddeld komen er per jaar (zonder Corona) 4,2 miljoen mensen in Nederland in het stadion voetbal kijken naar de eredivisie. Ik heb niet enorm veel verstand van tennis, maar volgens mij zijn er maar een paar ā€˜eredivisie’-toernooien in Nederland (Rotterdam en Rosmalen) en die trekken samen 170.000 toeschouwers in een jaar.
Je snapt zelf denk ik ook wel dat het niet helemaal eerlijk is een sport die 25x zo veel toeschouwers in stadions trekt af te rekenen op het feit dat er ook iets vaker iets bij gebeurt.

Het aantal hartaanvallen in voetbalstadia zal ongetwijfeld ook hoger liggen dan in tennisstadia, dat ligt niet aan de sport, dat ligt aan de volumes toeschouwers.

9 likes

Yep! Ik heb haar gisteren zodra ik het nieuws heb gehoord gebeld, maar ze nam niet op dus heb ik haar alsnog even een berichtje gestuurd.

1 like

Ik weet niet in welke regio je woont maar ze bellen niet overal alle contacten meer. Welke regio’s dit zijn was in het nieuws. Ik zou alsnog bellen voor een test met zijn referentienummer, dat staat in de email die hij als het goed is heeft gekregen. Beterschap!

Kun je een positieve uitslag eigenlijk ook zien via coronatest.nl? Of word je dan alleen gebeld.

1 like

Ik woon in Rotterdam, dus dat zou wel kunnen verklaren waarom ik nog niet gebeld ben haha :sweat_smile:

1 like