Oké excuus, ik baseer het op wat ik gisteren heb gehoord bij Jinek. Toch verontrustende cijfers.
Hier gelukkig ook een negatieve uitslag, het ging zo snel!
Woensdagochtend gebeld voor een test, 24 uur later getest en weer 12 uur later (gisteravond dus) had ik de uitslag al!
Wat ik mij afvraag; voor de mensen die wel goed zijn in statistiek.
De cijfers die we nu hebben vallen toch bijna niet te vergelijken met de cijfers van maart. En dan bedoel ik dat de positief getestte mensen, danwel opgenomen mensen in maart sowieso meer waren en een grotere groei dan dat het nu is. Nu zijn de cijfers hoog omdat we veel testen. Maar in maart werd er helemaal niet zoveel getest. Dus zoals ik het zie zijn er in maart veel meer mensen positief geweest dan eigenlijk vastgesteld is ten op zichte van nu.
Of zie ik dit fout?
Beterschap! Hopelijk is alles weer gauw het oude zodat je weer optimaal kan genieten van eten. 
Pfft ik ben gister getest (nog geen uitslag) maar mijn klachten lijken echt zo erg op de jouwe.
Ik begon me inderdaad niet lekker te voelen, toen hele erge hoofdpijn en koorts. 2 dagen koorts gehad, toen zakte het. Verder voel ik me een enorme vaatdoek, ben ik mega verkouden, en ruik en proef ik niks meer inmiddels. Kan eigenlijk alleen nog maar op de bank liggen. Zou natuurlijk ook nog steeds een ‘gewone’ griep kunnen zijn, maar begin toch steeds wel een beetje te vrezen. Ben wel al de hele week thuis.
Jij beterschap in ieder geval!
Ik had ook meeeega hoofdpijn als eerste klachten. Ik kon niet met mijn ogen naar boven, beneden en opzij kijken, zoveel pijn.
Dus ik zeg op het werk ik weet niet of ik kan werken, want ik heb lichte keelpijn en ontzettende hoofdpijn. Oh, hoofdpijn hoor niet bij de klachten, dus je kan werken.
Dag later heb ik me laten testen en had dus wel corona.
Beterschap!
Onee he, ik hoop niet dat die paniek weer terugkomt. Maatregelen lijken me onvermijdelijk, maar die massale paniek heb ik echt geen zin in
Ik wil hier nog even op reageren. Ik zag deze reactie gisteren al voorbijkomen en hoopte al heel erg dat dit bij mij niet het geval zou zijn, maar helaas.
Ik heb afgelopen zondagochtend een test laten doen en kreeg daar maar geen uitslag van. En vandaag (5 dagen later) werd ik gebeld door de GGD met de melding dat mijn uitslag niet bekend geworden is omdat er geen monsternummer aanwezig was. Wtf! En nu willen ze dat ik een nieuwe test laat doen, maar dat kan pas zondag.
Echt zooo geen zin meer in!
Ik kan ook al 5 dagen niks meer proeven en ruiken. Echt niet cool! Het duurt me echt te lang, ik wil weer kunnen genieten van eten. En zeker in quarantaine tijden.
Beterschap! Hopelijk knappen jullie weer snel op.
Pff, wat bizar! Ik vind het ook wel gek dat ze hiervoor geen uitzondering maken dat je meteen vandaag opnieuw getest kunt worden.
Ja, ik dacht ook dat ik nu wel voorrang zou hebben. Tijdens het telefoongesprek heb ik ook gezegd dat ik me alleen opnieuw zou laten testen als het vandaag nog zou kunnen, maar dat was onmogelijk blijkbaar. Daarna heeft m’n vriend ook nog eens gebeld om er meer op aan te dringen, maar zonder resultaat. Ik wilde eigenlijk niet meer gaan, maar die onzekerheid is ook rot, dus dan toch maar opnieuw die test. 
Ah, shit zeg. Het kan dus wel. 
Hopelijk heb je de uitslag snel!
En dan loop ik met zo’n enorm beslagen spatscherm voor m’n gezicht
Die van Scotch & Soda vind ik aardig klein? Die heb je in een mannenmaat en vrouwenmaat.
Ruitenwissers scoren op Ali
De dreumes is sinds vannacht snot en snot verkouden. No joke het stroomt gewoon. Lekker hoestje erbij ook.
Hij wilde ook niet op z’n rug liggen dus dachten even aan een oorontsteking, dus ik dacht; toch even voor het weekend naar de huisarts. Anders moeten we bij twijfel in t weekend straks naar het ziekenhuis (hap) 30min verderop.
Huisarts helemaal gelukkig, want als we hiermee naar de Hap waren gegaan had hij helemaal in pak gemoeten etc :’) (hij zou toevallig dienst hebben morgen).
Maar hij grapte ook: nou, jullie zullen overmorgen wel verkouden zijn. Je zou bijna vast een test proberen in te plannen, dan kan je op dag 2-3 van je klachten misschien wel terecht. En morgen zijn jullie vrij dus heb je tijd de hele dag te proberen er tussen te komen 
…
Het was echt zo intens sarcastisch en lichtjes verbitterd ook. En ik moest ik lachen.
Maar toen ik terug reed dacht ik: is toch van de zotte eigenlijk, dat je inderdaad zoveel moeite moet doen om getest te worden… 
Komt er vanavond weer een persconferentie?
Op nu.nl staat dat Rutte nu in zijn wekelijkse persconferentie waarschijnlijk nieuwe regionale maatregelen aan zal kondigen.
Lijkt erop dat het OMT maandag met een advies komt. Voor nu veranderd er weinig, behalve een paar regios die maatregelen krijgen zoals sinds zondag in andere regios in is gegaan.