Coronatopic #5

Ik vind het echt bizar dat de algemene reactie (dus niet perse hier op het forum) op wat er gister in Tilburg is gebeurd echt veel milder is dan toen met de demonstratie in Amsterdam.

22 likes

Woopwoop, ben negatief getest. Uitslag was er met 26 uur. Ben wel echt ziek geweest, maar zal wel een ‘normale’ griep zijn geweest dan.

@anon42392789 heb je ook meegedaan aan het onderzoek?

7 likes

Ja, ik vond het wel zo eerlijk als mijn andere neusgat ook de pineut zou zijn. :slight_smile:
Alles in het kader van de wetenschap en gelijke kansen.
Maar ik vond het jammer dat je niet na een uur al de uitslag hoort.

4 likes

Ik ‘hoop’ op een lockdown eigenlijk

20 likes

Ik vind de hele discussie over wel of geen mondkapje zo onzinnig, dat politici en wetenschappers daar nu tijd aan besteden. Wat is het nou voor moeite om een even twee elastiekjes aan je oren vast te maken? Doe dat ding gewoon op, zoveel als mogelijk, en dan zien we later wel.

Het ergste wat er dan kan gebeuren is dat we er over een paar jaar, als er tijd is voor onderzoek, achter komen dat we voor niks een lapje voor onze mond hadden. Nou. En. Andere maatregelen hebben daadwerkelijk invloed op mensen hun leven en op de economie, dit niet.

16 likes

Shit, positief getest. Kan wel janken, ben ook nog zwanger.

2 likes

He fuck wat kut :frowning:

1 like

Heftig, beterschap!

1 like

Ik ben 23 en niemand maar werkelijk niemand in mijn kennisenkring houdt zich aan de regels. Er wordt gewoon uitgegaan, feestjes, knuffelen. De enige manier om mijn leeftijdsgenoten die naar mijn idee momenteel gevaarlijk bezig zijn onder controle te houden, is een lockdown. Horeca dicht vooral. Het is allemaal leuk en aardig dat feesten op 1,5 mtr afstand maar het gebeurt gewoon niet.

13 likes

Ohh nee wat klote dat je het ook hebt! :frowning: Maar bij mij valt het echt mee, ik hoop dat het bij jou ook meevalt! Veel beterschap!

1 like

Ik begrijp ook dat het geen oplossing is hoor. Maar ik weet het anders ook niet en maak zelf net zo hard fouten, maar jezelf opsluiten terwijl je vrienden in de kroeg zijn is zó lastig

Ja hier voel ik me dus ook tering kut en schuldig om. Weet niet of een sorry op zn plaats is nu maar anyway, sorry

Ik heb wasbare mondmaskers die je zelf moet knopen, in plaats van met elastieken. Die kun je dus zo strak maken als je zelf wil. Die van mij zijn van Reformation (Amerikaans duurzaam merk, 5 maskers voor 30 euro geloof ik)

1 like

Wolford!

1 like

Spat heeft kapjes met touwtjes die je zelf kan knopen, achter je oor of om je hoofd, dus die kan je makkelijk strak trekken!

Website is spatshop.nl trouwens (vond ze met Google best lastig te vinden)

1 like

Heb/had jij ook last van kortademigheid?
Als ik de trap oploop of even naar de keuken loop om wat drinken te maken, moet ik daarna echt bijkomen. Helemaal hijgen.
Verder lijken mijn klachten veel op die jij ook had. Wanneer merkte jij dat je je wat beter begon te voelen?

Ik ben nu ruim 14 weken zwanger.
Werd maandag ‘niet lekker’.
Was op mijn werk en ben toen naar huis gegaan. Ik voelde me steeds beroerder worden, enorme hoofdpijn, alles deed zeer en toen kreeg ik ook koorts.
Voel me een slappe vaatdoek, snel vermoeid en kortademig.
De koorts zakte wel na twee dagen en ook de hoofdpijn ging toen weg. Sinds gister heb ik geen reuk- en smaakvermogen meer. Nog steeds heel slap en beroerd. Ik hoop dat het nu wel steeds iets beter gaat.

Ik ben bang dat het uiteindelijk weer een lockdown wordt. Dit is toch een beetje dweilen met de kraan open.

1 like

Hmmm Ik heb niet per se heel erg opvallende kortademigheid. Ik heb het wel een paar keer gemerkt, maar niet al te erg, wat ik wel heb is extreme vermoeidheid. Ik ben echt nutteloos, en als ik nou de trap op loop, iets moet tillen of zelfs twee trappen op loop ben ik helemaal gesloopt. Echt dat mijn benen trillen van vermoeidheid. Ik was eigenlijk na een week pas weer echt wat beter, maar na die eerste twee dagen had ik het ergste wel gehad. Ik ben nog steeds niet helemaal beter, mijn neus keel en borst voelen echt alsof ik sochtends buiten in de kou heb moeten rennen voor gym, of dat ik chloorwater in mijn neus heb gekregen wat dan helemaal mijn keel is ingegaan. Dat gevoel blijft maar aan houden. Maar verder heb ik eigenlijk griep gehad in het verleden dat veel heftiger was! Dus ik hoop echt dat het voor jou ook meevalt!

1 like

Wat schrikken zeg! Kortademig is wel ook een symptoom zo vroeg in de zwangerschap hoor, ik liep in het begin ook al zo te hijgen.

Hopelijk knap je snel op.

1 like