Coronatopic #5

afbeelding

18 likes

Hahaha :rofl::rofl:

@de rest: Thanks! Ik doe mij best. Ben net na het eten maar meteen in mijn bed gaan liggen. Kan ik nu even bijkomen en voldoende slapen voor de dienst van morgen.

13 likes

Ik heb er door die docu echt een beeld bij nu. Vreselijk…
sterkte :disappointed::yellow_heart:

2 likes

Oh nee wat vind ik dit erg om wƩƩr te moeten lezen. Had gehoopt dat het niet weer zou voorkomen.
Ik wil jou en je collega’s heel veel sterkte wensen de komende tijd. En wees voorzichtig met jezelf, zowel fysiek als mentaal :two_hearts:

@Broodrooster je bent een held. Samen met al je collega’s :heart:
Ben zelf ook vpk, maar zou dit echt niet aan kunnen :broken_heart:

Wat heftig! Veel sterkte!

Ik zie jou in meerdere topics ā€˜afgeven’ op je schoonouders die naar Griekenland gaan, maar behalve de eilanden is Griekenland over het algemeen gewoon code geel, dus als ze daarheen gaan zie ik echt niet in waarom dat zo’n probleem is? Dan zou het wel oranje zijn toch als het zo gevaarlijk zou zijn. Denk dat je in NL net zoveel risico loopt als in ā€˜geel’ Griekenland

14 likes

Nou. Aangezien we nu allemaal verkouden zijn en keelpijn hebben, de dreumes ook koorts heeft en echt ziek is en dus zelfs de baby van 4wkn een verstopte neus heeft… heb ik een afspraak gemaakt - dinsdag ochtend ā€œalā€!

Ben benieuwd :disappointed:

Nog steeds geen uitslag. Hoe zit dat als je positief getest bent? Krijg je dan alleen een telefoontje of ook online de uitslag en wordt je dan daarna gebeld?

@Broodrooster: wat heftig zeg, sterkte!

1 like

Ooh wat enig we gaan dinsdag als heel gezin, met z’n viertjes, door de test straat. Echt een uitje :full_moon_with_face::joy:…

Ik mag om 11.36, de man om 11.40, en aangezien de kinderen nu dus nergens heen mogen, gaan ze gezellig mee.
Echt gezellig :joy:

4 likes

Ik moet er ook aan geloven. Ben verkouden geworden. :weary:

Heb net online een afspraak ingepland voor morgenmiddag een kwartiertje verderop. Viel me nog mee!

Ik kreeg een telefoontje. Mijn uitslag staat nog niet online. Toen ik negatief getest was stond het wel gelijk online.

Thanks voor je reactie. Nu ben ik wel beetje bang dat ik ook positief getest ben. Het is namelijk al bijna 48 uur geleden. Ze bellen wel in het weekend ook toch?

Ik was gister met een vriendin wat drinken waar ik wel vaker mee afgesproken heb sinds corona, nu was er nog een vriendin mee.
En zij knuffelden elkaar gewoon en toen ze iemand tegen kwamen die ze kenden knuffelden ze diegene ook?
Ik zat echt letterlijk met open mond van dafuq is hier gaande.
En eigk wist ik het wel al een beetje want zij had al eerder genoemd dat zij mijn keuze respecteert afstand te houden maar zij een andere keuze maakt (en iets over dat dat beide respect verdient maargoed dat is bullshit)

2 likes

Ze hebben mij wel echt binnen 24 uur gebeld nog, dus ik zou dan eerder verwachten dat ie negatief is? Hopelijk weet je het gauw! Die onzekerheid is niks.

@Ovenschaal @midheavenmoon
Het gaat hier nog niet zo heel goed.
Eerlijk, ik vind het Ʃcht geen pretje. Misschien dat het ook komt doordat ik zwanger ben, en die hormonen ook nog opspelen, maar ik maak me gewoon best wel zorgen.
Dan ben ik alsnog bang om in het ziekenhuis terecht te komen. Terwijl ik ook weet dat die kans met mijn leeftijd (begin 30) niet zo heel groot is, maar toch blijven die zorgen.
Daarnaast kan ik niks anders dan op de bank/in bed liggen omdat alles teveel energie kost. Ik ben ook wel kortademig, praten, lopen, alles kost moeite.
Gister had ik dat gesprek met de ggd, over dat contact onderzoek. Dus toen heb ik ook nog gevraagd hoe het verloop bij de meeste mensen gaat, maar omdat het bij iedereen zo anders gaat is daar niet echt wat over te zeggen.
Naja ik hoop maar dat het gauw beter gaat.

Ze hebben gevlogen op Athene, dat is inderdaad code geel maar maken vanaf daar een rondreis waarbij ze onder andere naar eilanden gaan die wel code oranje zijn.

Verder ben ik het met ze eens dat je er daar waarschijnlijk minder van merkt dan hier, maar je werkt notabene in de zorg, hebt het van dichtbij mee gemaakt en een aantal risicopatienten in je hele directe omgeving (buiten mij om).

(Ze is daarna overigens nog wel 2 of 3 weken vrij dus niet dat ze 2 dagen na terugkomst in een ziekenhuis patiƫnten staat te behandelen, maar quarantaine tov familie en vrienden vinden ze verder niet nodig).

@Fishing nou klinkt als een geweldig familieuitje toch :stuck_out_tongue_winking_eye: wel fijn dat jullie zo vlak echter elkaar kunnen en je niet 2x hoeft. Kunnen jullie wel beetje in de buurt worden getest?

@Petitprince kan me voorstellen dat de hormonen erbij het ook niet echt makkelijker maken. Beterschap, hopelijk knap je snel op.

Ah dat is misschien ook wel zo dan. Die onzekerheid is inderdaad vooral vervelend.

Maar voor jou helemaal naar zeg dat je je zo beroerd voelt! Beterschap en hopelijk gaat t snel wat beter!

1 like

Ik heb zonet de test ondergaan, had gisteren gebeld (prio ivm werken in de zorg).
Ik zal al bijna 10 dagen in thuis quarantaine ivm nauw contact met een collega die positief is. Gisteren kreeg ik wat last van mijn keel en het zat me toch niet lekker. Van hogeraf vonden ze dat ik nog wel een dagje kon afwachten maar morgen sta ik wel weer ingepland. Dus ik hoop op een negatieve test zodat ik m’n collega’s uit de brand kan helpen…

Heb je dan met zo’n voorrangstest ook sneller je uitslag? Dat zou wel heel fijn zijn.

Ja alleen dus wel pas dinsdag, dus met pech tot en met donderdag thuis.
Hoewel we zo beroerd zijn dat we nu ook niet naar buiten willen :sweat_smile:

Vooral baby heeft t zwaar met d’r dichte neusje, af en toe echt zo’n paniek huiltje dat ze ook geen vacuüm kan houden natuurlijk… :disappointed: