Coronatopic #5

Ja ik vraag me dat ook af hoor. Maar goed had nu mooi een nieuwsbericht om het even mee aan te stippen en de echte discussie ga ik halverwege augustus wel met hem aan :stuck_out_tongue_winking_eye:

@Cozycute hahaha maar sowieso heel corendon in deze crisis met hun coronatests toen en nu turkijereizen… en ik zou zodra het daar gaat rommelen weg willen en niet moeten wachten tot mn reisorganisatie iets heeft geregeld… dus dan maar niet dit jaar denk dat we dat wel overleven en als het wel weer kan zonder stress we het extra waarderen. Sowieso moet je nu constant alert zijn en nieuws in de gaten houden, niet echt lekker relaxed.

3 likes

Ik ook niet haha!
Maar deze ouders zijn heel eh, zullen we het relaxed noemen? :crazy_face:

Maar er is dus geen verschil in rood / oranje qua terughalen? Je wordt gewoon niet teruggehaald en of je terugkomt moet je zelf weten (het hoe)? Dat vind ik zelf niet zo duidelijk bij de Rijksoverheid.
Kan me voorstellen dat bij oranje het vliegverkeer bijv niet gestopt wordt ofzo.

Ik ga sowieso goede afspraken maken over dat na die 8dgn het betreffende kind anders dan maar opgehaald moet worden door opa/oma ofzo. Want ik ben daarna 37wkn zwanger en wil ook gewoon verlof :crazy_face::see_no_evil:

1 like

Mijn werkgever heeft ook aangegeven dat medewerkers verlof moeten opnemen als ze langer in het buitenland moeten blijven door Corona.

Ik begrijp ook wel dat Nederland de mensen niet meer gaat terughalen. Anders denk iemand ja ik ga lekker ver weg want voor 900 euro word ik toch terug gehaald door de Nederlandse overheid. Dat gaat natuurlijk niet.

Als ik eventueel dit jaar nog we zou gaan dan zou het wel met de auto zijn en dan in voornamelijk in Nederland, eventueel nog Belgie of Duitsland, maar niet verder dan dat.

Was vooral cargo en dan kun jij als passagier niet altijd mee.

Ik vraag mij ook af hoe het zit als landen dicht gaan met auto verkeer. Stel je gaat met de auto op vakantie naar Frankrijk en Belgiƫ gaat ineens weer op oranje/rood. Kan je dan ook als door reiziger niet door Belgiƫ? Want dan zou je best de sjaak zijn.

Als ik het goed begrijp gaan de ouders van een van je logeerclientjes naar een geel land op vakantie als jij zover zwanger bent? Snap dat je dat spannend vindt en zou er idd met hun hele duidelijke afspraken overmaken, wat als ze vast komen te zitten / in quarantaine moeten etc.

1 like

Volgens mij zit daar nog wel tijd tussen toch, althans ik kan me herinneren dat dat in het begin van de crisis ook zo was.
Ik ben zelf van plan naar Oostenrijk te rijden. Stel Duitsland gaat op rood en ik weet dat dan kan ik in ƩƩn dag weer terugrijden naar Nederland

1 like

Dat is exact de situatie ja :joy:

Toevallig gaan ze naar Portugal :see_no_evil:

Poeh lastig zeg, ook nog daarheen. Zou ze wel vragen het even goed te overwegen gezien wat er nu is gebeurd daar en vooral op mail ook de gemaakte afspraken zetten.

Los daarvan zou ik nu echt niet zonder mijn kind met het vliegtuig op vakantie gaan, het is gewoon niet 100% veilig. Snap echt wel dat je als ouders af en toe even samen er tussen uit wilt, zeker als je een kindje met wat meer zorgbehoefte hebt. Maar zit je daar dadelijk vast in je hotel in quarantaine te wachten tot je naar huis en naar je kind kan… die dan in dit geval misschien ook nog van persoon naar persoon moet in die periode omdat jij hoogzwanger bent. Ook code geel is nog steeds risico’s he :woman_shrugging:t2:

ik hoop zo dat dit nep is

15 likes

Ik zou in april met Ryanair vliegen en terug met Wizzair. Terugreis Wizzair heeft al netjes terugbetaald maar Ryanair maakt er op dit moment steeds een voucher van :woman_shrugging:t2:

Geen ramp maar wel een kleine ergernis haha. Oh eigenlijk moet dit in een ander topic bedenk ik me nu

Dat hoop ik ook. Vind het overigens ook knap om altijd minimaal 15 cm afstand te houden, maar tegelijkertijd er op los te knuffelen

Ik heb maandag een coronatest laten doen en nog steeds geen uitslag :pensive: ik wil zooo graag naar buiten haha

Bij de lockdown kon je ook nog gewoon de grens over als je naar huis reed, volgens mij. Dus ik vermoed dat dat nu niet anders zou/zal zijn.

1 like

Ik denk dat je wel tegen je werkgever kan zeggen dat jij je er niet fijn bij voelt en dat jij dus niet deze persoon gaat inwerken op locatie. Eventueel van thuis als dat mogelijk is.
Dan geef jij niks aan wat deze medewerker zou moeten doen. Maar geef je wel een signaal vanuit jezelf.

3 likes

Ah ok! Haha dat zat ik mij dus steeds af te vragen!

Dat duurt wel heel lang, heb je al gebeld?

Maar Belgiƫ zat toch behoorlijk goed op slot volgens mij. Roadblocks bij de onbewaakte kleine grensovergangen en volgens mij was er bij de grote grensovergangen erg veel controle. Dat je net geluk moest hebben er door heen te komen zonder controle.

1 like

Je mocht toch op een gegeven moment alleen de grens over als een een werkgeversbriefje had of iets wat kon aantonen dat je grensoversteek noodzakelijk was?

Ah ja haha dat is ook wel logisch

1 like