Ik vraag mij ook af hoe het zit als landen dicht gaan met auto verkeer. Stel je gaat met de auto op vakantie naar Frankrijk en België gaat ineens weer op oranje/rood. Kan je dan ook als door reiziger niet door België? Want dan zou je best de sjaak zijn.
Als ik het goed begrijp gaan de ouders van een van je logeerclientjes naar een geel land op vakantie als jij zover zwanger bent? Snap dat je dat spannend vindt en zou er idd met hun hele duidelijke afspraken overmaken, wat als ze vast komen te zitten / in quarantaine moeten etc.
Volgens mij zit daar nog wel tijd tussen toch, althans ik kan me herinneren dat dat in het begin van de crisis ook zo was.
Ik ben zelf van plan naar Oostenrijk te rijden. Stel Duitsland gaat op rood en ik weet dat dan kan ik in één dag weer terugrijden naar Nederland
Dat is exact de situatie ja 
Toevallig gaan ze naar Portugal 
Poeh lastig zeg, ook nog daarheen. Zou ze wel vragen het even goed te overwegen gezien wat er nu is gebeurd daar en vooral op mail ook de gemaakte afspraken zetten.
Los daarvan zou ik nu echt niet zonder mijn kind met het vliegtuig op vakantie gaan, het is gewoon niet 100% veilig. Snap echt wel dat je als ouders af en toe even samen er tussen uit wilt, zeker als je een kindje met wat meer zorgbehoefte hebt. Maar zit je daar dadelijk vast in je hotel in quarantaine te wachten tot je naar huis en naar je kind kan… die dan in dit geval misschien ook nog van persoon naar persoon moet in die periode omdat jij hoogzwanger bent. Ook code geel is nog steeds risico’s he 
Ik zou in april met Ryanair vliegen en terug met Wizzair. Terugreis Wizzair heeft al netjes terugbetaald maar Ryanair maakt er op dit moment steeds een voucher van 
Geen ramp maar wel een kleine ergernis haha. Oh eigenlijk moet dit in een ander topic bedenk ik me nu
Dat hoop ik ook. Vind het overigens ook knap om altijd minimaal 15 cm afstand te houden, maar tegelijkertijd er op los te knuffelen
Ik heb maandag een coronatest laten doen en nog steeds geen uitslag
ik wil zooo graag naar buiten haha
Bij de lockdown kon je ook nog gewoon de grens over als je naar huis reed, volgens mij. Dus ik vermoed dat dat nu niet anders zou/zal zijn.
Ik denk dat je wel tegen je werkgever kan zeggen dat jij je er niet fijn bij voelt en dat jij dus niet deze persoon gaat inwerken op locatie. Eventueel van thuis als dat mogelijk is.
Dan geef jij niks aan wat deze medewerker zou moeten doen. Maar geef je wel een signaal vanuit jezelf.
Ah ok! Haha dat zat ik mij dus steeds af te vragen!
Dat duurt wel heel lang, heb je al gebeld?
Maar België zat toch behoorlijk goed op slot volgens mij. Roadblocks bij de onbewaakte kleine grensovergangen en volgens mij was er bij de grote grensovergangen erg veel controle. Dat je net geluk moest hebben er door heen te komen zonder controle.
Je mocht toch op een gegeven moment alleen de grens over als een een werkgeversbriefje had of iets wat kon aantonen dat je grensoversteek noodzakelijk was?
Ah ja haha dat is ook wel logisch
Ja, dat weet ik, ik heb die grensovergangen heel vaak gedaan
. Maar als je bewijs hebt dat je officiële adres in Nederland is, mocht je er nog wel door (eenmalig en enkel huiswaarts natuurlijk). Ik denk zelfs dat je nationaliteit voldoende was, maar dat ben ik niet 100% zeker.
Ah ok! Gelukkig maar 
Ik ben aan het bijlezen, dus misschien is het al gezegd, maar een paar weken geleden was de hele wereld rood!