ik hoop zo dat dit nep is
Ik zou in april met Ryanair vliegen en terug met Wizzair. Terugreis Wizzair heeft al netjes terugbetaald maar Ryanair maakt er op dit moment steeds een voucher van
Geen ramp maar wel een kleine ergernis haha. Oh eigenlijk moet dit in een ander topic bedenk ik me nu
Dat hoop ik ook. Vind het overigens ook knap om altijd minimaal 15 cm afstand te houden, maar tegelijkertijd er op los te knuffelen
Ik heb maandag een coronatest laten doen en nog steeds geen uitslag ik wil zooo graag naar buiten haha
Bij de lockdown kon je ook nog gewoon de grens over als je naar huis reed, volgens mij. Dus ik vermoed dat dat nu niet anders zou/zal zijn.
Ik denk dat je wel tegen je werkgever kan zeggen dat jij je er niet fijn bij voelt en dat jij dus niet deze persoon gaat inwerken op locatie. Eventueel van thuis als dat mogelijk is.
Dan geef jij niks aan wat deze medewerker zou moeten doen. Maar geef je wel een signaal vanuit jezelf.
Ah ok! Haha dat zat ik mij dus steeds af te vragen!
Dat duurt wel heel lang, heb je al gebeld?
Maar Belgiƫ zat toch behoorlijk goed op slot volgens mij. Roadblocks bij de onbewaakte kleine grensovergangen en volgens mij was er bij de grote grensovergangen erg veel controle. Dat je net geluk moest hebben er door heen te komen zonder controle.
Je mocht toch op een gegeven moment alleen de grens over als een een werkgeversbriefje had of iets wat kon aantonen dat je grensoversteek noodzakelijk was?
Ah ja haha dat is ook wel logisch
Ja, dat weet ik, ik heb die grensovergangen heel vaak gedaan . Maar als je bewijs hebt dat je officiƫle adres in Nederland is, mocht je er nog wel door (eenmalig en enkel huiswaarts natuurlijk). Ik denk zelfs dat je nationaliteit voldoende was, maar dat ben ik niet 100% zeker.
Ah ok! Gelukkig maar
Ik ben aan het bijlezen, dus misschien is het al gezegd, maar een paar weken geleden was de hele wereld rood!
Nee volgens mij niet, zie bericht hieronder. Je hebt gewoon het advies enerzijds en dan de wel/niet gesloten grenzen anderzijds. Dat zijn twee verschillende dingen. Er zijn standaard een paar landen ter wereld die rood zijn, omdat er een negatief reisadvies is (Yemen ofzo) terwijl je er in principe gewoon heen kan. Los van Corona dan
Er waren ook landen die pas naar geel gingen als zij EU-burgers weer zouden toelaten (Zwitserlanden Denemarken bijv.). Daarmee lijkt er dus wel een verband te staan tussen reisadvies en grenzen. Daarnaast was het meeste op oranje, niet op rood. Er waren er een paar in Europa op rood, waaronder Montenegro, en dat heeft wel te maken met in- en uitreizen maar weet niet hoe dat precies zit.
Ik ben sinds corona niet meer gaan winkelen en nu heb ik daar zoān zin in. Gewoon echt in fysieke winkels. Maar toch vind ik het een drempel ofzo omdat het toch anders voelt. Ook de struggle over met het ov gaan of toch maar fietsen.
Ov ontwijk ik toch ook nog het liefst. Ondanks dat het allemaal beter gaat.
Misschien doelen ze op het gedoe tijdens de anti-lockdown demonstratie in Den Haag? Niet dat je dat politie-geweld kan noemen maar dat is het enige wat ik kan bedneken.
@Vloeistof, herkenbaar! Heb mezelf er nog niet toe kunnen zetten. Zijn paskamers al weer open?
Oja dat is ook maar de vraag⦠ik heb geen idee.