Coronatopic #5

Ga op een rustige dag/ rustig moment. Ik was afgelopen zondag in een middelgrote stad, nou het was vreselijk! Heel erg druk en wachtrijen voor elke winkel. Wilde z.s.m. weer naar huis :joy:

Eenmaal in de winkels is het verder goed te doen hoor. Paskamer ook gewoon open.

2 likes

Oh man als ik Mexico was, zou ik dat hek nu wel zelf neerzetten en betalen. Man man man wat een kutland is het ook.

21 likes

Ik had ze al gebeld maar ze konden niks zeggen :thinking: Gelukkig ben ik net gebeld en de test was negatief gelukkig!

3 likes

Gelukkig positief nieuws!

Ja, je mag altijd naar je thuisland terugrijden. Je moet voor bepaalde landen misschien wel documenten van de ambassade downloaden of afdrukken. Tijdens de lockdown in Frankrijk had je bijvoorbeeld formulieren nodig die je per persoon moest invullen en in Spanje was het handig om een brief te laten zien waarin de ambassade vroeg om je naar Nederland te laten terugreizen via de kortste route. Die regels en formulieren waren te vinden op de websites van de ambassades of regeringen. Bewijs van je nationaliteit of woonplaats zou in principe ook voldoende zijn (behalve in Frankrijk tijdens de vorige lockdown), maar die brieven (in de taal van het land) maken het net wat makkelijker.

1 like

Ja, leeftijd maakt volgens mij hierin niet uit. Het is namelijk koorts en/ of benauwdheidsklachten dus enkel koorts is al voldoende reden om als gezin thuis te blijven.

1 like

Je moet ook geen bergmarmotten eten. :sneezing_face:

1 like

Heeft iemand al daadwerkelijk een voucher gekregen of reiskrediet van Ryanair? ze hadden mijn vluchten van april geannuleerd, formulier online ingevuld maar nog niks gehoord en natuurlijk is er geen duidelijke manier om contact op te nemen

1 like

Ohja, dat gebeurt ook eens in het half jaar daar haha :sweat_smile:

1 like

Ik ken meerdere mensen die op geld terug wachten. Ze hebben uiteindelijk een e-mail gekregen waarin staat dat hun verzoek gezien is en ze geen contact meer moeten opnemen.

1 like

Ik vind het persoonlijk dom (en jammer) dat mensen meteen weer alle kanten op vliegen. Een weekje Duitsland of Belgiƫ is toch ook prima?
Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening. Het mag wel weer, dus ik heb er weinig over te zeggen.

17 likes

Dit is inderdaad in het zuiden van EU waar het niet onder controle is. Ik heb zelf absoluut geen behoefte om met deze onzekerheid naar een ander land op vakantie te gaan. Misschien betrek ik dat ook teveel op deze persoon. Als ze naar Denemarken zou zijn gegaan, zou mijn reactie inderdaad ook anders zijn.

1 like

Precies dit. Wat er nu in allerlei landen weer gebeurd is de reden waarom je het denk ik niet moet willen. En als je al gaat met eigen vervoer.

1 like

Ze is alles behalve dom en naĆÆef haha, maar in deze situatie niet het slimste wat ze ooit heeft gedaan.

Ik ben denk ik te braaf voor dit soort dingen. Ik heb meet de mentaliteit van blijf waar je bent anders krijgen we het nooit onder controle.

Ik zou het nu ook nog niet zo prettig vinden om naar het buitenland op vakantie gaan. Heb nu voor eind augustus Londen staan, maar twijfel echt of ik dat door moet laten gaan.

Ik merk dat door dat thuiswerken alle dagen op elkaar gaan lijken. Ik heb wel werkdagen en weekend, maar moet mij echt vaak afvragen welke dag het nu is.

10 likes

Nou ja met betrekking tot vakantie kan ik in het natuurgebied waar ik heen ga (buitenland) makkelijker afstand houden dan dat ik hier in de stad kan terwijl ik mijn boodschappen aan het doen ben. Wat dat betreft is ā€œhet buitenlandā€ niet perse onveiliger natuurlijk. Het is heel erg afhankelijk van de situatie waarin iemand zit en of het al dan niet risicovol is.

Maar @Vara dat is voor jou dan toch makkelijk op te lossen door gewoon te zeggen dat je pas af wil spreken nadat hij/zij 2 weken terug is?

4 likes

Ik heb dit ook zo erg, heb ook geen werk of onregematige tijden. Maar voel me echt zo’n kutvlogger elke ochtend: ā€˜Goeiemorgen, vandaag is het woensdag. oh nee dinsdag. donderdag. Neee woensdag, toch?’

5 likes

Ik heb door hoe mensen met de versoepeling van de maatregelen omgaan echt het gevoel dat ik nu maximaal moet profiteren van wat we nu mogen, omdat we misschien binnen de kortste keren weer terug naar af zijn (als iedereen terug gekeerd is van vakantie). Terwijl ik juist altijd heel netjes de regels heb gevolgd en juist veel strenger ben geweest voor mezelf (ik volg nog steeds de regels, hoor, maar ik heb de neiging om de grenzen meer op te zoeken).
(Ik blijf ook gewoon in de buurt, Belgiƫ-Nederland-Frankrijk, verder dan dat op vakantie gaan vind ik voor mezelf niet verantwoord.)

3 likes

Wij hebben uiteindelijk besloten om onze vakantie naar Portugal te annuleren. Wij zouden naar de Algarve gaan, maar alle mensen uit het noorden komen hier altijd heen op vakantie, dus wij vonden het uiteindelijk niet verstandig. Ik baal wel heel erg, maar ik wil niet dar straks in lockdown zitten. We gaan nu dagjes weg in Nederland en Belgiƫ.