Coronatopic #5

Dit is inderdaad in het zuiden van EU waar het niet onder controle is. Ik heb zelf absoluut geen behoefte om met deze onzekerheid naar een ander land op vakantie te gaan. Misschien betrek ik dat ook teveel op deze persoon. Als ze naar Denemarken zou zijn gegaan, zou mijn reactie inderdaad ook anders zijn.

1 like

Precies dit. Wat er nu in allerlei landen weer gebeurd is de reden waarom je het denk ik niet moet willen. En als je al gaat met eigen vervoer.

1 like

Ze is alles behalve dom en naïef haha, maar in deze situatie niet het slimste wat ze ooit heeft gedaan.

Ik ben denk ik te braaf voor dit soort dingen. Ik heb meet de mentaliteit van blijf waar je bent anders krijgen we het nooit onder controle.

Ik zou het nu ook nog niet zo prettig vinden om naar het buitenland op vakantie gaan. Heb nu voor eind augustus Londen staan, maar twijfel echt of ik dat door moet laten gaan.

Ik merk dat door dat thuiswerken alle dagen op elkaar gaan lijken. Ik heb wel werkdagen en weekend, maar moet mij echt vaak afvragen welke dag het nu is.

10 likes

Nou ja met betrekking tot vakantie kan ik in het natuurgebied waar ik heen ga (buitenland) makkelijker afstand houden dan dat ik hier in de stad kan terwijl ik mijn boodschappen aan het doen ben. Wat dat betreft is “het buitenland” niet perse onveiliger natuurlijk. Het is heel erg afhankelijk van de situatie waarin iemand zit en of het al dan niet risicovol is.

Maar @Vara dat is voor jou dan toch makkelijk op te lossen door gewoon te zeggen dat je pas af wil spreken nadat hij/zij 2 weken terug is?

4 likes

Ik heb dit ook zo erg, heb ook geen werk of onregematige tijden. Maar voel me echt zo’n kutvlogger elke ochtend: ‘Goeiemorgen, vandaag is het woensdag. oh nee dinsdag. donderdag. Neee woensdag, toch?’

5 likes

Ik heb door hoe mensen met de versoepeling van de maatregelen omgaan echt het gevoel dat ik nu maximaal moet profiteren van wat we nu mogen, omdat we misschien binnen de kortste keren weer terug naar af zijn (als iedereen terug gekeerd is van vakantie). Terwijl ik juist altijd heel netjes de regels heb gevolgd en juist veel strenger ben geweest voor mezelf (ik volg nog steeds de regels, hoor, maar ik heb de neiging om de grenzen meer op te zoeken).
(Ik blijf ook gewoon in de buurt, België-Nederland-Frankrijk, verder dan dat op vakantie gaan vind ik voor mezelf niet verantwoord.)

3 likes

Wij hebben uiteindelijk besloten om onze vakantie naar Portugal te annuleren. Wij zouden naar de Algarve gaan, maar alle mensen uit het noorden komen hier altijd heen op vakantie, dus wij vonden het uiteindelijk niet verstandig. Ik baal wel heel erg, maar ik wil niet dar straks in lockdown zitten. We gaan nu dagjes weg in Nederland en België.

Misschien dan maar in Nederland/België een keer lekker uiteten gaan bij een Portugees restaurant? :slight_smile:

2 likes

Mijn collega gaat 6 weken weg deze zomer, onder andere op stapvakantie naar Split in Kroatië?? Echt hoe.
De eerste week dat hij weer op kantoor is blijf ik wel thuis :sweat_smile:

Ik ben vorige week teruggekomen uit het noorden van Kroatië, daar hadden ze een kleine piek en werden direct maatregelen genomen in de horeca en stranden. Enige wat daar niet echt goed gaat is 1,5 meter afstand houden, ik vond dat dat veel minder speelde dan in hier in NL.

1 like

Ik vind het juist in Nederland echt gevoelsmatig niet meer spelen. Was een paar dagen in Zeeland; drukke boulevards, hoefde nergens te reserveren voor een restaurant, je mocht gewoon met andere gezinnen aan tafel zonder 1.5 meter afstand e.d.

2 likes

Ik vind het iets egoïstisch hebben om te kijken hoe landen het doen en of wij daar als Nederlander heen willen/kunnen. Deze Coronacrisis gaat ons allemaal aan en alle landen moeten hun best doen om links- of rechtsom het virus te bestrijden. Omdat wij toevoeging een welvarend land zijn, kijken wij of we een land willen bezoeken?!

Het reserveren is ook niet meer verplicht, maar meerdere gezinnen aan 1 tafel mag inderdaad nog niet

Huh ik snap niet wat daar egoïstisch aan is, dat is toch logisch dat je kijkt of je ergens heen kunt? Bovendien zijn veel ondernemers door de crisis ook wél blij als er toeristen komen, dus ondanks het feit dat het een risico is brengt het hen ook geld in het laatje.

1 like

Waar heb je deze vandaan?

Kom ik weer met m’n reisvragen hè haha.
Maar nu staat bijv bij de ANWB dat alle vluchten richting Lissabon en Porto gewoon gaan (maar is code oranje, dus je zou zeggen: alleen noodzakelijke reizen?).

En dat het dus toegankelijk is voor vakantie hangers maar dat het advies is na terugkomst 2wkn in quarantaine te gaan. Wat stelt dat hele code oranje dan voor…?

Ik zou eigenlijk dit jaar weer met mijn ouders familie opzoeken in Maleisie. Mijn oom uit Engeland gaat nu in september die kant op en ben zo bang dat mijn ouders dan ook willen. Had voor mezelf al volgend jaar in gedachten.

Op zich is Maleisië nog code oranje, wat trouwens wel apart is want er zijn bijna geen zieken/ doden meer daar en de besmettingen waren sowieso minder dan Nederland (alleen bepaalde regio, toevallig die van mijn oma). We hebben hier in Nederland 10x zoveel besmettingen.

Oranje geeft aan niet noodzakelijke reizen.

Dat vliegtuigen gewoon gaan heeft niks te betekenen. Cargo, mensen terug halen kan ook gewoon.

4 likes